XM-L2 vs 3xXP-L

...czyli nasze światełka okiem obiektywu... Tu chwalimy się naszymi latareczkami i wszystkim innym , co rozświetla nasze życie ;-)
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

XM-L2 vs 3xXP-L

Post autor: ElSor »

Wracając dziś od mojej zrobiłem kilka ujęć porównujących ilość światła z latarek:
1 Convoy S4, dioda XM-L2 T5 5A1 po skalpie na Sinkadzie przylutowanym do piguły, sterownik 2,8A, szybka AR 99% przepuszczalności, ogniwo nieco rozładowane - 3,6V bez obciążenia
2 Convoy S2+, 3 diody XP-L V6 3C na Noctignonie przylutowanym poprzez miedziany krążek do piguły, sterownik 4,55A, kolimator Carclo 10511, ogniwo świeżo naładowane
Obrazek

Parametry aparatu f/3.5, 1sek, ISO200, WB - światło słoneczne.

Sceneria 1 (S2+ / S4), do drzew ok 28m:
Obrazek Obrazek

Sceneria 2 (krótkie Audi A3'00 / krótkie + długie / S2+ / S4):
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Sceneria 3 (krótkie Audi A3'00 / krótkie + długie / S2+ / S4):
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Ebola
Posty: 976
Rejestracja: czwartek 17 maja 2012, 22:39

Post autor: Ebola »

Nieźle, ale chyba tym s2+ można wodę w szklance zagotować?:)
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

W szklance nie próbowałem ale po wyjęciu z miski z zimną wodą, po 10 minutach, latarka była chłodna. Normalnie najwyższy tryb, w bezruchu w temperaturze pokojowej, świeci ok 70 sekund i zabezpieczenie termiczne robi swoje a sama głowica jest mocno ciepła, wręcz parzy przy mocniejszym chwycie. Może w przyszły weekend znajdę chwilę na wyjazd rowerowy, to zobaczę czy samo powietrze wystarczy na wychłodzenie 4,55A czy może będzie trzeba zejść nieco niżej z prądem podczas ciągłego użytkowania.
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

Już niebawem testy z 10.000lm+ na kierownicy. :twisted:
Obrazek
michal1
Posty: 2524
Rejestracja: sobota 22 lis 2014, 17:08
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michal1 »

ElSor, Ludzie będą uciekali jak będziesz jechał. :twisted: :twisted:
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

michal1, do tego wystarczy znacznie mniej lumenów - przetestowałem już :razz:
Awatar użytkownika
maciex93
Posty: 2886
Rejestracja: sobota 14 sty 2012, 18:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maciex93 »

Wariat :twisted:
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Awatar użytkownika
Dariusz70
Posty: 1271
Rejestracja: niedziela 30 paź 2011, 20:05
Lokalizacja: Chochołów

Post autor: Dariusz70 »

Moje ulubione "światełka" : przyrząd do zganiania TIR-ów z drogi :twisted:
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
Awatar użytkownika
kurdolf
Posty: 659
Rejestracja: czwartek 04 gru 2014, 14:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kurdolf »

Zboczeniec :twisted: :wink:
Nitecore Tube
Olight i3E 10440
Acebeam H10
X1 3x XP-L 4.2A by GREG
Astrolux Mf02
Astrolux Mf04
Blf GT
michal1
Posty: 2524
Rejestracja: sobota 22 lis 2014, 17:08
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michal1 »

ElSor, To teraz będziesz musiał jeździć w okularach przeciwsłonecznych. :mrgreen:
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

Spokojnie, to tylko testowo będzie (do tego kręcenie filmu SJ4000 i mobiusem na cele pewnego projektu opencachingowego), bo finalnie zostanie chyba Convoy S2+ 3xXL-P z kolimatorem owalnym (jak będzie za wąsko wtedy 2 sztuki) oraz EagleEye X6 3xXP-L z soczewką SmoothSpot. W 3xXP-L najbardziej kręci mnie duża sprawność, bo mocy to ma aż nadto już przy 2,1A (0,7A w diodę).
Reszta pójdzie po testach na sprzedaż.
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

Moje przypuszczenia były słuszne, co do lampek 3xXP-L (testy z 4x owal + 1x "wąska"). Światła jest ogrom, nawet dla SJ4000 przy bliskich dystansach, jednak bardzo brakuje czegoś wąskiego świecącego wyraźnie w dal (słaba dynamika sensora nie rejestruje tak, jak widzi ludzkie oko).
W terenie nie ma większego znaczenia rodzaj soczewki - jest wystarczająco światła, żeby śmigać ile fabryka. Soczewki owalne Carclo słabiej obcinają światło niżeli chińskie na 1 diodę XM-L(2) ale dzięki temu w lesie widać w co możemy przysadzić głową. Kamerki nie pokazują zasięgu użytecznego światła (wg mnie z 30-40m będzie podczas jazdy i max 80-100m na postoju). Convoy S4 z oskalpowaną XM-L2 (ok 900lm) bije na zasięg 15xXP-L (ok 10.000lm), co potwierdza, że nie tak ważna jest moc, jak dobre rozłożenie światła.
Filmik z przejazdu > http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p=187508#187508
Awatar użytkownika
aquater
Posty: 43
Rejestracja: piątek 01 mar 2013, 20:12
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: aquater »

ElSor pisze:Już niebawem testy z 10.000lm+ na kierownicy. :twisted:
[url=http://www.swiatelka.pl/upload_img/miniaturki/IMG_553e2e8779d561416.jpg]Obrazek[/url]
jaka średnica MCPCB?

Gdzie takie można zanabyć w PL?

i pytanko ... 1100 lumenów leci z kazdej z diod?
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

aquater pisze:
ElSor pisze:Już niebawem testy z 10.000lm+ na kierownicy. :twisted:
[url=http://www.swiatelka.pl/upload_img/miniaturki/IMG_553e2e8779d561416.jpg]Obrazek[/url]
jaka średnica MCPCB?

Gdzie takie można zanabyć w PL?

i pytanko ... 1100 lumenów leci z kazdej z diod?
20mm średnia.
U grega chyba można kupić.
1100lm nie leci z każdej, bo tylko ok 1.5A dostaje każda z nich.
ODPOWIEDZ