Sony Xperia - Sam pobiera dane komórkowe !!!

....nie pasujące gdzie indziej...
Awatar użytkownika
Uka
Posty: 437
Rejestracja: poniedziałek 18 mar 2013, 13:24
Lokalizacja: Warszawa

Sony Xperia - Sam pobiera dane komórkowe !!!

Post autor: Uka »

Cześć, pomyślałem, że opiszę swój problem, bo jest mało informacji o tym w sieci. Może ktoś będzie znał jakiś patent jak temu zaradzić.. A sprawa wygląda tak:

Rok temu kupiłem super mega smartphone Sony Xperia Z1 Compact, jakieś kortexy i inne megaramy, jednym słowem ful wypas.. I korzystałem z niego w pełni zadowolony do czasu wyjazdu za granicę, okazało się, że z konta ubyło mi 60zł, a nie korzystałem z telefonu. Przed wylotem wyłączyłem transmisję, a w trakcie wyjazdu korzystałem wyłącznie z Wifi.

Pierwsze co zrobiłem to reklamacja w Play, ci powiedzieli, że to na pewno nie ich wina i zaproponowali mi zablokowanie danych w roamingu zagranicznym. Pomogło, ale od tego czasu zacząłem analizować swoje bilingi i okazało się, że telefon pobiera sam paczki danych w wielkości 1kB albo 10kB w różnych interwałach. Czasem o 2 w nocy pobrał je 3 razy, a czasem pobierał przez cały dzień co 10minut.. Z racji tego, że korzystałem z pakietów i cały dzień miałem włączony transfer to tego faktu nie zobaczyłem wcześniej.

Kolejny kontakt wykonałem z supportem Sony Xperia, tam specjalista call center polecił mi reset ustawień telefony, drugim razem naprawa oprogramowania przez Sony Companion i tak w kółko. Wkurzyłem się i ich opierdzieliłem, że zmijają klienta i nie potrafią pomóc. W końcu pan powiedział, żebym sprawdził telefon z inna kartą sim bo to na pewno operator naciąga mnie na koszty (operator Play na kartę). Zmieniłem na Oragne i znowu to samo. Znowu zadzwoniłem do Sony i mówię, że nic to nie daje i telefon jest zepsuty, albo ma błąd w oprogramowaniu jeżeli wyłączam główny wyłącznik od internetu, a ten wraz sobie robi co chce.

Podsumowując ten etap: miałem telefon z wyłączoną transmisją i korzystałem z wifi, oprogramowanie przywrócone do ustawień domyślnych i włączoną synchronizację konta google (w końcu to smartphone z androidem a nie 3310). A telefon kilka razy pobiera dane mimo ich wyłączenia.

Odesłane do serwisu, serwis powiedział, że wszystko jest w porządku i przywrócił oprogramowanie do stanu fabrycznego. Po raz kolejny dzwonie do Sony i opisuję swój problem, polecili wysłać ponownie do serwisu.

Tym razem serwis wymienił telefon na nowy, z czego się ucieszyłem. Instaluje swoje aplikację ustawiam wszystko i telefon po w godzinach znowu wysyła paczki danych. Skontaktowałem się z serwisem i mówię, że problem występuję znowu w nowym telefonie. Rada serwisu była taka, żeby zgłosić sprawę do Sony bo to jest grubsza sprawa, pani w Sony stwierdziła, że tylko ja mam taki problem i telefon jest nowy oraz, że problem może być nie z telefonem, a z użytkownikiem.. oczywiście zostawiłem swój feedback w ankiecie.

Korzystałem z tej samej karty sim, z tym samym kompletem aplikacji przez 2 tygodnie na Xperi M2 i nie było problemu z transmisją danych. A na tym telefonie jest problem.

Trochę głupio się czuję z tym, że dostałem nowy telefon i jest on zepsuty (albo ja nie potrafię korzystać ze smartphona).

Jedyny sposób jaki znalazłem, aby zablokować łącznie z internetem to zmiana APN na nieprawidłowy.. Ale to nie o to chodzi, żebym za każdym razem zmieniał APN przy próbie skorzystania z internetu. Jest cała masa aplikacja: email, messanger itp, z których cały czas korzystam i zmiana APN skreśla możliwość ich użytkowania.

Waham się czy odsyłać nowy telefon do serwisu i tak spedził tam już 4 tygodnie, ale z drugiej strony coś jest nie tak i nie po to kupiłem hi-end`owy telefon, żeby ten robił co mu się podoba, ciekawe jakie dane i gdzie je wysyła..

