Przeróbka driverka AK-47

co i jak zrobiłem...
cob
Posty: 144
Rejestracja: wtorek 25 gru 2012, 22:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: cob »

W końcu zrozumiałem. To dlatego po odczekaniu powiedzmy 3s krótki klik nie przełącza trybu na następny...
PF
Posty: 12
Rejestracja: sobota 24 sty 2015, 18:32
Lokalizacja: Polska

Post autor: PF »

Z racji pierwszego mojego postu wszystkich pięknie witam !!!. :mrgreen:

Pytanie moje jest, czy ten driver może pracować tylko z jedną diodą 3W.
Prąd przewodzenia diody 700mA, a tu jest max 1050mA.
Jak to się ma jedno do drugiego.
Czy dioda wytrzyma pracę na max drivera.

Ewentualnie co ująć, żeby nie " usmażyć " diody :mrgreen:
Ostatnio zmieniony sobota 24 sty 2015, 22:28 przez PF, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
maciex93
Posty: 2886
Rejestracja: sobota 14 sty 2012, 18:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maciex93 »

Odlutuj 1 układ AMC7135 z płytki sterownika i będziesz miał 700mA (1050-350=700mA)
Ostatnio zmieniony sobota 24 sty 2015, 23:29 przez maciex93, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
PF
Posty: 12
Rejestracja: sobota 24 sty 2015, 18:32
Lokalizacja: Polska

Post autor: PF »

Rozumiem, że jeden z dwóch Q2 lub Q3 [ nie Q1 ].
Regulacja trybami pozostanie bez zmian ?.
Awatar użytkownika
vin324pl
Posty: 1000
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 10:27
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: vin324pl »

Obojętnie jaki, trybami zajmuje się procesor - więc można "żonglować" AMC 7135 do woli
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
PF
Posty: 12
Rejestracja: sobota 24 sty 2015, 18:32
Lokalizacja: Polska

Post autor: PF »

Czy ten driver musi znajdować się bezpośrednio pod diodą [ jego praca zależy od temperatury diody ? ] czy może być poza lampą, np. przy akumulatorach.
michal1
Posty: 2524
Rejestracja: sobota 22 lis 2014, 17:08
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michal1 »

Może być poza lampą. ;)
Drag-On
Posty: 88
Rejestracja: wtorek 15 maja 2012, 08:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Drag-On »

Niby może być, ale jak zależy Ci na wyższej sprawności to lepiej jakby był jak najbliżej diody :)
Awatar użytkownika
marmez
Posty: 2879
Rejestracja: sobota 08 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: marmez »

Drag-On pisze:Niby może być, ale jak zależy Ci na wyższej sprawności to lepiej jakby był jak najbliżej diody :)
A nie jest to czasem tylko kwestia spadków napięć na przewodach? Wystarczy dać odprowiednio grube i nie powinno być problemu. Czy jest jest jakaś różnica, czy spadek napięcie będzie na przewodach do diody, czy na przewodach od akumulatorów?
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Awatar użytkownika
Bocian
Site Admin
Posty: 3157
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 21:21
Lokalizacja: Wiskitki

Post autor: Bocian »

Tak, jest to kwestia spadku napięcia na przewodach (im mniejsze tym lepiej). W mojej opinii z dwojga złego, lepszy jest chyba spadek na lini zasilania driver-LED. Spadek na linii aku-driver spowoduje szybsze zadziałanie ostrzegania o niskim napięciu i tym samym skróci pracę aplikacji. Tak czy inaczej lepiej unikać spadków, zarówno z jednej jak i drugiej strony i robić połączenia możliwie jak najkrótsze (na przewodach dobrej jakości).
Sometimes darkness can show you the light
PF
Posty: 12
Rejestracja: sobota 24 sty 2015, 18:32
Lokalizacja: Polska

Post autor: PF »

A tak z praktyki, to jaka soczewka jest optymalna " na rower ".
Nie miałem styczności z takim oświetleniem jak do tej pory, nie chciałbym oświetlać pół lasu, ani mieć małego punkcika przed sobą :)
Awatar użytkownika
marmez
Posty: 2879
Rejestracja: sobota 08 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: marmez »

PF, to zależy, czy chcesz jeździć po drogach i nie oślepiać ludzi zna przeciwka, czy po lesie i widzieć gałęzie przed twarzą. Jeżeli to pierwsze to ostatnio ludzie na forum polecają optyki TIR owalne o kątach chyba z 15x40, czy 20x60st. czy jakieś takie.

Za to jako światła długie, dobrze się sprawdza standardowy reflektor z Convoy S3, S2+, czy inne podobne (solarforce L2(p)) itd. Tylko te okropnie oślepiają.
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
PF
Posty: 12
Rejestracja: sobota 24 sty 2015, 18:32
Lokalizacja: Polska

Post autor: PF »

Trochę czasu upłynęło, zanim dotarły AMC z dalekiego kraju.
Układ złożony, działa , ukłony dla Pyra.

Mam pytanie odnośnie działania.
Mój układ [ z diodą 3W ]
Obrazek

1. Na najniższym trybie dioda ledwo błyszczy [ ślad świecenia ].
Żeby ciut podnieść tą wartość, czy wystarczy tylko zmienić : Pwm0b = 1 [ np na wartość 10 - nie znam bascoma :oops: ]
Reszta super, już mało co widzę na oczy :mrgreen:

Pyra pisałeś, że błyski stanu naładowania akumulatora, nie zawsze działają na najwyższym trybie.
U mnie na dwóch najwyższych jest OK, a na dwóch najniższych dioda mruga tylko raz przy naładowanym aku.
Czym to może być spowodowane [ nie wgrywałem na początku tego programu do określania wartości minimalnej aku ].

Dzięki za odpowiedź.
Pozdrowienia
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

PF pisze:Żeby ciut podnieść tą wartość, czy wystarczy tylko zmienić : Pwm0b = 1 [ np na wartość 10 - nie znam bascoma :oops: ]
Wystarczy o 1, max 2 więcej, jeśli ma być ciut (i tak raczej dużo podskoczy).
PF
Posty: 12
Rejestracja: sobota 24 sty 2015, 18:32
Lokalizacja: Polska

Post autor: PF »

Dzięki za odpowiedź.

Po wprowadzeniu zmiany z Pwm0b = 1 na Pwm0b = 3, mam problem z kompilacją programu.
Mam dwa błędy [ nic tam nie ruszałem ]
Obrazek

Obrazek

Ogólnie jak chcę kompilować oryginalny soft [ nieruszany ], mam te same dwa błędy.
Podpowie ktoś jak to ominąć.
ODPOWIEDZ