Jak producenci samochodów chcą nas uzależnić od siebie.

....nie pasujące gdzie indziej...
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Jak producenci samochodów chcą nas uzależnić od siebie.

Post autor: Zbychur »

Trochę ma to związek z dyskusją z tego tematu , na temat przyszłości motoryzacji, a raczej klientów koncernów samochodowych
www.moto.wp.pl/kat,92714,title,Bedzie-z ... omosc.html
Przypomina mi to historię z przed dwóch lat, kiedy do nowego Aveo kolega chciał zamontować przeciwmgielne. W serwisie firmowym chevrolet koszt 2200zł z podłączeniem. Identyczne, podkreślam identyczne, pod względem budowy zewnętrznej jak i wewnętrznej ( sprawdzone) reflektory, na giełdzie do dostania za 60zł, jedyna różnica, że te w salonie miały znaczek chevroleta na nalepce (nalepki też identyczne). To powoli jak z drukarkami HP, koszt 150zł komplet tuszy 180zł.
Awatar użytkownika
Joachim
Posty: 281
Rejestracja: środa 30 mar 2011, 09:18
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: Joachim »

Witam.
"Stowarzyszenie Auto Allinace, które wśród członków ma między innymi Volkswagena, Toyotę, BMW, Fiata, Forda General Motors, Mazdę, Mitsubishi czy Jaguara, zamierza zakazać samodzielnych napraw." (cytat z WPmoto) Jeszcze Mercedes, Volvo i Porsche, choć to ostatnie zależne jest od wcześniej wymienionego VW.
Pomysł sam w sobie jest paradny, ale po 10 latach w UE coś takiego nie powinno nas dziwić.
Stanisław Bareja umarł w 1987, a szkoda, bo znakomicie by się w obecnym klimacie odnalazł i nadal mógłby niejeden film stworzyć.
Pierwsze co mi przychodzi na myśl, jeśli miałby dojść do skutku zamysł Auto Alliance: kupować samochody spoza tej grupy.
Pozdrawiam.

Convoy S2 i C8 ster. ElSor
Convoy S2+ XP-E2 RED mod smokuxx1987
XinTD X3 mod Maciex93, ster. ElSor v.2 3,55A
UltraFire C8,mod Dariusz70
TrustFire X6, 9A
Trajka Dekers 1kW, 2x20Ah

Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Joachim de Vett pisze:..., zamierza zakazać samodzielnych napraw." (cytat z WPmoto
Hmmm, ciekawe, czy mechanik serwisu, będzie mógł naprawiać swoje auto... :roll:

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
FunkyJB
Posty: 23
Rejestracja: piątek 28 paź 2011, 17:21
Lokalizacja: Kielce

Post autor: FunkyJB »

Witam,
zamierza zakazać samodzielnych napraw
Ciekawy jestem w jaki sposób można wyegzekwować takie bzdurne prawo.
Od zawsze sam naprawiałem swoje samochody, teraz też, ale już trochę mniej. To wcale nie jest takie trudne - odkręcanie i przykręcanie śrubek.

Chyba, że specjalne służby będą sprawdzać, który kierowca ma usmarowane ręce i zaocznie wydawać wyrok, wymierzać karę np. chłosty.

Pozdrawiam
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Joachim de Vett pisze:Auto Alliance: kupować samochody spoza tej grupy.
Taka ciekawostka, nie należą do niego producenci francuscy (w tym grupa Renault-Nissan).
Żeby było ciekawiej, to nie należy też do niego Mercedes AG oraz VW AG, a tylko ich amerykańskie oddziały.
Swoją drogą, to producenci różnych maszyn potrafią nieźle uprzykrzyć życie.
W robocie jest maszyna jakiegoś koncernu z USA i są w niej zainstalowane łożyska SKF o odpowiednim oznaczeniu.
Co ciekawe łożyska są też w katalogu SKF, ale różnią się od tych zainstalowanych chyba jakimś dodatkowym znakiem.
Efekt jest taki, że można je kupić tylko od producenta maszyny, bo SKF produkuje je tylko pod ich zamówienie.
Standardowe łożyska z katalogu nie pasują do maszyny.
Tak więc korporacje z USA starają się jak najmocniej wycisnąć swoich klientów.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
Awatar użytkownika
Volo
Posty: 455
Rejestracja: sobota 03 wrz 2011, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Volo »

Nie pasują tak samo jak rezystory do dmuchaw czy elementy przepływomierzy, do których nie ma danych katalogowych i trzeba kupować całą część, czasem za astronomiczną kwotę.
Poza tym, taka dyrektywa będzie za kilka lat "samoistnie" stosowaną, bo co będzie do naprawy jak w erze gdzie zamiast inżynierów pierwsze skrzypce grają księgowi i dzięki nim w miarę nowe auta gniją na potęgę, zatrzaski pękają a żeby wymienić czasem jakąś część to trzeba kilka elementów zdemolować i potem montować wszystko nowe.
ODPOWIEDZ