Korba do roweru crossowego 48 zębów czy 52?

....nie pasujące gdzie indziej...
kubaswiatelka
Posty: 473
Rejestracja: środa 18 kwie 2012, 22:17
Lokalizacja: Gorzyce Wielkie

Korba do roweru crossowego 48 zębów czy 52?

Post autor: kubaswiatelka »

Witam. Chciałem Was zapytać jakie korby macie przy swoich rowerkach a konkretnie czy ktoś ma przy swoim 48 lub więcej zębów? Obecnie mam korbę 44 zęby i chciałem zamienić na coś większego. Pytanie tylko co będzie odpowiednie do jazdy z prędkością 70-90kmh? Czy korba 48 zębów wystarczy? Obecnie na 44 zębach przy 80kmh macham nogami jak ptak skrzydłami :P Macie może doświadczenie w takim "tuningu" ? :)
Awatar użytkownika
marcus
Posty: 257
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 13:33
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: marcus »

Rower crosowy to 28 cali ?
u mnie 26 cali to 44-11 to coś koło 60 sie kończą obroty, zresztą powyżej 60 nie pedałuje bo przy tej prędkości nie lubie wysokich obrotów.
jak 44~66kmh to 52~78 kmh albo odpowiednio 75 => 86,5kmh
kubaswiatelka
Posty: 473
Rejestracja: środa 18 kwie 2012, 22:17
Lokalizacja: Gorzyce Wielkie

Post autor: kubaswiatelka »

Czyli minimum 52 zabki. W tej ilosci zebow to chyba tylkobkorby szosowe juz? Terenowe widzialem chyba max 48?
Rower crosowy to 28 cali ?
Tak.

Przepraszam za brak pl ale pisze z telefonu. Poprawie jak bede na komputerze.
max4max
Posty: 1398
Rejestracja: wtorek 14 sie 2012, 07:56
Lokalizacja: że znowu

Post autor: max4max »

Do crossa to więcej niż 48 nie ma sensu.
Nie wykorzystasz tego.
Bardziej się liczy co masz z tyłu - jeśli kasetę to na 11 z tyłu tylko z górki wrzucisz.
kubaswiatelka
Posty: 473
Rejestracja: środa 18 kwie 2012, 22:17
Lokalizacja: Gorzyce Wielkie

Post autor: kubaswiatelka »

Max. Właśnie wykorzystuję goniąc ciężarowe. Przez to też pytam jaka będzie różnica między 44 a 48 a 52. :P Pozdrawiam
max4max
Posty: 1398
Rejestracja: wtorek 14 sie 2012, 07:56
Lokalizacja: że znowu

Post autor: max4max »

To musisz mieć wybitną nogę ;)
Mam rowery z 42 górski (11 z tyłu) , 42 makrokesz (14 z tyłu), 44 treking ( 14 z tyłu) , 48 inny treking ( 12 z tyłu) i 52 tzw. fitness (11 z tyłu).
Na każdym inaczej się jedzie i na każdym jeżdżę też po asfalcie.
W zasadzie to czasem brakuje mi na prostej, czy lekko z górki tylko na tym makrokeszu , ale tu jest tylko 42 przód i 14 tył.
Każdy ząbek mniej z tyłu zmienia znacznie więcej niż ząbek a nawet 2 z przodu.
Awatar użytkownika
Joachim
Posty: 281
Rejestracja: środa 30 mar 2011, 09:18
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: Joachim »

Witam.
Kuba, zajrzyj na forum rowerowe, np. poziome. W linku masz temat właśnie o zębach i wpływie ich ilości na osiągane prędkości :) Weź tylko pod uwagę, że takie samo przełożenie w rowerze pionowym i poziomym pozwoli uzyskać nieco większą prędkość w tym drugim.
Pozdrawiam.

Convoy S2 i C8 ster. ElSor
Convoy S2+ XP-E2 RED mod smokuxx1987
XinTD X3 mod Maciex93, ster. ElSor v.2 3,55A
UltraFire C8,mod Dariusz70
TrustFire X6, 9A
Trajka Dekers 1kW, 2x20Ah

fotorondo
Posty: 1338
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 18:44
Lokalizacja: warszawa

Post autor: fotorondo »

Miałem 48 na 11 koła 28 cali, korby 175mm ale więcej niż 40 km/h nie udało mi się zrobić :(
rafiak
Posty: 78
Rejestracja: poniedziałek 16 gru 2013, 20:01
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: rafiak »

Ja mam korbę 48, z tyłu 11 w crossie na kołach 28 cali i w zupełności wystarcza do jazdy <60km/h. Mieszkam w płaskiej okolicy a za tirami nie jeżdżę więc mi to wystarcza w zupełności. Myślę że koledzy wyżej mają rację i bardziej opłaca się zmieniać zębatkę z tyłu.
Pozdrawiam.
kubaswiatelka
Posty: 473
Rejestracja: środa 18 kwie 2012, 22:17
Lokalizacja: Gorzyce Wielkie

Post autor: kubaswiatelka »

Witam. Ja mam z tyłu kasetę 9 rzędową. Sęk w tym że jak zmienię kasetę na 11 to będę musiał zmienić też przerzutkę i manetkę. Poza tym wydaje mi się że itak już mniejszej zębatki na tył nie ma. Jutro policzę ile ma zębów.

PS. Ja też mieszkam na płaskich terenach i normalnie takich prędkości nie osiągam ale jak wracam z pracy do domu i na rondzie widzę że jedzie jakiś ciężarowy to tak się napalam że jestem w stanie jechać do domu 30 km dłuższą trasą :P Na obecnym sprzęcie prędkość maksymalną jaką osiągnąłem to chyba 78,8kmh na GPS a to z tego względu że już nie mogłem szybciej machać nogami.
Ogólnie zabawa fajna i czasami nawet trzeba hamować bo tak powietrze zasysa :P
hoka
Posty: 733
Rejestracja: piątek 15 lis 2013, 01:39
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: hoka »

Uważaj tylko byś nie trafił na dziurę bo pogubisz wszystkie światełka.
enagem
Posty: 86
Rejestracja: niedziela 14 wrz 2008, 23:15

Post autor: enagem »

Bardziej bym się martwił, aby nie zgasło światełko całkowicie, to najważniejsze, ale to już problem właściciela głupich pomysłów.
Tutaj masz kalkulator http://www.surplace.fr/ffgc/
Awatar użytkownika
marcus
Posty: 257
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 13:33
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: marcus »

pewnie 11 ma norlamnie ja mam w górski 44 z prz i 11-32(4?) z tyłu
Jak sie jedzie za kimś blisko to te dziury wyskakują jak pociski wystrzelone.
kubaswiatelka
Posty: 473
Rejestracja: środa 18 kwie 2012, 22:17
Lokalizacja: Gorzyce Wielkie

Post autor: kubaswiatelka »

Więc tak. Z tyłu mam już minimalna ilość kłów czyli 11. Przód zamienię na 50-52 i powinno być ok. Co do samej jazdy. Jakąś adrenalinkę trzeba mieć a dla mnie to jest wlaśnie to. Hamulce tarczowe więc nie ma aż takiego strachu. Jedni wolą latać itd. ja lubię jeździć. Jak by się wszyscy mieli bać to byśmy mogli z domu nie wyłazić:P

Co do dziur to śmigam takimi trasami że wiem czy tam są dziury czy nie :)
ODPOWIEDZ