Regulator napięcia 6-14V z maksymalnym obciążeniem 5,5A
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
Planuje grzać fotel kierowcy i jak wyjdzie to też pasażera więc docelowo użyje dwóch mat. To mniej więcej tyle ile zjadają światła drogowe...
Jutro wybieram się po części i powoli za całość. Nie wiem tylko skąd wziąć zasilanie, ale podepnę się chyba pod zapalniczkę bo jej zasilanie startuje z przekręceniem kluczyka.
Auto to Mondeo MK3 z 2002r.
Maty znalazłem w Auchan za 16zł przecenione z 99.
To w zasadzie taki koc grzewczy dla kierowców z firmy Bottari o wymiarach 147x106 więc jeden spokojnie starczy na siedzisko i oparcie.
Jutro wybieram się po części i powoli za całość. Nie wiem tylko skąd wziąć zasilanie, ale podepnę się chyba pod zapalniczkę bo jej zasilanie startuje z przekręceniem kluczyka.
Auto to Mondeo MK3 z 2002r.
Maty znalazłem w Auchan za 16zł przecenione z 99.
To w zasadzie taki koc grzewczy dla kierowców z firmy Bottari o wymiarach 147x106 więc jeden spokojnie starczy na siedzisko i oparcie.
No cóż jedyny wniosek - nie kupować Renault choć faktycznie auta tej firmy mają często kłopoty z elektroniką.MCSubi pisze: U mnie w Renault resetował się komputer, gdy bezpośrednio do akumulatora podłaczyłem zaraz po rozruchu odbiornik ok. 800W (a dla wyjaśnienia, alternator miał ponad 2kW). Z kolei odłaczenie przetwornicy do komputera (max 300W) z gniazda zapalniczki uszkodziło mi sterownik climatronica. To akurat był służbowy samochód na gwarancji, ale na wszelki wypadak poddaję pod rozwagę.
Wiele samochodów ma cykliczne załączane duże moce, np wspomniane ogrzewanie foteli, elektryczne szyby, czy regulacja foteli, i nie wpływa to na ogólną kondycję instalacji.
Pozdrawiam
PS: 2kW alternator to chyba jakiś dostawczak.. co najmniej, albo limuzyna z wszystkimi elektrycznymi bajerami
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Alternator 150A (ok. 2,15 kW) to standardowy alternator do diesla 1,9 w Megane. Podobno na Skandynawię są większe. Ze względu na sprawność silnika musi być on dogrzewany elektrycznie.
Fakt, że elektryczne szyby potrafią "przyciemnić" reflektory nawet przy tak potężnym alternatorze, ale one po pierwsze są załaczane przez jakiś układ elektroniczny, a po drugie nie kilka razy/sekundę.
W Mondeo MK3 cudów nie ma, więc nic się nie stanie. Niestety "nic" może oznaczać, że tak duża mata to raczej ogrzewać się będzie od tyłka, niż od tych ok. 50 W. W Megane bezpiecznik do podgrzewania przednich siedzeń ma 30 A, a jakiś efekt przy zeszłotygodniowych temperaturach czuć po kilkudziesięciu sekundach. Czyli proponowałbym na początek zobaczyć, jak to działa, bo obniżanie mocy tych mat regulatorem z tematu raczej będzie zbędne.
[ Dodano: 5 Grudzień 2010, 21:57 ]
Fakt, że elektryczne szyby potrafią "przyciemnić" reflektory nawet przy tak potężnym alternatorze, ale one po pierwsze są załaczane przez jakiś układ elektroniczny, a po drugie nie kilka razy/sekundę.
W Mondeo MK3 cudów nie ma, więc nic się nie stanie. Niestety "nic" może oznaczać, że tak duża mata to raczej ogrzewać się będzie od tyłka, niż od tych ok. 50 W. W Megane bezpiecznik do podgrzewania przednich siedzeń ma 30 A, a jakiś efekt przy zeszłotygodniowych temperaturach czuć po kilkudziesięciu sekundach. Czyli proponowałbym na początek zobaczyć, jak to działa, bo obniżanie mocy tych mat regulatorem z tematu raczej będzie zbędne.
[ Dodano: 5 Grudzień 2010, 21:57 ]
to akurat szczera prawda, ale pojeździć służbowym to już inna historiaPyra pisze:No cóż jedyny wniosek - nie kupować Renault
Witam
Prawidłowo zaprojektowana instalacja sobie z tym radzi. Nie raz wkładałem do aut sprzęt pobierający w max 100A i nie było problemów.
Bezwładność termiczna grzałek jest na tyle duża, że okres PWM można ustalić na poziomie kilu sekund, tym nie mniej wyższa częstotliwość PWM, może w tym wypadku wpłynąć na bardziej równomierne obciążenie instalacji co spowoduje łagodniejszą reakcję alternatora.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Nie wiem jak w megance, ale większość komputrów jest tak projektowana, że mają zabezpieczenia przed przepięciem i zabezpieczenia przy zbyt niskim napięciem zasilania. O ile reset przy zbyt niskim napięciu jest ustawiony na poziomie 8 - 9V a nawet mniej (inaczej mógłbyś nie uruchomić silnika na częściowo rozładowanym akumulatorze) to gorszym przypadkiem jest odłączenie dużego obciążenia, gdyż to powoduje przepięcia w instalacji.MCSubi pisze:Fakt, że elektryczne szyby potrafią "przyciemnić" reflektory nawet przy tak potężnym alternatorze, ale one po pierwsze są załączane przez jakiś układ elektroniczny, a po drugie nie kilka razy/sekundę.
Prawidłowo zaprojektowana instalacja sobie z tym radzi. Nie raz wkładałem do aut sprzęt pobierający w max 100A i nie było problemów.
Bezwładność termiczna grzałek jest na tyle duża, że okres PWM można ustalić na poziomie kilu sekund, tym nie mniej wyższa częstotliwość PWM, może w tym wypadku wpłynąć na bardziej równomierne obciążenie instalacji co spowoduje łagodniejszą reakcję alternatora.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.