6.2.4.1. w polach zdefiniowanych na schematach w załączniku I natężenie wysyłanego światła musi być nie mniejsze niż 0,05 cd dla przednich i tylnych świateł pozycyjnych (bocznych) oraz 0,3 cd dla świateł stop z jednym poziomem natężenia, a dla świateł stop z dwoma poziomami natężenia 0,3 cd w dzień i 0,07 cd w nocy.
Jeżeli to o to chodzi to nic mi to nie mówi bez "schematów z załącznika I" (a znaleźć ich nie stety nie mogę
)
Dominik pisze:Piotrek K. pisze: dopiero zaczynam swoją przygodę ze światłem (przed zarejestrowaniem się na światełkach byłem prawie całkowicie zielony w temacie
)
Dlatego nie udzielaj rad / wyrażaj opinii nie mając o sprawach zielonego pojęcia tylko zadawaj pytania na przyszłość
.
Zarejestrowałem się w lipcu 2008 (a forum przeglądam od jeszcze dłuższego czasu
), więc teraz mam już jako takie pojęcie
(jak na początkującego
) .
Według mnie wąsko świecące 5mm ledy nie za bardzo nadają się na światła STOPu (chyba że na dodatkowe trzecie
). Widziałem już pare takich wynalazków i spodobały mi się dopiero takie na power ledach (a tak mi się przynajmniej zdaje) z płytkimi odbłyśnikami (pod kątem także było je dobrze widać i nie było też efektu oślepiania jadąc bezpośrednio za tym samochodem). Niestety nie pamiętam co to było za auto (jakiś nowy duży SUV, a światła z dziewięcioma ledami na stronę wyglądały na fabryczne ).
PS.W power leda można bez problemu w razie potrzeby dać mniej prądu (gdyby okazał się za mocny), a zwykłego leda więcej prądu (gdyby okazał się jednak za słaby) tylko w szybkim tępie zniszczy.
Pozdrawiam