Kolejna generacja LED CREE ETI jako "żarówki" do a
Kolejna generacja LED CREE ETI jako "żarówki" do a
WITAM!
Interesuję się oświetleniem samochodowym od wielu lat.
Mam pytanie dotyczące najnowszych żarówek ledowych mających zastępować klasyczne halogeny np. H7
http://allegro.pl/swiatla-led-cree-h1-h ... 93755.html
Mam pytanie czy może ktoś z Szanownych Forumowiczów testował ten "wynalazek"?
Kusi mnie to. W moim aucie trudno się wymienia H7. W zasadzie to dostęp jest z zewnątrz zerowy. (megane II). Mam niezłe dzienne diodowe Nssc HP510 i tak kusi pójść krok dalej i pozycyjne wraz z H& zrobić na LED-ach.
Widziałem testy LED CREE I generacji z wiatraczkami.
Potem II generacja bez wiatraków.
Teraz III generacja, bez wiatraków, ze szkłem rozpraszającym, kompaktowa konstrukcja.
Autor aukcji allegrowej oczywiście opisuje same superlatywy. Lecz ja uwierzę tylko komuś kto niezależnie wypróbował "takie cóś". Koszt jest dość spory.
Ciekawe jak sprawiłyby się w soczewkach???
Interesuję się oświetleniem samochodowym od wielu lat.
Mam pytanie dotyczące najnowszych żarówek ledowych mających zastępować klasyczne halogeny np. H7
http://allegro.pl/swiatla-led-cree-h1-h ... 93755.html
Mam pytanie czy może ktoś z Szanownych Forumowiczów testował ten "wynalazek"?
Kusi mnie to. W moim aucie trudno się wymienia H7. W zasadzie to dostęp jest z zewnątrz zerowy. (megane II). Mam niezłe dzienne diodowe Nssc HP510 i tak kusi pójść krok dalej i pozycyjne wraz z H& zrobić na LED-ach.
Widziałem testy LED CREE I generacji z wiatraczkami.
Potem II generacja bez wiatraków.
Teraz III generacja, bez wiatraków, ze szkłem rozpraszającym, kompaktowa konstrukcja.
Autor aukcji allegrowej oczywiście opisuje same superlatywy. Lecz ja uwierzę tylko komuś kto niezależnie wypróbował "takie cóś". Koszt jest dość spory.
Ciekawe jak sprawiłyby się w soczewkach???
- Załączniki
-
- komplet.jpg (85.15 KiB) Przejrzano 18281 razy
Powiem tak, nie muszę mieć tego w ręce aby stwierdzić, że to jedna wielka bzdura. Przyczyna jest prosta. Jeżeli jedna żarówka ma 3600lm, to musi to być przynajmniej 36W. Moja latarka z 20W ma prawie pół kilograma aluminium i po 2 minutach jest juz bardzo ciepła. Na radiatorkach jak w tych "żarówkach", bez przewiewu można bezpiecznie puścić 3W, wtedy diody mają szansę osiągnąć jakąś żywotność. Po za tym rozkład światła nie będzie taki jak trzeba, w żadnym wypadku nie jest to warte nawet 1/4 ceny.
A teraz znajdź w ofercie firmy Cree diody ETI
http://www.cree.com/LED-Components-and-Modules/Products
A teraz znajdź w ofercie firmy Cree diody ETI
http://www.cree.com/LED-Components-and-Modules/Products
Mnie najbardziej urzekło to, że LED nie wypalają "LEFLEKTORÓW", i te zabójcze xenony HID zwiększające liczbę wypadków i ofiar śmiertelnych Stek bzdur w celu wyciągnięcia kasy.
Kochający tata swojej najukochańszej na świecie córeczki ***** Latarka - obecnie 3W plastikowy "no name" na 3 xAAA za 6zł z Biedronki
http://www.aliexpress.com/item/2014-2nd ... 47281.html
[ Dodano: 21 Luty 2015, 19:33 ]
http://www.aliexpress.com/item/Generati ... 94584.html
Tak, z ciekawości zapytam. Czy cree CXA mają soczewkę?
http://www.aliexpress.com/item/1set-36W ... 64743.html
http://www.aliexpress.com/item/1set-36W ... 64743.html
CXA nie ma soczewek, to produkty chińskie.
Te cuda sprawdzą się pośrednio w soczewce, ale brak im skupienia co powoduje że światła nie mają żadnego zasięgu. Po 2 to nie są ledy ETI to Philips, nazwa ETI to chiński wymysł.
