Latarka do samochodu a wysoka temperatura
MythBusters nie zmierzyli temperatury dachu tylko temperaturę wewnątrz aut. Środek białego samochodu nagrzał się do 52 stopni, a czarnego do 57.marmez pisze:Czyli się trochę pomyliłem, jednak dalej przekonuję, że jeżeli temp. powietrza na zewnątrz jest ok. 30stC, a w kabinie jest albo 22st (biały dach - 52st), albo 27st ( czarny dach - 57st).
Witam
Nie "mówię", że nie zmieniają wymiarów, ale to puchnięcie torebek, nie jest tak wielkie jak się sugeruje. A jeśli chodzi o opinie z portali RC, to co po niektórzy tam traktują ogniwa jak klocki LEGO z żeliwa, więc nie dziwne, że się różne rzeczy dzieją.
Pozdrawiam
Ciekawe rzeczy można się dowiedzieć... Mam sporo LiPoli, niektóre eksploatowane już kilka lat, i jakoś nie zauważam wielkiego puchnięcia, ale biorąc pod uwagę warunki pracy, to większość LiIon, by już wybuchła...Doctore pisze:a niestety lipole puchną od samego patrzenia ^^
Nie "mówię", że nie zmieniają wymiarów, ale to puchnięcie torebek, nie jest tak wielkie jak się sugeruje. A jeśli chodzi o opinie z portali RC, to co po niektórzy tam traktują ogniwa jak klocki LEGO z żeliwa, więc nie dziwne, że się różne rzeczy dzieją.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
No racja niektórzy cisną lipole i tak jest.
Ale główny problem z lipo jest taki że raz produkowane są dobre partie, a inne partie to taki syf że po kilkunastu użyciach zdychają, więc mamy do czynienia z "loterią" - raz dobrze raz źle.
Raz słyszę że dobrze traktowany lipol pada po ok. 30 cyklach a raz że po 300 cyklach jeszcze jest dobry...
Ale główny problem z lipo jest taki że raz produkowane są dobre partie, a inne partie to taki syf że po kilkunastu użyciach zdychają, więc mamy do czynienia z "loterią" - raz dobrze raz źle.
Raz słyszę że dobrze traktowany lipol pada po ok. 30 cyklach a raz że po 300 cyklach jeszcze jest dobry...
NIE BOJĘ SIĘ GDY ŚWIATŁO ZNIKA, BO MAM LATARKĘ NA OGNIWACH PANASONIC' A
Zrobiłem ostatnio pomiary, tak więc w schowku w drzwiach dodajcie jeszcze jakieś 2'C bo zanim zrobiłem foto to już lekko się przewietrzylo.
Pomiary robione w białym aucie, cały dzień na słońcu o godz 18.00. W piątek.
Schowek w desce rozdzielczej 49'C
Deska rozdzielcza pod przednia szyba od strony słońca 66'C
how to use print screen
Pomiary robione w białym aucie, cały dzień na słońcu o godz 18.00. W piątek.
Schowek w desce rozdzielczej 49'C
Deska rozdzielcza pod przednia szyba od strony słońca 66'C
how to use print screen
- pegasus_sis
- Posty: 963
- Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
- Lokalizacja: Łódź
Moje Eneloopy przeżyły wysokie temperatury w czarnym kombi i żyją, więc chyba są dość wytrzymałe.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne
Może być. Powstało na świecie kilka wspaniałych wieżowców fantazyjnie zaprojektowanych przez kreatywnych architektów, które mając wklęsłe szklane ściany w słońcu potrawią pewne miejsca nagrzewać do 100stC. W jednym z takich spartolonych wysokościowców musieli powierzchnię zrobić matową. Ciekaw jestem, czy wymieniali szyby, czy coś na nie naklejali
Każdy taki niepowtarzalny budynek jest prototypem i wpadki się zdarzają niestety.
Każdy taki niepowtarzalny budynek jest prototypem i wpadki się zdarzają niestety.
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Gdy na początku czerwca zaczynaliście ten temat od razu pomyślałem o eksperymencie.
Wrzuciłem wtedy do schowka w samochodzie popularnego powerbanka z naładowanym ogniwem Samsunga od Fona. Wczoraj przypomnialo mi się o eksperymencie i wyjąłem ogniwo na testy. Przez cały ten czas nie było ono używane. Samochodu nie trzymam w garażu i w największe upały stał całymi dniami w pełnym słońcu. Ogniwo wygląda normalnie. Opus wykazał 2875mAh i 68mΩ, czyli mniej więcej tyle samo co cztery miesiące temu.
Oczywiście nie namawiam do celowego pieczenia ogniw w samochodzie, ale ja raczej nie będę wymieniał latarek do samochodu na Ni-Mh.
Wrzuciłem wtedy do schowka w samochodzie popularnego powerbanka z naładowanym ogniwem Samsunga od Fona. Wczoraj przypomnialo mi się o eksperymencie i wyjąłem ogniwo na testy. Przez cały ten czas nie było ono używane. Samochodu nie trzymam w garażu i w największe upały stał całymi dniami w pełnym słońcu. Ogniwo wygląda normalnie. Opus wykazał 2875mAh i 68mΩ, czyli mniej więcej tyle samo co cztery miesiące temu.
Oczywiście nie namawiam do celowego pieczenia ogniw w samochodzie, ale ja raczej nie będę wymieniał latarek do samochodu na Ni-Mh.