Latarka uniwersalna EDC X1 | LED XM-L2 1050lm 3x XP-L 1800lm
Moderator: greg
Do zrobienia, koszt to różnica w cenie + robocizna, szczegóły do ustalenia na mailu/PW.
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
-
- Posty: 3
- Rejestracja: piątek 22 sie 2014, 14:48
- Lokalizacja: Gliwice
Witam,
planuję zakup jednej z gregowych latarek (X1 / X1 3x / L2x / L2x 3x) z zastosowaniem głównie do jazdy na rowerze, po drogach jak i w terenie. Zależy mi na szerokim rozchodzeniu się promienia w niewielkich odległościach, tak by móc bezpiecznie zmieniać tor/kierunek jazdy, ale też na doświetleniu terenu w większej odległości, by móc w terenie jechać szybciej niż np 20kmph. Rozumiem, że będzie to kwestia kompromisu, ale może macie doświadczenie, że np. ta świecąca daleko a wąsko będzie i tak wystarczająca ?
więc podsumowując proszę o odpowiedzi na poniższe pytania:
1. która latarka wg. was powinna lepiej się sprawować: X1 / L2x, z jaką opcją (1x/3x, która optyka)
2. zakładając, że polecana jest L2x, to mam pytanie jak jest z L2B - czy wygodnie trzyma się ją w dłoni (pisałem o latarce głównie na rower, nie tylko i wyłącznie na rower )
3. taka uwaga do grega, czy mógłbyś zamieścić gdzieś kompletny cennik swoich światełek? widzę z tego wątku, ile kosztują X1 w różnych opcjach, ale dojść do tego jaki jest koszt L2 nie zawsze potrafię. Na aledrogo nie ma też wszystkich opcji. (przyznaję, że moje myśli krążą wokół L2B i to właśńie o jej cenę w opcji z 3ma diodami mi chodzi, ale jeszcze się okaże, że i tak nie będę potrzebował tych opcji po odpowiedzi na pyt 1 ;P)
planuję zakup jednej z gregowych latarek (X1 / X1 3x / L2x / L2x 3x) z zastosowaniem głównie do jazdy na rowerze, po drogach jak i w terenie. Zależy mi na szerokim rozchodzeniu się promienia w niewielkich odległościach, tak by móc bezpiecznie zmieniać tor/kierunek jazdy, ale też na doświetleniu terenu w większej odległości, by móc w terenie jechać szybciej niż np 20kmph. Rozumiem, że będzie to kwestia kompromisu, ale może macie doświadczenie, że np. ta świecąca daleko a wąsko będzie i tak wystarczająca ?
więc podsumowując proszę o odpowiedzi na poniższe pytania:
1. która latarka wg. was powinna lepiej się sprawować: X1 / L2x, z jaką opcją (1x/3x, która optyka)
2. zakładając, że polecana jest L2x, to mam pytanie jak jest z L2B - czy wygodnie trzyma się ją w dłoni (pisałem o latarce głównie na rower, nie tylko i wyłącznie na rower )
3. taka uwaga do grega, czy mógłbyś zamieścić gdzieś kompletny cennik swoich światełek? widzę z tego wątku, ile kosztują X1 w różnych opcjach, ale dojść do tego jaki jest koszt L2 nie zawsze potrafię. Na aledrogo nie ma też wszystkich opcji. (przyznaję, że moje myśli krążą wokół L2B i to właśńie o jej cenę w opcji z 3ma diodami mi chodzi, ale jeszcze się okaże, że i tak nie będę potrzebował tych opcji po odpowiedzi na pyt 1 ;P)
-
- Posty: 3
- Rejestracja: piątek 22 sie 2014, 14:48
- Lokalizacja: Gliwice
Ja mam X1 3diodową i tak naprawdę tego trybu 100% używam tylko na jakichś mega zjazdach z dużą szybkością. Przy prędkości 15-20km/h starcza 36%, jak jadę szybciej włączam 63%. 100% przy jeździe na sniegu było aż za jasne i oczy męczyło. Wadą (małą) X1 jest to, że wciskając włącznik lampka się przesuwa w uchwycie, trzeba ją przytrzymać paluchem od przodu albo zamontować jakiś ogranicznik. Na Twoim miejscu brałbym L2 3diodową (jak ja kupowałem była dopiero w planach), niby +10% światła w porównaniu do X1 3x i większa wydajność do zwykłej L2 (na dłużej Ci prądu starczy w niższych trybach). Nie wiem czy L2B 3x, czy L2P 3x. Ja się w L2B trochę obawiałem, że uchwyt z czasem nabierze luzu i będzie wkurzać, a przy locie przez kierownicę wyrwę lampkę i połamię albo uchwyt, albo obudowę ( z licznikiem tak miałem kilka razy). X1 wkładam w uchwyt, zabezpieczam na kierownicy paskiem na rękę i przy glebie raczej nic się nie powinno stać
I ja mam już swoją X1 i muszę powiedzieć ze jedyny minus to na akumulatorze a tak na poważnie to światełko jest ok dobra jakość wykonania dobre parametry rewelacyjny sterownik itd są tylko dwie rzeczy do których można się doczepić (o których wiedziałem przed zakupem) brak możliwości postawienia w pozycji świeczki oraz zielony ring na głowicy robi właśnie taka zieloną poświatę!Ogólnie 99% zadowolenia i spełnienia oczekiwań!
Greg czy taki moduł d26 można u Ciebie "zanabyć"?greg pisze:Tak wygląda specjalny miedziany moduł d26 pod 3x XP-L z optyką TIR w L2P.
Latarki L2P/L2B 3x XP-L świecą około 10% jaśniej od X1, ponieważ w X1 krawędź optyki schowana jest w rancie głowicy latarki. W Solarforce cała optyka TIR jest wyeksponowana z racji większej średnicy głowicy.
Obrazek
Teoretycznie tak, przy czym montaż wymaga narzędzi i prosty nie jest. Moduł jest wciskany przez prasę w korpus latarki.
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
No właśnie, wszyscy się zachwycają dużą ilością światła, ale zasięg i zużycie prądu to też istotne cechy. Już miałem ochotę zamówić X1 3xXP-L ale zacząłem się zastanawiać, gdy dotarło do mnie, że aby nadrobić słabszy zasięg większą jasnością, trzeba wpakować w LED-y więcej prądu - fajnie mieć do dyspozycji 1800lm ale "to kosztuje"... 4,2A (nie mówiąc już o pieniądzach). Zatem chcąc świecić dłużej, oszczędniej i mieć nadal przyzwoity zasięg, może lepiej wziąć wersję z jednym LED - czy dobrze myślę?ElSor pisze:Pewnie mało kto będzie w stanie w to uwierzyć ale nie jedna latarka na starej diodzie XR-E wyciągająca 250lm zaświeci dalej niż L2P w tym samym reflektorze. Po zmianie UF-502B z XR-E na L2P z XM-L byłem nieco zdziwiony, że zasięg spadł zauważalnie, mimo większej ilości światła i większego poboru prądu w nowej.
i czy ta sama prawidłowość dotyczy Solarforce L2P - bo zastanawiam się też nad wymianą L2P XM-L na wersję 3xXP-L?