Budowa quadcoptera od podstaw, części

....nie pasujące gdzie indziej...
Defcio
Posty: 308
Rejestracja: wtorek 25 maja 2010, 22:36
Lokalizacja: Piła/Nowy tomyśl

Post autor: Defcio »

Niesamowite te maszyny, swoja drogą w wojsku nie ma tak zaciekłych przykładnych inżynierów i bardzo wiele razy dron został zniszczony bo spadł w wyniku braku zasilania a kierujący nim nie potrafili odnaleźć miejsca startu.

Bardzo bym takiego przyjął :mrgreen:

A teraz przepisowo.., mamy drona czy inny sprzęt latający typu "miniaturowy statek powietrzny", czy trzeba mieć zezwolenie na latanie nim ? , czy jest jakiś limit wysokości lotu ?, zasięgu lotu ?, mocy ciągu ?, wielkości fizycznej ? .
Ni-Cd Man.
arekm
Posty: 736
Rejestracja: niedziela 22 sty 2012, 15:25
Lokalizacja: Polska

Post autor: arekm »

Przepisów i ograniczeń jest sporo, czasami są wymagane zezwolenia. Do tego dochodzą przepisy dot transmisji radiowych itd.

Tu zebrane:
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=16731
neutrinus
Posty: 534
Rejestracja: piątek 09 wrz 2011, 16:16
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Post autor: neutrinus »

Ku przestrodze: po skończonym locie testowym wyłączyłem najpierw aparaturę (bez rozbrajania). Model chwilę odczekał i dał full power w silniki..... i zawisnął na suficie. Na torze radiowym flysky nie da się zrobić sensownego FailSafe, w terenie bym już pewniej go więcej nie zobaczył. Moja głupota oczywiście, warto jednak zdawać sobie z tego sprawę.

Zakupiłem frysky :)

Do montażu tej kamery sony, nylonowe śrubki M3 są za duże. Macie jakieś źródło nylonowych M2? Jakiś inny patent na montaż?

Co do tego zasięgu: jak się ma 10minut lotu w bateriach to i tak za daleko pewnie się nie poleci..

A zamiast RTH można też użyć FailSafe (bezpieczne wylądowanie) i poprostu po niego pojechać..
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
neutrinus pisze:Ku przestrodze: po skończonym locie testowym wyłączyłem najpierw aparaturę
Ale to jest podstawa, podstaw.
Włączasz najpierw aparaturę potem model. Wyłączasz najpierw zasilanie modelu, potem aparatury.
Jak wyłączysz najpierw aparaturę, to odbiornik może zgłupieć, i robi cuda, najczęściej rozbija model...

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
neutrinus
Posty: 534
Rejestracja: piątek 09 wrz 2011, 16:16
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Post autor: neutrinus »

Pyra pisze:Witam
neutrinus pisze:Ku przestrodze: po skończonym locie testowym wyłączyłem najpierw aparaturę
Ale to jest podstawa, podstaw.
Włączasz najpierw aparaturę potem model. Wyłączasz najpierw zasilanie modelu, potem aparatury.
Jak wyłączysz najpierw aparaturę, to odbiornik może zgłupieć, i robi cuda, najczęściej rozbija model...

Pozdrawiam
Tak, wiem, napisałem że to moja głupota. Podzieliłem się tym by uzmysłowić kolegom jak łatwo stracić zabawkę i komuś krzywdę zrobić..
Ostatnio zmieniony niedziela 25 sty 2015, 21:57 przez neutrinus, łącznie zmieniany 1 raz.
arekm
Posty: 736
Rejestracja: niedziela 22 sty 2012, 15:25
Lokalizacja: Polska

Post autor: arekm »

Trzeba się doposażyć w https://www.sparkfun.com/products/9530 i potem analizować "blackboxa" szukając przyczyn ;) [cleanflight umie korzystać]
Awatar użytkownika
Manekinen
Posty: 2443
Rejestracja: środa 28 sty 2009, 15:18
Lokalizacja: Kętrzyn
Kontakt:

Post autor: Manekinen »

neutrinus pisze:Ku przestrodze: po skończonym locie testowym wyłączyłem najpierw aparaturę (bez rozbrajania). Model chwilę odczekał i dał full power w silniki..... i zawisnął na suficie.
Właśnie wtedy zadziałał Fail Safe. Tylko aby zadziałał poprawnie to musisz najpierw ustawić ciąg dla tego trybu aby umożliwić opadanie. Prawdopodobnie miałeś tam wpisaną za dużą wartość, i quad próbował lądować na sufiicie. :)
neutrinus
Posty: 534
Rejestracja: piątek 09 wrz 2011, 16:16
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Post autor: neutrinus »

