Latarka do samochodu a wysoka temperatura
- pegasus_sis
- Posty: 963
- Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
- Lokalizacja: Łódź
Latarka do samochodu a wysoka temperatura
Mamy lato, więc wnętrze autka potrafi rozgrzać się do niezłej temperatury. W związku z tym zastanawiam się - jakie zasilanie w tej sytuacji jest najbardziej bezpieczne? Ni-Mh degradują powyżej 50 stopni, li-ion może się zapalić... Ni-Cd - ktokolwiek tego jeszcze używa Czyli zostają zwykłe baterie alkaliczne? Baterie litowe?
A jednak nie polecam zostawiać ogniw 18650 w samochodzie na pełnym słońcu.
3 lata wstecz straciłem w ten sposób w Chorwacji 2 LG i 2 Samsungi i na całe szczęście zadziałał zaworek, dodam jeszcze że koszulki na nich po prostu pękły.
3 lata wstecz straciłem w ten sposób w Chorwacji 2 LG i 2 Samsungi i na całe szczęście zadziałał zaworek, dodam jeszcze że koszulki na nich po prostu pękły.
UF C2: XM-L2 T6 3C @8AMC; XM-L U2 1C @10AMC; XM-L2 T6 3C@10AMC; XM-L2 U3 7A@10AMC
...Doctore pisze:Bierz liony i nie wydziwiaj.
Kolego chyba nie wiesz do jakiej temperatury potrafi nagrzać się karoseria samochodu, zwłaszcza ta o ciemnych kolorach. Nie mam czasu na szukanie danych, ale pewnie 35 stopni można pomnożyć razy dwa. Może się nic nie stanie ale wątpliwości kolegi są IMHO słuszne.Doctore pisze: Cisne ogniwa po 50A aż się robią parzące po kilku sekundach a wy boicie się że wybuchnie od leżakowania w aucie w 35C
- pegasus_sis
- Posty: 963
- Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
- Lokalizacja: Łódź
- przemek1602
- Posty: 286
- Rejestracja: poniedziałek 21 lip 2014, 22:36
- Lokalizacja: Świdnica
Niedaleko Wałbrzycha, u mnie temp w sobotę doszła do 41 kresek w cieniu, jak zostawiłem samochód na słońcu z otwartymi szybami, to ojciec jadąc do pracy na drugą zmianę miał problem wysiedzieć, tam śmiało było ponad 50 a gdyby tak zamknąć szyby to piekarnik? Wydaje mi się że lion by nie wytrzymał tego.
W kabinie mamy efekt szklarniowy, światło wpada przez szybę i rozgrzewa tapicerkę i plastiki, a studzone nie są, bo mamy szybę, która izoluje nas od zimna
Kolor lakieru znaczenia nie ma, za to ma znaczenie (niewielkie ale ma) kolor tapicerki i kokpitu w aucie, bo to one są grzejnikami czerpiącymi energię ze słońca.
Temperatura plastików spokojnie może osiągnąć 70°C
Tutaj: http://www.autokrata.pl/news/ile-stopni ... 20/slide_4 Przeprowadzali prosty test.
Pozdrawiam.
Kolor lakieru znaczenia nie ma, za to ma znaczenie (niewielkie ale ma) kolor tapicerki i kokpitu w aucie, bo to one są grzejnikami czerpiącymi energię ze słońca.
Temperatura plastików spokojnie może osiągnąć 70°C
Tutaj: http://www.autokrata.pl/news/ile-stopni ... 20/slide_4 Przeprowadzali prosty test.
Pozdrawiam.
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255