Latarka uniwersalna EDC X1 | LED XM-L2 1050lm 3x XP-L 1800lm
Moderator: greg
Pewnie mało kto będzie w stanie w to uwierzyć ale nie jedna latarka na starej diodzie XR-E wyciągająca 250lm zaświeci dalej niż L2P w tym samym reflektorze. Po zmianie UF-502B z XR-E na L2P z XM-L byłem nieco zdziwiony, że zasięg spadł zauważalnie, mimo większej ilości światła i większego poboru prądu w nowej.
Witam.
Kupiłem latareczkę X1. LED XM-L2 U2 2C, refl. OP + szkło UCL. No i poszła na testy. Wyprawa rowerem po mieście i kawałek za. Zauważyłem że samochody z naprzeciwka zwalniają. TIR zaświecił mi "swoimi" długimi Na normalnej lampce rowerowej z Bricomarsche, samochody wymuszały pierwszeństwo, gdy wyjeżdżały z posesji po mojej prawej. Teraz nie. Czekały aż JA przejadę. Jak ktoś napisał wcześniej, pewnie wszyscy myślą że motor lub skuterek. Oczywiście wszyscy ludzie się patrzyli. Na trasie, za miastem, pięknie oświetlone ok 50m w przód, prawie jak w samochodzie na krótkich. Można w nocy jechać. Słupki z odblaskiem widziałem z ok 150-200m. Zasięg sprawdziłem na wieży przekaźnikowej, ma 50m, szczyt oświetlony. W pracy sprawdzę na kominie, ma 110m. A nawet nie wiem na jakim programie jechałem, wsadziłem bateryjkę, i włączyłem. 1,5h świeciła non stop. Więc Panie Greg, dziękuję za latarkę. Udany i warty zakup. Polecam. I taka prośba, jakie ustawienia mam w sterowniku?
Kupiłem latareczkę X1. LED XM-L2 U2 2C, refl. OP + szkło UCL. No i poszła na testy. Wyprawa rowerem po mieście i kawałek za. Zauważyłem że samochody z naprzeciwka zwalniają. TIR zaświecił mi "swoimi" długimi Na normalnej lampce rowerowej z Bricomarsche, samochody wymuszały pierwszeństwo, gdy wyjeżdżały z posesji po mojej prawej. Teraz nie. Czekały aż JA przejadę. Jak ktoś napisał wcześniej, pewnie wszyscy myślą że motor lub skuterek. Oczywiście wszyscy ludzie się patrzyli. Na trasie, za miastem, pięknie oświetlone ok 50m w przód, prawie jak w samochodzie na krótkich. Można w nocy jechać. Słupki z odblaskiem widziałem z ok 150-200m. Zasięg sprawdziłem na wieży przekaźnikowej, ma 50m, szczyt oświetlony. W pracy sprawdzę na kominie, ma 110m. A nawet nie wiem na jakim programie jechałem, wsadziłem bateryjkę, i włączyłem. 1,5h świeciła non stop. Więc Panie Greg, dziękuję za latarkę. Udany i warty zakup. Polecam. I taka prośba, jakie ustawienia mam w sterowniku?
Grathon,
Mrugali Ci bo oślepiałeś, jakbyś na dłuchich autem jechał. Żeby nie złościć innych na mieście, albo latarka sporo w dół opuszczona albo trzeba dorobić daszek.
Mrugali Ci bo oślepiałeś, jakbyś na dłuchich autem jechał. Żeby nie złościć innych na mieście, albo latarka sporo w dół opuszczona albo trzeba dorobić daszek.
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Witaj, Grathon. Zerknij proszę do mojej stopki, tam jest instrukcja, w niej znajdziesz wszystko co powinieneś wiedzieć na temat sterownika.
Odnośnie oślepiania.
Do jazdy po mieście wystarczają tryby nr 6-8, a te nie oślepiają kierowców o ile prawidłowo ustawisz lampę. Porównując, tryby nr 10-12 to jak światła "długie" w aucie, oślepiają i nie jeździ się na nich w mieście, ani po drogach publicznych pełnych aut. Sprawa jest prosta, należy dostosować aktualny tryb pracy latarki do warunków panujących na drodze. Zupełnie jak w czasie jazdy samochodem.
Odnośnie oślepiania.
Do jazdy po mieście wystarczają tryby nr 6-8, a te nie oślepiają kierowców o ile prawidłowo ustawisz lampę. Porównując, tryby nr 10-12 to jak światła "długie" w aucie, oślepiają i nie jeździ się na nich w mieście, ani po drogach publicznych pełnych aut. Sprawa jest prosta, należy dostosować aktualny tryb pracy latarki do warunków panujących na drodze. Zupełnie jak w czasie jazdy samochodem.
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Tak. Po tym jak TIR mi długimi zawalił, domyśliłem się. To latarka w dół poszła. Muszę obczaić ten sterownik. Ja generalnie potrzebuje 2 tryby, 30% na miasto i 90%-100% na trasę. Zastanawiam się nad tym klikiem do manetki, nie musiał bym ręki podnosić. Wiecie o co mi chodzi. O, to nie muszę nic zmieniać. fabrycznie ma 36 i 100%. To git. Acha, zapomniałem, jechałem w żółtych okularach, więc na początku nie widziałem jak bardzo ich oślepiam.
Dzień dobry! Bardzo mi miło że trafiłem na te forum, na pewno pozyskam tutaj sporo fachowej wiedzy. Mam póki co jedno pytanie do autora tej genialnej lampki - na wiosnę chcę zaopatrzyć się w dobrą latarkę na rower, myślę że ta lampka spełnia wszystkie wymagania a pytanie - jaka będzie najlepsza optyka i cała konfiguracja dla nocnej jazdy rowerowej, gdy wymogiem jest spora ilość światła - w terenie górskim oraz miejskim. Czy przewiduje Pan również kolejne modyfikacje do tego czasu? Pozdrawiam bardzo serdecznie!
