Instalacja 6V w rowerze - przednia lampka
-
- Posty: 53
- Rejestracja: niedziela 08 mar 2015, 12:00
- Lokalizacja: Tychy
merci
Mirecki, chyba wyczerpałeś temat
Ogromne dzięki za te poprawki. Nie mam pytań.
Swoją drogą byłem przekonany, że driver musi być przymocowany pastą termoprzewodzącą do płytki, bo też się nagrzewa i trzeba ciepło odprowadzić. A tu jednak nie. Tak to jest jak się tego na oczy nie widziało tylko fotki. Teraz tylko czekam na wyceny...
Listę możliwych zakupów wrzucę jednak jutro, bo dziś nie wyrobię.
Ogromne dzięki za te poprawki. Nie mam pytań.
Swoją drogą byłem przekonany, że driver musi być przymocowany pastą termoprzewodzącą do płytki, bo też się nagrzewa i trzeba ciepło odprowadzić. A tu jednak nie. Tak to jest jak się tego na oczy nie widziało tylko fotki. Teraz tylko czekam na wyceny...
Listę możliwych zakupów wrzucę jednak jutro, bo dziś nie wyrobię.
-
- Posty: 53
- Rejestracja: niedziela 08 mar 2015, 12:00
- Lokalizacja: Tychy
Przymiarka do zakupów
O długich poszukiwaniach mam listę kandydatów.
Ale najpierw konkrety, co chcę zmajstrować. Nie będzie to nic odkrywczego:
1) lampka do jazdy dziennej i ogólnie w terenach zabudowanych, gdzie są zewnętrzne źródła światła; jej zadaniem jest świecić przed rowerem oświetlając również boki;
2) lampka wspomagająca, tzw. światło długie, idea taka jak w aucie, do wykorzystania w terenach niezaludnionych;
3) barwa światła, neutralna lub ciepła, lub inaczej, nie chcę światła wpadającego już w niebieskie odcienie;
4) zasilanie będzie stanowił akumulator żelowy 6V 7.2Ah.
A teraz kandydaci:
1) LED Cree XM-L2 U3 2A - światło długie,
2) LED Cree XM-L2 T6 4C - światło podstawowe,
3) Soczewka do długich - czy potrzebuje plastikowej oprawki czy montaż od razu na płytkę z diodą,
4) Soczewka do podstawowego - pytanie jak wyżej, lub po prostu inna optyka?,
5) Driver max. 2.8A - nie wiem czy wytrzyma na 6V, temat otwarty,
6) pozostałe elementy to pasta termoprzewodząca, śrubki, oringi, przełączniki i przewody.
Wszystko do kupienia w Polsce.
Czekam na Wasze opinie.
Ale najpierw konkrety, co chcę zmajstrować. Nie będzie to nic odkrywczego:
1) lampka do jazdy dziennej i ogólnie w terenach zabudowanych, gdzie są zewnętrzne źródła światła; jej zadaniem jest świecić przed rowerem oświetlając również boki;
2) lampka wspomagająca, tzw. światło długie, idea taka jak w aucie, do wykorzystania w terenach niezaludnionych;
3) barwa światła, neutralna lub ciepła, lub inaczej, nie chcę światła wpadającego już w niebieskie odcienie;
4) zasilanie będzie stanowił akumulator żelowy 6V 7.2Ah.
A teraz kandydaci:
1) LED Cree XM-L2 U3 2A - światło długie,
2) LED Cree XM-L2 T6 4C - światło podstawowe,
3) Soczewka do długich - czy potrzebuje plastikowej oprawki czy montaż od razu na płytkę z diodą,
4) Soczewka do podstawowego - pytanie jak wyżej, lub po prostu inna optyka?,
5) Driver max. 2.8A - nie wiem czy wytrzyma na 6V, temat otwarty,
6) pozostałe elementy to pasta termoprzewodząca, śrubki, oringi, przełączniki i przewody.
Wszystko do kupienia w Polsce.
Czekam na Wasze opinie.
Pierwsze co mi przychodzi do głowy to użytkownik cafel to z tego co wiem nasz forumowy http://www.swiatelka.pl/profile.php?mod ... file&u=647
i taniej na pewno będzie dogadać się przez PW.
Po drugie tak na szybko to ja bym na oba światełka dał takie samy barwy diod lub bardzo zbliżone.
W/g mnie kontrast miedzy 2A i 4C jest za duży i będzie powodował pewien dyskomfort wizualny.
i taniej na pewno będzie dogadać się przez PW.
Po drugie tak na szybko to ja bym na oba światełka dał takie samy barwy diod lub bardzo zbliżone.
W/g mnie kontrast miedzy 2A i 4C jest za duży i będzie powodował pewien dyskomfort wizualny.
-
- Posty: 53
- Rejestracja: niedziela 08 mar 2015, 12:00
- Lokalizacja: Tychy
5700 to w/g mnie nie jest trupia biel absolutnie, natomiast trzeba podkreślić, że odczucia barwy są bardzo subiektywne i ja wolę naturalne ale nie za ciepłe.
