Convoy S2+ 18350/16340
Convoy S2+ 18350/16340
Tak jak pisałem w innym dziale, z uwagi na brak pieniążków na mini EDC JetBeam RRT01 XM-L2, zawitał u mnie Convoy S2+ 18350/16340 z diodą XML2 T4-7A 3000-3200K i 4x7135 (1,4A)
Jak na takie małe cacko wykonana jest w "jakości Convoy" tzn. całkiem przyzwoicie, wiadomo, że nie tak solidnie jak dobre markowe światełka ale wystarczająco jak za taką cenę (z dopłatą za diodę i sterownik ok 17,5 $).
Latarka 18650 jest sporo dłuższa od wersji 16340 tzn. 118mm i 85mm.
Różnica bierze się z krótszej tuby na ogniwo, głowica i włącznik są identyczne (no prawie bo różnią się otworem do podczepienia smyczy )
Gwinty dość grube, trapezowe, od strony włącznika anodyzowane od strony głowicy już nie, ale całkiem dobrze wykonane... oczywiście suche jak pieprz, ale po przezmarowaniu smarem silikonowym chodzą płynnie i nie mają luzów. Od środka głowicy widać wierzch trapezów w postaci resztek warstwy anodyzacji. Nie jest to, bardzo gruby gwint jak w JetBeamach ale też nie jest to ostry jak żyletka gwint w chińskich latarkowych podróbkach.
Piguła mosiężna, dioda dobrze osadzona, latarka po kilku minutach robi się ciepła, oczywiście dłuższe odpalenie odbyło się po przesmarowaniu gwintów piguły w celu lepszego odprowadzenia ciepła z piguły.
Na zdjęciu nie mogłem złapać ostrości, ale widać "trapezowość" gwintu.
Latarka posiada znany sterowniki NANJG 101 AK-A1 3/5-mode 1400 mA, 2 grupy trybów przełączane są poprzez kliki na najniższym trybie. W najmocniejszym trybie podczas pomiaru na dupce z ogniwa pobiera 1,77A, podejrzewam że po stratach w diodę może rzeczywiście iść deklarowane 1400mA.
Tryby latarki po pomiarach z pominięciem dyskotek; Max-1,77A Mid-0,73A Moon-0,09A.
Sterownik jest dokręcany w pigułę za pomocą pierścienia. Z uwagi na dość duży pobór prądu używam niezabezpieczonych ogniw 18350 marki "AW".
Rozkład światła dokładnie taki sam w obu wersjach, wersja 18350 jest bardzo mała, do codziennego użytkowania, podpięcie do kluczy czy wsadzenie do malutkiej kieszonki...idealna.
Na lewo wersja z zimną diodą 18650, z prawej wersja 18350 z cieplutką diodą T4-7A
Starałem się uchwycić balans bieli tak aby ukazać różnicę kolorów diodek.
Maleństwo w całości mieści się w dłoni
PS: To moja pierwsza recenzja mająca na celu przedstawić tylko "optyczne" różnice w wersjach Convoy'ów 18650 i 18350/16340. Wszelkie uwagi czy upierdliwe pytania mile widziane.
Jak na takie małe cacko wykonana jest w "jakości Convoy" tzn. całkiem przyzwoicie, wiadomo, że nie tak solidnie jak dobre markowe światełka ale wystarczająco jak za taką cenę (z dopłatą za diodę i sterownik ok 17,5 $).
Latarka 18650 jest sporo dłuższa od wersji 16340 tzn. 118mm i 85mm.
Różnica bierze się z krótszej tuby na ogniwo, głowica i włącznik są identyczne (no prawie bo różnią się otworem do podczepienia smyczy )
Gwinty dość grube, trapezowe, od strony włącznika anodyzowane od strony głowicy już nie, ale całkiem dobrze wykonane... oczywiście suche jak pieprz, ale po przezmarowaniu smarem silikonowym chodzą płynnie i nie mają luzów. Od środka głowicy widać wierzch trapezów w postaci resztek warstwy anodyzacji. Nie jest to, bardzo gruby gwint jak w JetBeamach ale też nie jest to ostry jak żyletka gwint w chińskich latarkowych podróbkach.
Piguła mosiężna, dioda dobrze osadzona, latarka po kilku minutach robi się ciepła, oczywiście dłuższe odpalenie odbyło się po przesmarowaniu gwintów piguły w celu lepszego odprowadzenia ciepła z piguły.
Na zdjęciu nie mogłem złapać ostrości, ale widać "trapezowość" gwintu.
Latarka posiada znany sterowniki NANJG 101 AK-A1 3/5-mode 1400 mA, 2 grupy trybów przełączane są poprzez kliki na najniższym trybie. W najmocniejszym trybie podczas pomiaru na dupce z ogniwa pobiera 1,77A, podejrzewam że po stratach w diodę może rzeczywiście iść deklarowane 1400mA.
Tryby latarki po pomiarach z pominięciem dyskotek; Max-1,77A Mid-0,73A Moon-0,09A.
Sterownik jest dokręcany w pigułę za pomocą pierścienia. Z uwagi na dość duży pobór prądu używam niezabezpieczonych ogniw 18350 marki "AW".
Rozkład światła dokładnie taki sam w obu wersjach, wersja 18350 jest bardzo mała, do codziennego użytkowania, podpięcie do kluczy czy wsadzenie do malutkiej kieszonki...idealna.
Na lewo wersja z zimną diodą 18650, z prawej wersja 18350 z cieplutką diodą T4-7A
Starałem się uchwycić balans bieli tak aby ukazać różnicę kolorów diodek.
Maleństwo w całości mieści się w dłoni
PS: To moja pierwsza recenzja mająca na celu przedstawić tylko "optyczne" różnice w wersjach Convoy'ów 18650 i 18350/16340. Wszelkie uwagi czy upierdliwe pytania mile widziane.
Błąd miernika nie wchodzi w rachubę bo pomiary na innych latarkach są ok. Mierzone w tej wersji na 2 ogniwach 18350 i 2 ogniwach 16340 dają taki sam wynik, nie wiem dlaczego.
Na sterowniku musiałaby być kanapka, ale po odkręceniu driva są tylko 4xAMC, nie widzę żeby było jakieś zwarcie.
Co do zasilania CR, mam w zapasie 1 aku w rękawie kurtki a jako często używane EDC nieopłacalne byłoby zasilanie jej bateriami.
Na sterowniku musiałaby być kanapka, ale po odkręceniu driva są tylko 4xAMC, nie widzę żeby było jakieś zwarcie.
Co do zasilania CR, mam w zapasie 1 aku w rękawie kurtki a jako często używane EDC nieopłacalne byłoby zasilanie jej bateriami.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 26 sty 2015, 21:17 przez Volo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: środa 27 wrz 2017, 21:21
- Lokalizacja: Langendorf
Dokupujesz małe body i masz wszystko co w fabrycznej i dużej wersji s2+. Jest tam m.in. zabezpieczenie o które pytasz. Osobiście używam 16340, i jest ok.
Moje recenzje oświetlenia na YouTube
Kompendium wiedzy o akumulatorach Li-ion 18650 / 21700 (update 02.2024)
Kody na Aliexpress, Banggod i inne. Zniżki na latarki Convoy Kody z Chin
Kompendium wiedzy o akumulatorach Li-ion 18650 / 21700 (update 02.2024)
Kody na Aliexpress, Banggod i inne. Zniżki na latarki Convoy Kody z Chin