Zgadza się. Nie mam kabelka do imaxafredek pisze:czy dobrze rozumiem, że wyniki pomiaru napięcia na wykresie nie są z Imax-a przez interface tylko z jakiegoś zewnętrznego miernika?
Ładowanie NiMH za pomocą Imax B6
Ok, to sporo wyjaśnia, obstawiałbym na problemy z zasilaniem procesora (duże tętnienia) lub problem z ADC, konkretnie brak filtrowania na Aref w Atmega32 (powinien być kondensator do masy o ile dobrze pamiętam). Mierzyłeś może napięcie na Aref (powinno być stałe, bez tętnień i zmian) ?ElSor pisze:Zgadza się. Nie mam kabelka do imaxa
[ Dodano: 13 Styczeń 2014, 21:54 ]
Hmm... jest trochę inaczej, schemat jest tu http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=5373
Sprawdź wartość i stabilność napięcia na Aref i AVCC
- pegasus_sis
- Posty: 963
- Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
- Lokalizacja: Łódź
miałem nie pisać, ale teraz to mnie strzeliło... po co człowiek ma wyrzucać ładowarkę która naładuje prawie wszystko (łącznie w akumulatorem w samochodzie), bo słabo radzi sobie z konkretnym NiMH? Co mają na celu takie teksty? Dowartościowanie, że samemu ma się ładowarkę za pół bańki czy co?a na Pana miejscu zagospodarowałbym dla tej ładowarki miejsce na wysypisku.
Ostatnio zmieniony wtorek 14 sty 2014, 13:53 przez pegasus_sis, łącznie zmieniany 1 raz.
fredek pisze:zakłócenia na ADC, masz śmieci na napięciu odniesienia lub zasilania to algorytm głupieje i takie cuda wychodzą... to bym obstawiał na ten moment.
Niestety problem dalej nie rozwiązany i chyba będzie software'owy. Vref stoi w miejscu na 2,490V i ani drgnie. Vcc/aVcc również stabilne na poziomie 5,014V. (próby na zasilaczu impulsowym). Jak dla mnie pomiar temperatury daje bardzo zadowalające efekty, także nie widzę potrzeby dalszego drążenia tematu w moim konkretnym przypadku. Stosuję imaxa do lionów i czasem ołowiowych także nie przeszkadza mi fakt zbyt późnego wykrywania końca ładowania. Może kiedyś w przyszłości zmienię ładowarkę na iChargera 206 (głównie dla większego prądu rozładowania i pomiaru rezystancji wewnętrznej) ale jak na razie nie narzekam
pegasus_sis, ja się już nie przejmuję tym, co pisze Tom01, bo widzę, że nie znajdziemy wspólnego języka.
Doszukałem jednak (teraz dopiero, bo w innej wersji instrukcji popatrzyłem) coś o różnicy pomiędzy Auto a Manual (przy NiMH w Imax B6 ma się rozumieć):fredek pisze:Cytat z instrukcji ładowarki Bantam B6marmez pisze:Inne pytanie, wie ktoś może czym się różni tryb NiMH Auto, od NiMH Manual? przejrzałem przed chwilą jedną instrukcję, i nie znalazłem wyjaśnienia.Tryb automatyczny jest bardzo wygodny przede wszystkim przy ładowaniu powszechnie stosowanych akumulatorów napędowych o małej rezystancji wewnętrznej (dotyczy to akumulatorów NiCd) i większych pojemnościach (powyżej 1500mAh). Przy ładowaniu akumulatorów o wyższej rezystancji wewnętrznej (jest to część akumulatorów NiMH) i mniejszych pojemnościach należy sprawdzać czy automatyka ładowarki nie ustawiła zbyt dużego prądu ładowania ponieważ prąd większy od 1C znacznie skraca żywotność ogniw NiMH!
Przypadkiem specjalnym są akumulatory NiMH o niskiej rezystancji wewnętrznej niektórych chińskich producentów (np. GP i KAN ) z inną chemią, niż ta, którą mają standardowe ogniwa NiMH (np. SANYO).
Akumulatory te zawsze wymagają ładowania z manualnie ustawianym prądem lub odpowiedniego ustawienia maksymalnego prądu ładowania na zalecany 1C, zwłaszcza standardowe ogniwa o małych pojemnościach (do 2000 mAh), ponieważ automatyka ładowarek procesorowych ma tendencję do "wybierania" zbyt dużych prądów
ładowania. Jeśli automatyka ładowarki "wybierze" prąd o większej wartości to proces ładowania należy natychmiast przerwać! Raczej używajcie ładowania z manualnie ustawianym prądem lub musicie przyzwyczaić się do ustawiania niższej wartości prądu dla ładowania automatycznego.
I w innym miejscu instrukcji:W procesie ładowania naualnego należy wprowadzić wartość prądu ładowania.
W procesie ładowania automatycznego należy wprowadzić wartość maksymalnego prądu ładowania.
Trudno być pewnym, bo mało to konkretne, ale możliwe, że w tym Auto ładowarka zmniejsza prąd i właśnie przez ten zbyt mały prąd nie potrafiła wykryć deltaU.W celu uniknięcia uszkodzeń podczas używania trybu "Auto" należy wybrać maksymalną wartość prądu ładowania. Niektóre akumulatory ze słabą wytrzymałością i pojemnością mogą podczas używania trybu "Auto" doprowadzić do zbyt dużej wartości prądu ładowania.
W trybie ładowania manualnego prąd ładowania jest ustawiany przez użytkownika.
Tak, że teraz ładuję w trybie Manualnym (wcześniej też już coś tak ładowałem i było OK).
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Ja wczoraj dopiero uświadomiłem sobie, że jest tryb auto. Ustawiłem prąd max 2,7A dla ogniwa Sanyo 2700mAh i po uprzednim rozładowaniu go do 0,8V przy 1A Imax załadował mi ok 2540mAh po czym zakończył ładowanie. Niestety przespałem moment zakończenia ładowania i nie wiem jaka była temperatura ogniwa. Wiem natomiast, że prąd ładowarka ustalił się początkowo na 2A.
Całkiem możliwe a nawet bardzo prawdopodobne. Gdy pytałem się pegasus_sis o spadający prąd przy ładowaniu NiMH zupełnie zapomniałem o tym trybie bo go nie używam.marmez pisze:Trudno być pewnym, bo mało to konkretne, ale możliwe, że w tym Auto ładowarka zmniejsza prąd i właśnie przez ten zbyt mały prąd nie potrafiła wykryć deltaU.
Zawsze władowuje się w pakiet więcej niż on ma pojemności, nie ma stałej wartości o ile więcej, zależy to od pakietu i prądu ładowania, ale jakoś 120%-130% nie powinno szkodzić. Oczywiście to jeszcze zależy w jakim stopniu był rozładowany, ja tu piszę o ładowaniu z pełnego rozładowania.Gregooz pisze:Co ze wskazaniem z ładowarki, że jest ponad 1200
To warto zainwestować te ~10zł kupić LM35 i 4pinową wsuwkę żeńską goldpin obciąć jeden pin, aby pozostała tylko jedna krawędz, tak: "DDD_" dzięki czemu będziemy mogli włożyć tę 3 pinową wtyczkę tylko w jednej pozycji.Gregooz pisze:PS. nie mam czujnika temp
Czujnik podłączamy zgodnie z ilustracją: https://www.google.pl/search?q=imax+b5+ ... UoAQ&dpr=1
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255