Sprzedawca podaje max moc jaką ma taki zestaw, ilość lumenów wyssana z palca. Realnie takie coś ma około 800 lumenów i moc na poziomie 9 - 14W.
Testuje takie cuda i w zwykłych lampach (bez soczewek) najczęściej w ogóle się nie sprawdzają. Testowałem teraz na H4 i było lepiej, odcięcie było, ale skupienie żadne co powodowało że zasięg światła był słaby - żarówki świeciły grubo dwa razy dalej. Do tego ilość światła mniejsza niż w żarówce. Na plusie tylko barwa, choć ich 6000K nie nadaje się do jazdy w nocy na mokrej drodze.
Rozmawiałem też z samym sprzedawcą - straszny ściemniacz i krętacz. Wciskał mi kity, że to projekt na zamówienie, że producenci robią takie żarówki tylko dla niego, że ma na to patenty i że projekt trwał 2 lata. Obiecywał też wysłać poszczególne modele do testów i nic takiego nie zrobił.
Uogólniając - gość kłamie a produkty to kaszana.
Te cuda sprawdzą się pośrednio w soczewce, ale brak im skupienia co powoduje że światła nie mają żadnego zasięgu. Po 2 to nie są ledy ETI to Philips, nazwa ETI to chiński wymysł.
Sprzedawca podaje max moc jaką ma taki zestaw, ilość lumenów wyssana z palca. Realnie takie coś ma około 800 lumenów i moc na poziomie 9 - 14W.
Testuje takie cuda i w zwykłych lampach (bez soczewek) najczęściej w ogóle się nie sprawdzają. Testowałem teraz na H4 i było lepiej, odcięcie było, ale skupienie żadne co powodowało że zasięg światła był słaby - żarówki świeciły grubo dwa razy dalej. Do tego ilość światła mniejsza niż w żarówce. Na plusie tylko barwa, choć ich 6000K nie nadaje się do jazdy w nocy na mokrej drodze.
Rozmawiałem też z samym sprzedawcą - straszny ściemniacz i krętacz. Wciskał mi kity, że to projekt na zamówienie, że producenci robią takie żarówki tylko dla niego, że ma na to patenty i że projekt trwał 2 lata. Obiecywał też wysłać poszczególne modele do testów i nic takiego nie zrobił.
Uogólniając - gość kłamie a produkty to kaszana.
ILPT
Wow. Dzięki za dość liczny odzew.
Po przeczytaniu Waszych uwag pozostanę jednak przy dotychczasowym rozwiązaniu.
Na razie w dalszym ciągu będą H7, H1, PY21W i W5W Osram ultra life.
Przy najbliższej wymianie pozostawiam H1, wymieniam H7 na nowe ultra life, W5W pójdą halogenowe COOL BLUE INTENSE 2825HCBI a kierunki DIADEM 7507LDA.
Po prostu bez stresu przed kontrolami, sprawdzone w ciągu ostatnich ponad 24 m-cy użytkowania. Będzie ciut bielej w kloszach bo pozycyjne obecne są "żółte", no i wszystko z homologacją.
Do tego uruchomię funkcję pozycyjnych w NSSC 510HP czyli w DRL-ach. To chińskie dzienne lecz bardzo udane,z homologacją posiadają diody OSRAM..
Dzięki forum uniknąłem niepotrzebnego wydatku. Pozdrawiam kolegów.
p.s. w ciągu tych dwóch lat nie przepaliła mi się ani jedna żarówka. Pokonałem na nich ok. 60.000 km.
Po przeczytaniu Waszych uwag pozostanę jednak przy dotychczasowym rozwiązaniu.
Na razie w dalszym ciągu będą H7, H1, PY21W i W5W Osram ultra life.
Przy najbliższej wymianie pozostawiam H1, wymieniam H7 na nowe ultra life, W5W pójdą halogenowe COOL BLUE INTENSE 2825HCBI a kierunki DIADEM 7507LDA.
Po prostu bez stresu przed kontrolami, sprawdzone w ciągu ostatnich ponad 24 m-cy użytkowania. Będzie ciut bielej w kloszach bo pozycyjne obecne są "żółte", no i wszystko z homologacją.
Do tego uruchomię funkcję pozycyjnych w NSSC 510HP czyli w DRL-ach. To chińskie dzienne lecz bardzo udane,z homologacją posiadają diody OSRAM..
