pegasus_sis pisze:Tzn. taniej
no tu mamy prostą fizykę. Chcesz taniej, to dostajesz niską wydajność albo niską trwałość przy dobrej wydajności. Musisz iść na kompromis.
W halogenowej możesz dać lepsze materiały, mieszaninę szlachetnych gazów pod ciśnieniem, co kosztuje. Ale w zamian dostajesz lepszą jakość światła i lepszą wydajność niż przy zwykłych żarówkach
rachunek zysków i strat. W samochodach wynik jest oczywisty, przejedź się zabytkowym autem ze zwykłymi żarówkami a zrozumiesz
Jeździłem niejednym samochodem i wszystko rozumiem, tylko nie rozumiem, że nie zwróciłeś uwagi na niewłaściwy szyk zdania w swoim cytacie:
Dzięki cyklowi halogenowemu rozmiar żarówek halogenowych może być znacznie mniejszy niż rozmiar standardowych żarówek. Umożliwia to zastosowanie droższych materiałów do produkcji baniek i droższego gazu wypełniającego, co przekłada się na ogólną poprawę jakość żarówki.
Przecież to nie dzięki cyklowi halogenkowemu i mniejszej żarówce można stosować droższe materiały, ale
dzięki droższym materiałom można zrealizować cykl halogenkowy i zmniejszyć rozmiary. Odwrotnie, niż napisałeś.
...John pisze:zxcvb pisze:...John pisze:To jest masa samochodów, które w tylnych światłach wykorzystują żarówki jednowłóknowe, a realizują niejednokrotnie funkcje pozycyjnych, stop i przeciwmgłowych w jednej żarówce.
Ale nie porównujmy świateł tylnych, świecących w uproszczeniu światłem rozproszonym, do lamp przednich, które mają oświetlać drogę. Funkcja tylnych jest czysto sygnalizacyjna (prócz świateł cofania), a funkcją przednich jest oświetlanie.
A czytać ze zrozumieniem kolega potrafi?
Rozmawiamy na temat trwałości żarówki przy zasilaniu z modułu PWM.
Wszędzie gdzie poruszany jest temat zasilania z modułu PWM, pojawiają się teksty o trwałości żarówki. Tymczasem producenci samochodów stosują takie rozwiązania w oryginale. Najczęściej z żarówkami P21W i to niezależnie jakie funkcje są im powierzane: stopu, doświetlania zakrętów, dziennych itp.
Nie sądzę, by żarówki H7 lub H1 miały pracować z modułem PWM nieprawidłowo tylko dlatego, że są to żarówki większej mocy.
Kolego, nikt nie pisał o sposobie zmniejszenia jasności, więc nie wyjeżdżaj mi tu, proszę, z PWM-em, a tym bardziej nie pisz chamsko, że czegoś nie rozumiem.
Błędnie porównujesz żarówki halogenowe (wszystkie Hx) z żarówkami bez zachodzącego procesu halogenkowego (np. te, które przytoczyłeś, czyli - cytuję - najczęściej P21W). Proszę czytać ze zrozumieniem.
Ściemnić światło żarówki, czyli ograniczyć pobierany przez nią prąd, można prawie dosłownie czymkolwiek. Problem pojawia się, gdy regulujemy żarówkę halogenkową i obniżymy temperaturę żarnika do tego stopnia, że regeneracyjny proces halogenkowy przestaje zachodzić.
Zamiast bawić się w takie wynalazki proponuję zainwestować w diodowe światła, co ma jedną niezaprzeczalną zaletę, której nie podważysz - jest to legalne.