Czy ktoś ma podobne doświadczenia, albo wie jak temu zaradzić? Zastanawiałem sie czy nie zmienić romu na inny, bo najprawdopodobniej tam jest jakiś błąd.

Mój biling:
Obrazek
fotorondo
Posty: 1338
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 18:44
Lokalizacja: warszawa

Post autor: fotorondo »

Nic to nie da, te nowoczesne telefony tak mają i już.
Żonowy samsung s3mini w orange też tak ma. Leży w domu na ładowarce w nocy, niby w zasięgu wi-fi i też na bilingu mam kupę połączeń z siecią po sieci telefonicznej.
Nie będę skanował bo samej transmisji jest na 6 stron.
Ma luba ma 2'wu gigowy pakiet i nie wnikam więcej.
Ale masz racje, za granicą będzie kasa szła.

Ja mam abonament play'a ale bez bilingu, i żyje w błogiej nieświadomości że jest OK :)
Awatar użytkownika
Wojto
Posty: 718
Rejestracja: sobota 19 sty 2013, 23:04
Lokalizacja: Mcz

Post autor: Wojto »

Chyba taniej by Ci wyszło kupić jakiś mały pakiet internetowy niż się użerać z tym. Wracając do problemu, jesteś pewien że masz poprawne ustawienia telefonu? możesz sprawdzić w Ustawieniach -> Użycie danych - pod wykresem jest pokazane ile danych z internetu pobrała konkretna aplikacja.
http://s28.postimg.org/g2mhrikt9/Screen ... _05_52.png
http://s28.postimg.org/76bpnku71/Screen ... _05_59.png
Zakładam że masz wyłączoną "Komórkową transmisję danych" więc jeśli nadal jakaś aplikacja korzysta z internetu spróbuj ją zablokować wybierając ją, a następnie włączając "Ogranicz przesył danych w tle"
U mnie na cztery telefony z Androidem w żadnym nie ma problemu z internetem.
Awatar użytkownika
Uka
Posty: 437
Rejestracja: poniedziałek 18 mar 2013, 13:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Uka »

Dlatego wrzuciłem info, że tak się dzieje. Szukałem po Internecie i znalazłem 2 przypadki, nie wiem na ile to była wina użytkownika, a na ile przypadek identyczny z moim.

Tak mam wyłączoną transmisję danych i o to właśnie chodzi. Jechałem za granicę, wyłączyłem wszystko i wydawało mi się, że po problemie, a tu masz po 2 zł za każdą paczkę danych.

Nie przeszkadzało by mi to jakby transmisja była włączona i coś by pobierało dane "za moją zgodą". W opcji użycie danych nic się nie pojawia, kiedyś pojawiał się System operacyjny android. Dlatego uważam, że system puszcza coś bokiem.

Korzystałem też z NorootFirewall, ale ta aplikacja nie widziała tego ruchu. Właśnie do tej pory miałem kilka takich telefonów i nic takiego nie miało miejsca. Kupiłem pakiet, skończył się, wyłączyłem transmisję i miałem spokój. Jak stłukłem wyświetlacz i czekałem 2 tygodnie to korzystałem z nowego Xperia M2 i tam było w porządku. Jak wyłączyłem transmisję to była wyłączona.

To tak jakby mieć dziurawy bak w samochodzie. Nie jedziesz, a paliwa ubywa.

Telefon ma soft Sony i może tu jest jakiś problem. Wyślę im jeszcze raz, bo jak będę chciał kiedyś go sprzedać, to ktoś będzie miał pretensje..
Awatar użytkownika
piciex
Posty: 2232
Rejestracja: wtorek 16 wrz 2014, 15:41
Lokalizacja: Poznan

Post autor: piciex »

Te nowe smatfony po prostu tak mają i już. Każdy mój telefon tak robił i pogodziłem się z tym dawno temu wybierając abonament z pakietem internetu. Kiedyś próbowałem z tym walczyć i dojść dlaczego tak jest. Wyszło na to, że wiele aplikacji potrzebuje danych z sieci i WiFi im do tego nie wystarcza. A-GPS np.- korzystają z niego wszystkie aplikacje w telefonie, łączy się z siecią, aby na podstawie rozmieszczenia i odległości od nadajników GSM szybciej określić twoją pozycję. Bez tego zwykły GPS szukał by pozycji za każdym razem po kilka minut, a tak trwa to kilka setnych sekundy. Wyjeżdzając za granicę wyłączałem transmisję danych, a w słuchawkach w których to nie pomagało ściągałem aplikację, która blokowała wszystkie próby połączenia się z internetem (np. Monitor Danych, itp.). Ostatnio już nawet dokupuję jednorazowe pakiety danych na zagranicę. :mrgreen:
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

