Nowe światło jaskiniowe Made In Poland
Nowe światło jaskiniowe Made In Poland
Witajcie. Parę lat śledzenia forum dało taki oto efekt.Czołówka, która ma wiele poprzednich wersji doczekała się następcy z którego jestem zadowolony:)Jasność -jeszcze nie policzona, ale jest to 1x XM-L2.Wodoszczelność do 30bar.
Pozdrawiam
Ps.Wielkie Dzięki za pomoc przy projektach dla Grega i p. Roberta Kulczyckiego.
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... 254983.jpg
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... 945253.jpg
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... 4e5584.jpg
Pozdrawiam
Ps.Wielkie Dzięki za pomoc przy projektach dla Grega i p. Roberta Kulczyckiego.
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... 254983.jpg
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... 945253.jpg
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... 4e5584.jpg
Witam,
Niezłe wykonanie. Słabym punktem może być przewód, a konkretnie jego izolacja. Nie widzę dokładnie, jaki to jest przewód, ale prawdopodobnie jest to zwykła izolacja łatwa do uszkodzenia, nieodporna na UV i nie zapewniająca odpowiedniej szczelności. Proponuję użyć jakiś przewód oponowy (najczęściej czarna, gumowa izolacja) ze względu na jego wysoką odporność na uszkodzenia i niską nasiąkliwość wodą.
Dodatkowo można jeszcze użyć zewnętrzny płaszcz jakiegoś paracordu (bez rdzenia), co dodatkowo uatrakcyjni wygląd i wzmocni odporność na uszkodzenia.
Końcówki izolacji (to co przejdzie przez dławiki) można dodatkowo uszczelnić silikonem sanitarnym. Trzeba pamiętać o usunięciu talku z izolacji przed naniesieniem silikonu.
Gratuluję udanego projektu. Jeśli spełnia Twoje oczekiwania, to sukces 100%.
Niezłe wykonanie. Słabym punktem może być przewód, a konkretnie jego izolacja. Nie widzę dokładnie, jaki to jest przewód, ale prawdopodobnie jest to zwykła izolacja łatwa do uszkodzenia, nieodporna na UV i nie zapewniająca odpowiedniej szczelności. Proponuję użyć jakiś przewód oponowy (najczęściej czarna, gumowa izolacja) ze względu na jego wysoką odporność na uszkodzenia i niską nasiąkliwość wodą.
Dodatkowo można jeszcze użyć zewnętrzny płaszcz jakiegoś paracordu (bez rdzenia), co dodatkowo uatrakcyjni wygląd i wzmocni odporność na uszkodzenia.
Końcówki izolacji (to co przejdzie przez dławiki) można dodatkowo uszczelnić silikonem sanitarnym. Trzeba pamiętać o usunięciu talku z izolacji przed naniesieniem silikonu.
Gratuluję udanego projektu. Jeśli spełnia Twoje oczekiwania, to sukces 100%.
Thrower to nie wszystko - czasem trzeba światła blisko
Dzięki. Ad przewodu-pierwsze sztuki działają na tym przewodzie ok 5 lat-bez wymiany.Zdaję sobie sprawę, że nie jest to ideał.Chętnie wymienię na coś pancernego i giętkiego-jakieś propozycje;)? będę wdzięczny.Przewód jest pod kaskiem i tylko w niewielkim stopniu wystaje poza jego obręb to go głównie chroni. Mam mały pomysł na udoskonalenie tej kwestii,ale to-Coming Soon:) Byłem ciekaw Waszej opini-więc wielkie dzięki za informacje zwrotne.Ad dławików-wytrzymują 30 bar. Garść info:
1x XML II barwa światła do wyboru,ilość trybów dowolna-standardowo 30,60,100.sygnalizacja niskiego stanu napięcia(3 krótkie sygnały potem do wygaśnięcia 20%,bądź 3 sygnały i wyłączenie latarki,kontrola temperatury,sterowanie czujnikiem halotronowym. Szyba- hartowana, anodowane aluminium -głowica, zasobnik na ogniwa-derlin & amelinium. Wszystkie połączenia -stal nierdzewna.Zasilanie 2x 18650,Kąt świecenia do wyboru,na życzenie 3x XPG 2 bądź 4x XPG2. Z większym zasobnikiem (4X18650)1x MKR bądź 3x XML2 WODOSZCZELNOŚĆ do 30 BAR
to tak na szybko. Pozdrawiam.