Dla mnie akurat barwa 3C jest tak w sam raz, choć mam świecidełka i z 5C i z 1A , które też wcale nie jest trupio zimne i nijak się ma do wpadających w niebieski diod w wielu "targowych" latarkach.
O sterowniku i montażu optyki się nie wypowiem, bo nie chcę wprowadzać w błąd, ale koledzy na pewno coś tu napiszą.
Pozdrawiam
Dla mnie akurat barwa 3C jest tak w sam raz, choć mam świecidełka i z 5C i z 1A , które też wcale nie jest trupio zimne i nijak się ma do wpadających w niebieski diod w wielu "targowych" latarkach.
O sterowniku i montażu optyki się nie wypowiem, bo nie chcę wprowadzać w błąd, ale koledzy na pewno coś tu napiszą.
Pozdrawiam
Witam
Zresztą w takim wypadku, marnujesz połowę energii zgromadzonej w akumulatorze.
Pozdrawiam
Układy AMC, działają poprawnie przy spadku napięcia około 2V w przypadku zastosowania akumulatora kwasowego 6V, napięcie na nim jest sporo wyższe. Vf dla XML to średnio około 3,2V; no "optymistycznie" przyjmijmy 3,5V, więc na układach stabilizacji prądu, odłoży się drugie tyle, co już je mocno nadwyręża. Mogą padać.grandcan0123 pisze:W temacie drivera, ktoś jest w stanie mi powiedzieć czy pójdzie pod 6V na wejściu, czy klęknie?
Zresztą w takim wypadku, marnujesz połowę energii zgromadzonej w akumulatorze.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
-
- Posty: 53
- Rejestracja: niedziela 08 mar 2015, 12:00
- Lokalizacja: Tychy
-
- Posty: 53
- Rejestracja: niedziela 08 mar 2015, 12:00
- Lokalizacja: Tychy
Dobra, chyba już kumam, zatem czy to by się nadało ?
Przetwornik DC/DC
Jak dobrze rozumiem podłączenie by wyglądało następująco:
1) Akumulator 6V - zasilenie
2) Przetwornik 3A - obniżenie napięcia z 6V na 3.7V
3) Driver od użytkownika cafel - sterowanie prądem dla diody, efekty,
4) Dioda Cree - źródło światła.
3 i 4 były by w obudowie latarki razem z optyką. Przetwornik będzie poza latarką w osobnej obudowie, w której planuję umieścić niezbędne przełączniki, bezpieczniki, kabelki, ...
To ma szansę zadziałać ?
Dzięki że jeszcze macie cierpliwość
Przetwornik DC/DC
Jak dobrze rozumiem podłączenie by wyglądało następująco:
1) Akumulator 6V - zasilenie
2) Przetwornik 3A - obniżenie napięcia z 6V na 3.7V
3) Driver od użytkownika cafel - sterowanie prądem dla diody, efekty,
4) Dioda Cree - źródło światła.
3 i 4 były by w obudowie latarki razem z optyką. Przetwornik będzie poza latarką w osobnej obudowie, w której planuję umieścić niezbędne przełączniki, bezpieczniki, kabelki, ...
To ma szansę zadziałać ?
Dzięki że jeszcze macie cierpliwość
Witam
Popularne układy przetwornic to AX2002 (2A max) oraz AX2003 (3A max). Z drugiej strony, jeśli nie przeszkadza tobie rozmiar akumulatora, to i sterownik pewnie większy zmieścisz, więc może być coś innego.
Pozdrawiam
Jeśli dobrze poszukasz, to znajdziesz jeden układ łączący obie funkcje.grandcan0123 pisze: 2) Przetwornik 3A - obniżenie napięcia z 6V na 3.7V
3) Driver od użytkownika cafel - sterowanie prądem dla diody, efekty,
Popularne układy przetwornic to AX2002 (2A max) oraz AX2003 (3A max). Z drugiej strony, jeśli nie przeszkadza tobie rozmiar akumulatora, to i sterownik pewnie większy zmieścisz, więc może być coś innego.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
-
- Posty: 53
- Rejestracja: niedziela 08 mar 2015, 12:00
- Lokalizacja: Tychy
-
- Posty: 53
- Rejestracja: niedziela 08 mar 2015, 12:00
- Lokalizacja: Tychy
Ten sterownik masz na myśli? LINK
On się jak najbardziej nada, tylko że nie zamieszczę go do obudowy latarki. Zobacz rysunek z drugiej strony tego wątku, wersja z pigułą. Ten sterownik musiał bym w innej obudowie trzymać. Nie wykluczam tego. Projekt jest rozwojowy. Ważne ze mam dwa warianty i skompletowane części. Teraz dopracowuje obudowę.
On się jak najbardziej nada, tylko że nie zamieszczę go do obudowy latarki. Zobacz rysunek z drugiej strony tego wątku, wersja z pigułą. Ten sterownik musiał bym w innej obudowie trzymać. Nie wykluczam tego. Projekt jest rozwojowy. Ważne ze mam dwa warianty i skompletowane części. Teraz dopracowuje obudowę.