Budowa quadcoptera od podstaw, części
Myślałem, że chciałeś wypluć RSSI na aparaturę i potem przez BT na telefon. Wtedy potrzeba 2 kierunkowej komunikacji. Gdyby użyć modułów z telemetrią to rozwiązanie byłoby dobre. Wyciąganie RSSI z modułu bez telemetrii nie jest najlepszym pomysłem.
O ile w OSD można skalibrować zakres napięć dla RSSI, to czy twój FC zrozumie ten sygnał i będzie wiedział kiedy jest failsafe?
O ile w OSD można skalibrować zakres napięć dla RSSI, to czy twój FC zrozumie ten sygnał i będzie wiedział kiedy jest failsafe?
O tym pisałem, że to RSSI z FlySky to druciarstwo i nie zaufałbym takiemu rozwiązaniu. FS da się zrobić na tym module i to bardzo pewnie, tylko trzeba doskrobać kodu do cleanflighta.
Po za tym byłem dzisiaj na zewnątrz ze swoim zmr250, polatałem 5 minut, i doszedłem do 3 wniosków:
1.To ustrojstwo na prawdę ma potencjał, ma bardzo dobre przyśpieszenie i zwrotność, myślałem że hubsan to wariat, ale to dopiero tutaj rozpoczyna się zabawa
2.Podwójny buzzer który zasadziłem jako alarm w ogóle nie jest słyszalny przy hałasie generowanym przez łopaty śmiegieł, nawet z bliska, tak więc alarm w formie migających ledów to konieczność.
3.Mokry śnieg nie jest dobrym kompanem elektroniki pokładowej:
Po za tym byłem dzisiaj na zewnątrz ze swoim zmr250, polatałem 5 minut, i doszedłem do 3 wniosków:
1.To ustrojstwo na prawdę ma potencjał, ma bardzo dobre przyśpieszenie i zwrotność, myślałem że hubsan to wariat, ale to dopiero tutaj rozpoczyna się zabawa
2.Podwójny buzzer który zasadziłem jako alarm w ogóle nie jest słyszalny przy hałasie generowanym przez łopaty śmiegieł, nawet z bliska, tak więc alarm w formie migających ledów to konieczność.
3.Mokry śnieg nie jest dobrym kompanem elektroniki pokładowej:
Witam
Oooo, pierwszy kret
Jak wspominam moje początki z heli, chyba ze trzy komplety łopat, kilka szpindli (oś w głowicy, która trzyma mocowania łopat), kilka elementów głowicy, dwie belki ogonowe, iiii udało mi się trochę polatać.
Pozdrawiam
Oooo, pierwszy kret
Jak wspominam moje początki z heli, chyba ze trzy komplety łopat, kilka szpindli (oś w głowicy, która trzyma mocowania łopat), kilka elementów głowicy, dwie belki ogonowe, iiii udało mi się trochę polatać.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Ja. Zostaje przy małym.Manekinen pisze:Kto buduje jeszcze quada 250? Bo widzę że większość poszła w jakieś ramy 450 i większe?
Będziesz latał jak ten? (nie pamiętam czy już było to video)Manekinen pisze:1.To ustrojstwo na prawdę ma potencjał, ma bardzo dobre przyśpieszenie i zwrotność, myślałem że hubsan to wariat, ale to dopiero tutaj rozpoczyna się zabawa
Kilka ich było. Ten ostatni spowodowany dostaniem się śniegu do płytki kontrolera lub esc, wisiał wisiał i nagle zrobił fikołka. Akurat dzisiaj odwilż, dotknięcie do ziemi powoduje przyklejenie się pokaźnej ilości śniegu, poczekam aż to trochę przymarźnie i zabezpieczę się lepiej przed śniegiem, może jakaś osłona dookoła ramy się sprawdzi, widziałem takie gotowe ale coś wykombinuję zaraz sam. Miałem odpalić autotune ale trochę zawiewało w taki nieprzewidywalny sposób. Posiedzę w domku, oświetlenie trzeba jeszcze zrobić Na razie zwykła taśma led, a potem te ledy sterowalne, w obecnej wersji cleanflight jest to już obsługiwane.Pyra pisze:Oooo, pierwszy kret
Przymierzyłem pudełko po mini płycie głównej, pasuje idealnie, a z drugiego pudełka po grafice wezmę piankę i wytnę w niej kształt modelu, co by go ładnie transportować. Razem z aparaturą mieszczą się w plecak - i o to mi właśnie chodziło przy wyborze rozmiaru.arekm pisze:Ja. Zostaje przy małym.
Było podobne wideo. To esc kiss taką magię robią. Oj trzeba się porządnie nauczyć latać żeby tak szalećarekm pisze:Będziesz latał jak ten? (nie pamiętam czy już było to video)
Witam
Standardowy HBK2, plastikowa głowica, standardowa aparatura, 35MHz, bez GPSów, fight commandów i innych pierdół.