Jarek
1x XML II barwa światła do wyboru,ilość trybów dowolna-standardowo 30,60,100.sygnalizacja niskiego stanu napięcia(3 krótkie sygnały potem do wygaśnięcia 20%,bądź 3 sygnały i wyłączenie latarki,kontrola temperatury,sterowanie czujnikiem halotronowym. Szyba- hartowana, anodowane aluminium -głowica, zasobnik na ogniwa-derlin & amelinium. Wszystkie połączenia -stal nierdzewna.Zasilanie 2x 18650,Kąt świecenia do wyboru,na życzenie 3x XPG 2 bądź 4x XPG2. Z większym zasobnikiem (4X18650)1x MKR bądź 3x XML2 WODOSZCZELNOŚĆ do 30 BAR
to tak na szybko. Pozdrawiam.
Jarek
Właśnie uszkodzenie izolacji miałem na myśli. Smarowanie silikonem samego dławika nie jest konieczne. W razie przecięcia izolacji np. przeciskając się bardzo wąskim chodnikiem, możemy uszkodzić izolację o wystające ostre krawędzie skał. Dławik uszczelnia połączenie z zewnętrznym płaszczem przewodu. W środku zawsze pozostaje jakaś przestrzeń, co przy ciśnieniu dziesiątek barów spowoduje dostanie się wody do środka. Całość wygląda na bardzo solidną robotę, więc warto poprawić słabe punkty.ptja pisze:Dławiki wyglądają na IP68, używane także w latarkach nurkowych, więc silikon chyba nie jest niezbędny (choć może pomóc w razie uszkodzenia izolacji, gdy woda mogłaby wpłynąć wnętrzem kabla).
Warto jednak poświęcić trochę czasu i porządnie wyczyścić z talku pojedyncze żyły. Lekko naciągamy przewód, oczyszczamy denaturatem i po osuszeniu dokładnie smarujemy ok. 1cm żył wchodzących pod izolację. Najlepiej na świeżo od razu przewód zamocować w obudowie i zacisnąć dławik. Jeśli silikon wypłynie, nie rozsmarowywać w dławiku, bo będzie trudno zamocować nowy przewód w razie wymiany.
Nurkując czy penetrując jaskinie i sztolnie stawiałbym przede wszystkim na niezawodność. Jakiekolwiek naprawy w tych warunkach mogą być bardzo trudne do wykonania a czasami wręcz niemożliwe.
Podsunąłem pomysł z paracordem, bo jest tani i łatwy do wykonania. Zapewnia dodatkową ochronę, a w razie uszkodzenia nie trzeba wymieniać przewodu na nowy.
Thrower to nie wszystko - czasem trzeba światła blisko
Tak, dokładnie. Miałem na myśli zastosowanie samego oplotu. Chodząc po jaskiniach używasz różnego rodzaju paracordów i lin do asekuracji. Co jakiś czas liny trzeba wymienić ze względu na starzenie i osłabienie konstrukcji, stąd bez problemu znajdzie się kawałek do wykorzystania.
Repsznur i paracord to w zasadzie to samo. Warto też lekko przytopić końcówki oplotu aby się nie rozłaziły.
Repsznur i paracord to w zasadzie to samo. Warto też lekko przytopić końcówki oplotu aby się nie rozłaziły.
Thrower to nie wszystko - czasem trzeba światła blisko