Dzięki forum uniknąłem niepotrzebnego wydatku. Pozdrawiam kolegów.
p.s. w ciągu tych dwóch lat nie przepaliła mi się ani jedna żarówka. Pokonałem na nich ok. 60.000 km.
Bierz pod uwagę że UltraLife świecą słabiej niż "podkręcone" żarówki.
No i że żarówka im dłużej pracuje tym gorzej świeci. Mam H4 o przebiegu 44 000 km i w porównaniu do "zwykłych" ale nowych świecą znacznie słabiej.
Rekordowa żarówka jaką mam to H4 z Corsy B o przebiegu ponad 170 000 km. Wciąż świeci itd, ale na pomarańczowo.
No i że żarówka im dłużej pracuje tym gorzej świeci. Mam H4 o przebiegu 44 000 km i w porównaniu do "zwykłych" ale nowych świecą znacznie słabiej.
Rekordowa żarówka jaką mam to H4 z Corsy B o przebiegu ponad 170 000 km. Wciąż świeci itd, ale na pomarańczowo.
ILPT
Ultra life mają 3 lata gwarancji. I ja ten 3 letni okres uważam za maksymalny do ich używania.
3 lata i wymiana.
Wziąłem pod uwagę że świecą nie tak jak te wszystkie z plusem.
Ale żywotność stawiam na pierwszym miejscu. 90 % moich jazd odbywa się znanymi drogami. Gdybym tyle jeździł po kraju to może bym skusił się na jakieś podkręcone. No i mam kiepski dostęp do żarówek.
Wcześniej używałem wiele różnych żarówek z plusem. Wiele bo je naprawdę się często wymienia. A tych ultra life się nie wymienia z uwagi na awarię tylko z powodu właśnie wspomnianej przez Ciebie "starości" pogorszenia świecenia. Choć moje jeszcze dają nieźle. W końcu mam też od 2 lat DRL.
3 lata i wymiana.
Wziąłem pod uwagę że świecą nie tak jak te wszystkie z plusem.
Ale żywotność stawiam na pierwszym miejscu. 90 % moich jazd odbywa się znanymi drogami. Gdybym tyle jeździł po kraju to może bym skusił się na jakieś podkręcone. No i mam kiepski dostęp do żarówek.
Wcześniej używałem wiele różnych żarówek z plusem. Wiele bo je naprawdę się często wymienia. A tych ultra life się nie wymienia z uwagi na awarię tylko z powodu właśnie wspomnianej przez Ciebie "starości" pogorszenia świecenia. Choć moje jeszcze dają nieźle. W końcu mam też od 2 lat DRL.
odgrzewam...
specyfikacja:
http://goo.gl/vNgJS7
co do mocy średni wynik na zimnym to 24W@12VDC na stronę (więcej info wraz z testami za jakiś czas)
bo to nie jest cree, sprzedawca jakieś bujdy na resorach pisze.. z resztą do dzisiaj (no chyba że co innego ma a co innego pokazuje)Zbychur pisze:A teraz znajdź w ofercie firmy Cree diody ETI
http://www.cree.com/LED-C...odules/Products
nie jest to też Philips...skaktus pisze:Po 2 to nie są ledy ETI to Philips, nazwa ETI to chiński wymysł
specyfikacja:
http://goo.gl/vNgJS7
co do mocy średni wynik na zimnym to 24W@12VDC na stronę (więcej info wraz z testami za jakiś czas)
A co myślicie może o czymś takim?
http://allegro.pl/led-h7-h1-h11-5000lm- ... 32027.html
Ma 2500 lumenów przy 20 W. Jest to realne? Chłodzenie też nie co inne i być może choć trochę lepiej sobie robi z odprowadzaniem ciepła. W te 360 stopni jakoś nie chce mi się wierzyć.
Tym razem ten chip to faktycznie Philips czy jakiś to podstęp?
http://allegro.pl/led-h7-h1-h11-5000lm- ... 32027.html
Ma 2500 lumenów przy 20 W. Jest to realne? Chłodzenie też nie co inne i być może choć trochę lepiej sobie robi z odprowadzaniem ciepła. W te 360 stopni jakoś nie chce mi się wierzyć.
Tym razem ten chip to faktycznie Philips czy jakiś to podstęp?
Witam
Hmmm, czy tylko mi tu pachnie "wonią plugawego podstępu"...
Nie wiedziałem, że to ta sama firma.
Pozdrawiam
Hmmm, czy tylko mi tu pachnie "wonią plugawego podstępu"...
Kod: Zaznacz cały
Led PHILIPS Chip Lumiled
CREE Chip Leds
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.