Polska Norma

....nie pasujące gdzie indziej...
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Poniżej link do pliku, w którym masz tok obliczeń z normy.
http://feazone.org/downloads.php?cat_id ... load_id=24
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
Awatar użytkownika
Volo
Posty: 455
Rejestracja: sobota 03 wrz 2011, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Volo »

A tak na marginesie to ta norma zostala już wycofana,może dlatego teraz robią już na innej i dlatego te w założeniu są mniejsze?
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Została wycofana, a nie zastąpiona, to duża różnica.
Problem tutaj jest innego typu, że teraz liczy się przeguby pod klienta.
Klient podaje ile chce zapłacić i liczy się przegub pod zadane wymiary lub materiał.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

Tutaj własnie chodzi o to, że wg. producenta, przy zadanych parametrach ( średnica wału, gabaryty sprzęgła i co za tym idzie objętość materiału) nie jest możliwe uzyskanie wytrzymałości na oczekiwane obciążenia. Natomiast klient, ma swojego konstruktora, który stworzył rysunek z dokładnymi wymiarami wału, dokładnie zwymiarowanym wieloklinem, sprzęgłem kołnierzowym zaraz za przegubem itp, ale sam przegub nie jest zwymiarowany a jedynie nakreślony na rysunku złożeniowym. Podane są tylko wymogi jakim ten przegub musi sprostać. Mieli kiedyś innego dostawcę, bo twierdzą że takie kardany stosowali i sam przegub był mniejszy. Należy się teraz zastanowić dlaczego zrezygnowali z tego genialnego dostawcy, skoro wszystko im pasowało. Może jednak ten przegub nie był stanie sprostać obciążeniom i dochodziło do awarii, a poprzedni dostawca nie był w stanie wykonać odpowiednio wytrzymałego elementu w zadanych gabarytach, lub koszt wytrzymalszych materiałów znacznie podnosił cenę. Możliwe, że inwestor oczekuje niewykonalnego, chcąc oszukać fizykę i ekonomię.
Gregor887
Posty: 335
Rejestracja: wtorek 04 wrz 2012, 14:12
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Gregor887 »

Powtórzę - chyba może na pewno ktoś z kogoś robi wała :roll:
https://www.youtube.com/watch?v=qMR2QwxIpYc
Awatar użytkownika
Volo
Posty: 455
Rejestracja: sobota 03 wrz 2011, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Volo »

He he, a co to za projektant? Może znaleźli studenta który za przysłowiową stówkę coś im rozrysował i wmówił, że się da i koniec.
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Zbychur pisze:(...)sam przegub nie jest zwymiarowany a jedynie nakreślony na rysunku złożeniowym.
Ja bym tutaj upatrywał problem.
Zdają sobie sprawę, że jest to prawdopodobnie niewykonalne.
Za jakiś miesiąc pewnie się przypomną i zaproponują, że uwolnią was od zalegającego przegubu za pół ceny.
Kluczem do rozwiązania problemu mogą być materiały, tak też mógł zrobić poprzedni dostawca.
Nie da rady znaleźć ich poprzedniego dostawcy oferując flachę komu trzeba?
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

PawelG. pisze:Nie da rady znaleźć ich poprzedniego dostawcy oferując flachę komu trzeba?
Nie wiem, przedstawiłem szefowi co ustaliłem w sprawie zakupu normy i nie miałem za bardzo czasu zajmować się tym tematem. Wiem tylko, że na magazynie leżą 4 palety (dwadzieścia kilka wałów różnych długści ok. 1200-1800mm) o wartości, jak się okazało, kilka razy wyższej niż mówiły wcześniejsze doniesienia. Po prostu, póki co wtopa równa cenie całkiem niezłego nowego samochodu.
Awatar użytkownika
marcus
Posty: 257
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 13:33
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: marcus »

Troche dziwne zamawiac/produkować w ciemno coś nie mając wymiaru.
Najpierw trzeba uzgodnić jak to ma wyglądać jaki wymiary mieć.
Jeśli byly wg producenta nie dalo sie zrobić na te obciążenie w tym rzomiarze, to zgłosić klientowi że sie nie da i co dalej kce.
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

Marcus, przecież napisano, że zgłoszono, a klient twierdzi, że się da, bo już takie ma.
Ja też myślę, że przystąpienie do pracy, gdy w zleceniu nie zwymiarowano elementów było błędem.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
ODPOWIEDZ