Wojto pisze:Chyba taniej by Ci wyszło kupić jakiś mały pakiet internetowy niż się użerać z tym.
a czy ustrzeże to przed użeraniem się po powrocie zza granicy?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Awatar użytkownika
piciex
Posty: 2232
Rejestracja: wtorek 16 wrz 2014, 15:41
Lokalizacja: Poznan

Post autor: piciex »

Tak jak napisałem na zagranicę są też specjalne, jednorazowe pakiety.
Awatar użytkownika
Uka
Posty: 437
Rejestracja: poniedziałek 18 mar 2013, 13:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Uka »

To jest jakieś nieporozumienie, od tego jest guzik włącz/wyłącz transmisję. Jeżeli telefon sam decyduje kiedy będzie korzystał z neta to ja dziękuję. I chyba będę tego wymagał od serwisu, żeby to działało, a jak nie to niech oddają kasę.

Piciex, a czy w Windowsie też występuje problem, że sam się łączy?

Do tej pory miałem Xperie x10pro, Neo V, M2 z włączonymi wszystkimi bajerami i jak wyłączyłem transmisje to była wyłączona.
Pytanie, czy kupiłem smartphona, żeby ten zużywał cały transfer na swoje wewnętrzne procesy czy też, żebym to ja miał stały dostęp do sieci..
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

Uka pisze:Piciex, a czy w Windowsie też występuje problem, że sam się łączy?
Mam Lumię 610 (WinPhone 7 czy 7.x) i wyłączenie parę dni temu transmisji danych pomogło (najpierw, po przejściu na ten aparat z innego, wyłączyłem tylko udostępnianie, które tam nazywa się "połączenie internetowe" czy jakoś podobnie i przez paręnaście dni pociągnęło łącznie 10MB za paręnaście złotych).
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Awatar użytkownika
piciex
Posty: 2232
Rejestracja: wtorek 16 wrz 2014, 15:41
Lokalizacja: Poznan

Post autor: piciex »

W Lumii 1020 wyłączenie działa jak należy. Przedtem miałem N9 na Maegoo i tam musiałem używać apki, albo tak jak pisałeś zmianiać APN. Generalnie od zawsze miałem różne Nokie i w każdej było inaczej. Problem rozpoczął się tak mniejwięcej po modelu 6310i. Zaczęły się internety, aparaty, gpsy i inne dzikie węże i po prostu łatwiej mi było to polubić. Nawet jak zdecyduje się uzyć teraz wyłącznika w mojej 1020 to jaki w tym sens, poza poczuciem, że to ja tu rządzę? Telefon zaczyna się dziwić, zadawać dziwne pytanie, mulić się, a na końcu mnie wnerwia i i tak się poddaje. :sad:
Awatar użytkownika
Calineczka
Posty: 7578
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: Calineczka »

może pomóc debrandowanie telefonu, ale wiąże się to z utratą gwarancji. Szukałeś wsparcia na forum.android.com.pl ?
Ostatnio zmieniony sobota 14 lut 2015, 18:07 przez Calineczka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
piciex
Posty: 2232
Rejestracja: wtorek 16 wrz 2014, 15:41
Lokalizacja: Poznan

Post autor: piciex »

Debrandowałem sobie kiedyś N9- nie pomogło.
Awatar użytkownika
Calineczka
Posty: 7578
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: Calineczka »

A ja niedawno jakiegoś HTC. Pomogło.
Awatar użytkownika
piciex
Posty: 2232
Rejestracja: wtorek 16 wrz 2014, 15:41
Lokalizacja: Poznan

Post autor: piciex »

Znaczy spróbować warto, ale tak jak Calineczka napisał- gwarancja. :evil:
Awatar użytkownika
Uka
Posty: 437
Rejestracja: poniedziałek 18 mar 2013, 13:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Uka »

Zarzuciłem temat na forum XDA developers i na Xperia Care, ale jakoś bez odzewu. Wszyscy jadą standardem: reinstalacja systemu zamiana kard SIM..

Na forum android dałem dziś zapytanie.

Zastanawiam się, mam jeszcze gwarancję na 12 miesięcy, razem z rachunkiem na 2k zł :evil: niech serwis z tym walczy. Najgorzej, że żeby dodzwonić się do serwisu i do xperia care to zajmuje po 20minut..

Takie nabijanie klientów w butelkę, kup pan super mega mądry telefon, to same superlatywy, a najlepszy klient to emeryt, nic nie zobaczy, przyjdzie i zapłaci.
ODPOWIEDZ