Z normą akurat nie ma problemu bo potrzebuję minimum SG, a to żaden wyczyn i praktycznie wszystkie oleje z tej kategorji ją spełniają. Ostatetcznie stanęło na tym Mobil Garden 4T. Chłopakom z hurtowni kazałem tylko zapytać przedstawiciela Mobila o co chodzi z tym oznaczeniem (jedne etykiety mają SAE30, inne SAE10W30). Mobil tłumaczy to tak, że w zależności na który rynek to wysyłają- takie etykiety dają. Według nich jest to w Polsce SAE30, ale spełnia normy SAE10W30 i tak mają go opisanego w katalogach. Dosyć to wszystko pokrętne, ale norme i założenia spełnia więc biorę.
Z ciekawości zadzwoniłem dzisiaj do polskiego serwisu i zapytałem co oni leją, skoro nie sprowadzają oleju od producenta. I odpowiedź mnie powaliła: zwykły samochodowy 15W40 czyli taki jakiego nie zaleca, ani producent sprzętu, ani samo Kawasaki.
Od zawsze wlewają to klientom na przeglądach i jest OK...
OK bo tanio.