Pozdrawiam
PS: No dobra, mi nigdy nie było dane nawet zbliżyć się do tego poziomu....
No Wam trochę "gule rozhuśtam"...arekm pisze:Będziesz latał jak ten?
Standardowy HBK2, plastikowa głowica, standardowa aparatura, 35MHz, bez GPSów, fight commandów i innych pierdół.
Pozdrawiam
PS: No dobra, mi nigdy nie było dane nawet zbliżyć się do tego poziomu....
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Trzeba by dobrze "slowmo" skręcić, żeby coś zobaczyć i nie dostać zawrotów głowy.piciex pisze:Chciałbym zobaczyć onbordy z lotu czymś takim.
Podłączyłem wszystkie silniki pod ESC i APMa. Odpaliłem i wkurzony byłem, że 1 silnik startuje dużo później i dużo szybciej osiąga max obroty. Przypomniałem sobie jednak o kalibracji ESC - pomogło to ale z założonymi 2ma śmigłami po przeciwnych stronach ciągle ten 1 dmuchał mocniej ... dopiero później wpadłem na to, że żyroskop (APM) nie jest ustawiony do poziomu i silnik chce skorygować położenie Mimo innego wymiaru 1 silnika, wygląda, że wszystkie pracują identycznie (te same prądy na sucho i ze śmigłami oraz te same ciągi) więc będę jutro próbował wzbić się w powietrze (mam 5 kompletów śmigieł na zapas). Później na spokojnie będę musiał wyważyć wszystko, bo czuć wibracje na ramie.
Nie wiem też, co macie za problemy z FailSafe ale u mnie po ok 1 sek od wyłączenia radyjka APM przechodzi w RTL (RTH), po ponownym jego włączeniu dostaję znów kontrolę nad hexą. Poza APMem nic nie konfigurowałem w tym zakresie.
Wczoraj bawiłem się jeszcze oprogramowaniem i zamiast ER9X wrzuciłem OpenTX ... są wg mnie na tyle bliźniacze, że bez różnicy, który wrzucimy, byle bez spolszczenia, bo można się pogubić.
Dla tych co kupili frysky D8R II Plus (te z aliexpress działają nieźle):
http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... st24625982
Czyli jak dodać obsługę CPPM - pozbyć się trochę kabli..
http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... st24625982
Czyli jak dodać obsługę CPPM - pozbyć się trochę kabli..
Ale z tego co kojarzę to masz jakieś inne radio kupione. Podstawowe FlySky nie ma czegoś takiego jak wyjście RSSI czy sygnał dla FS. Po zerwaniu połączenia odbiornik ustawia wszystkie kanały na 1500 i to tyle. A 1500 na kanale 3 oznacza nic innego jak odlot w kosmos Trzeba to jakoś rozwiązać bez zmiany radia... albo na sznurku go puszczaćElSor pisze:Nie wiem też, co macie za problemy z FailSafe ale u mnie po ok 1 sek od wyłączenia radyjka APM przechodzi w RTL (RTH), po ponownym jego włączeniu dostaję znów kontrolę nad hexą. Poza APMem nic nie konfigurowałem w tym zakresie.
Ale kamera zamontowana na samopoziomującym serwie bo takie przechyły tam są że tylko ziemie byś widziałpiciex pisze:Chciałbym zobaczyć onbordy z lotu czymś takim.
Dzięki sprawdzę to. Buzzery jakieś tanie. Wywale za okno na parapet niech poleżą i sprawdze jaka będzie różnica. A może wydłubie buzzerki z alarmu lipo, tamte to są naprawdę głośne. A tak po za tym to bardzo łatwo będzie zrobić alarm led bez dedykowanego pinu, wystarczy wysterować tranzystor z pinu buzzera (stałe napięcie) i zamykać nim obwód 12V z taśmą ledUka pisze:Buzera nie słyszałeś bo te słabszej jakości milkną w niskich temperaturach. Też to przerobiłem, w domu było ok, a na dworze cisza, jakby coś nie kontaktowało.
Na razie jadę na fabrycznym i po wyłączeniu radyjka APM pokazuje, że na kanale 3cim wartość spada do 900 (normalnie jest najmniej 972). Ustawiłem w APMie FS na <950 i to tyle. Inne kanały rzeczywiście ustawiają się na ~1500.Manekinen pisze:Podstawowe FlySky nie ma czegoś takiego jak wyjście RSSI czy sygnał dla FS.
FS-R9B? Jak to zrobiłeś?ElSor pisze:Na razie jadę na fabrycznym i po wyłączeniu radyjka APM pokazuje, że na kanale 3cim wartość spada do 900 (normalnie jest najmniej 972). Ustawiłem w APMie FS na <950 i to tyle. Inne kanały rzeczywiście ustawiają się na ~1500.Manekinen pisze:Podstawowe FlySky nie ma czegoś takiego jak wyjście RSSI czy sygnał dla FS.