Manekinen pisze:
neutrinus pisze:Ku przestrodze: po skończonym locie testowym wyłączyłem najpierw aparaturę (bez rozbrajania). Model chwilę odczekał i dał full power w silniki..... i zawisnął na suficie.
Właśnie wtedy zadziałał Fail Safe. Tylko aby zadziałał poprawnie to musisz najpierw ustawić ciąg dla tego trybu aby umożliwić opadanie. Prawdopodobnie miałeś tam wpisaną za dużą wartość, i quad próbował lądować na sufiicie. :)
"Cleanflight: configuration: Receiver failsafe" miałem wyłączone.
Awatar użytkownika
Uka
Posty: 437
Rejestracja: poniedziałek 18 mar 2013, 13:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Uka »

W FRSky jest tryb failsafe w odbiorniku. Tzn. ustawiasz aparaturę tak jak chcesz, wychyły drążków itp. następnie krótko naciskasz guzik od bindowania i już. W momencie wyłączenia aparatury odbiornik ustala takie wartości dla poszczególnych kanałów jak w momencie wciśnięcia guzika bind.

Do latania blisko wyłączył bym failsafe, albo ustawił na wyłączone silnik.
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

Dostałem długo wyczekiwane silniki i lipa. Zamówiłem 6szt, dostalem 6szt ale tylko 1 ma wymiary z opisu (niższy i wał 4mm), reszta jest ok 3-4mm wyższa i ma wał 3mm :[ Nie wiem czy odpalać na tym hexe czy jednak czekać na jakieś rozwiązanie sprawy przez BG. Znając życie zaproponują ew wymianę i znając życie to tego lepszego na gorszy :mad:
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

Ciekawostka. Silniki oznaczone CW (zgodnie ze wskazówkami zegara) czyli prawe posiadają nakrętki z prawym gwintem. Po włączeniu silnika nakrętka ładnie się odkręca zamiast dokręcać ... ach ci Chińczycy, wszystko na odwrót ;)
Awatar użytkownika
maciex93
Posty: 2886
Rejestracja: sobota 14 sty 2012, 18:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maciex93 »

Budujesz hexę a kupiłeś tylko 6 silników, pierwszy błąd, ja do quada kupiłem 5szt, zawsze ten 1 będzie na zapas. Made in china więc poprawka musi być ;)
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Awatar użytkownika
Marooned
Posty: 148
Rejestracja: poniedziałek 03 cze 2013, 14:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Marooned »

ElSor, to sobie zamień dwie żyły pomiędzy ESC a silnikiem i będzie się kręcił w dobrą stronę. Chyba, że nie zrozumiałem Twojego postu.
"In the brave new world of the year 2000, a kiss can still break your heart." - Program from Cirque du Soleil's Alegría

Nad tymi gwiazdami jest wszechświat szybujących potworów! Wiedziałaś?
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

Silnik kręci się w prawo, ale gwint też jest prawy, więc śruba luzuje się miast dokręcać.
Nie patrz na to, kapnij na gwint niebieskiego Loctite i po kłopocie.
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>

kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Awatar użytkownika
Manekinen
Posty: 2443
Rejestracja: środa 28 sty 2009, 15:18
Lokalizacja: Kętrzyn
Kontakt:

Post autor: Manekinen »

ElSor pisze:Ciekawostka. Silniki oznaczone CW (zgodnie ze wskazówkami zegara) czyli prawe posiadają nakrętki z prawym gwintem. Po włączeniu silnika nakrętka ładnie się odkręca zamiast dokręcać ... ach ci Chińczycy, wszystko na odwrót
Jest dobrze. Silnik CW kręci się w prawo ale wtedy gry patrzysz "zza niego". Gdy kręci się w prawo gdy patrzysz na jego przód to znaczy że jest połączony odwrotnie :)
maciex93 pisze:Budujesz hexę a kupiłeś tylko 6 silników, pierwszy błąd, ja do quada kupiłem 5szt, zawsze ten 1 będzie na zapas. Made in china więc poprawka musi być
Otóż to, także wziąłem jeden więcej po przeczytaniu komentarzy na BG. Na szczęście wszystkie są ok.
ODPOWIEDZ