Czytać, czytać i jeszcze raz czytać, wszystko zostało już wcześniej napisane
Optyka TIR narrow.
Akumulatory można doładowywać dowolnie. Czas ładowania nawet do 10h dla 2 akumulatorów. Ładowarka samodzielnie kończy proces - zielony LED.
Optyka TIR narrow.
Akumulatory można doładowywać dowolnie. Czas ładowania nawet do 10h dla 2 akumulatorów. Ładowarka samodzielnie kończy proces - zielony LED.
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Bardzo dziękuję Doczytałem wszystko
Czyli krótko mówiąc - najlepsza na rower będzie XM-L2 o barwie bardziej naturalnej.
A tak jeszcze ponownie nie dyskretnie zapytam - czy planuje Pan jakieś nowe lampki albo modyfikacje do czasu wiosny?
Bo jeżeli tak, to chętnie poczekam jeszcze.. A jak na 100% nie, to chętnie bym zamówił już
Czyli krótko mówiąc - najlepsza na rower będzie XM-L2 o barwie bardziej naturalnej.
A tak jeszcze ponownie nie dyskretnie zapytam - czy planuje Pan jakieś nowe lampki albo modyfikacje do czasu wiosny?
Bo jeżeli tak, to chętnie poczekam jeszcze.. A jak na 100% nie, to chętnie bym zamówił już
Witajcie !
Przeglądam forum od dłuższego czasu, ale dopiero zdecydowałem się ujawnić : )
Pytanko - czy jest w planach wkręcany klips do 3XP-L działający mniej więcej jak ten do L2-PC2 ?
To raz. Dwa - czy to ze mną coś nie tak, czy nie ma obecnie na allegro 3XP-L ?
I ostatnie pytanko, bo w ogromie tych świetności opisywanych na tym forum zgłupiałem.
Zastanawiam się, czy greg'owy wynalazek jest dla mnie odpowiednim wyborem. Szukam latarki małej, poręcznej, która ma szeroki strumień, zastosowanie - głównie myślę o oświetlaniu miejsca wypadku/zdarzenia, w celu ułatwienia czynności związanych z pierwszą pomocą.
Póki co rozważam opcję - Czołówka Petzl E+LITE do stosowania w trakcie udzielania pierwszej pomocy, a na co dzień greg'owy potworek.
I tu też się zastanawiam, czy przypadkiem lepszym wyjściem nie byłoby zaopatrzenie się w Olight S10, zamiast w 3XP-L, do tego czołówka Petzl'a, a dopiero potem od greg'a kupić latarkę pełnowymiarową do szerszych zastosowań. Chyba wybrałem zły dział do tego...
Niepokoi mnie to wszystko i potrzebuję waszej pomocy : <<
Przeglądam forum od dłuższego czasu, ale dopiero zdecydowałem się ujawnić : )
Pytanko - czy jest w planach wkręcany klips do 3XP-L działający mniej więcej jak ten do L2-PC2 ?
To raz. Dwa - czy to ze mną coś nie tak, czy nie ma obecnie na allegro 3XP-L ?
I ostatnie pytanko, bo w ogromie tych świetności opisywanych na tym forum zgłupiałem.
Zastanawiam się, czy greg'owy wynalazek jest dla mnie odpowiednim wyborem. Szukam latarki małej, poręcznej, która ma szeroki strumień, zastosowanie - głównie myślę o oświetlaniu miejsca wypadku/zdarzenia, w celu ułatwienia czynności związanych z pierwszą pomocą.
Póki co rozważam opcję - Czołówka Petzl E+LITE do stosowania w trakcie udzielania pierwszej pomocy, a na co dzień greg'owy potworek.
I tu też się zastanawiam, czy przypadkiem lepszym wyjściem nie byłoby zaopatrzenie się w Olight S10, zamiast w 3XP-L, do tego czołówka Petzl'a, a dopiero potem od greg'a kupić latarkę pełnowymiarową do szerszych zastosowań. Chyba wybrałem zły dział do tego...
Niepokoi mnie to wszystko i potrzebuję waszej pomocy : <<
Hej, może miał ktoś podobne doświadczenia jak ja. Od czasu jak zamontowałem sobie X1 3XPL, zaczął mi wariować licznik rowerowy (bezprzewodowa sigma 2209 sts). Wymieniłem 2 razy zestaw baterii, ale nic sie nie zmieniło. Licznik po prostu co jakiś czas sie wyłącza (0 na liczniku i 0 na pulsometrze). Wczoraj specjalnie jechałem z włączona czołówką, żeby obserwować licznik i w momencie jak się wyłączał wystarczyło wyłączyć i włączyć lampkę bez ruszania licznika i licznik zaczynał działać. Lampkę miałem zamontowaną przy samym liczniku w odległości ok 1cm. Przesunąłem lampkę o jakieś 8cm od licznika i teraz wszystko jest w porządku. Czy to zbieg okoliczności, czy lampka może wytwarzać jakieś pole, które zakłóca przesył między licznikiem, a czujnikiem? Wcześniejsze sigmy (kodowanie rds) wariowały przy liniach wysokiego napięcia, w sts linie wysokiego napięcia nie zakłócają pracy licznika, ale może lampka przy samym liczniku ma jakiś wpływ
Miałem to samo z Sigma BC 16.09 STS na szczęście rozjechał go samochód Teraz mam Sigme BC 12.12 STS i problem już nie występuje. Odsuń lampkę dalej od licznika.topol79 pisze:Hej, może miał ktoś podobne doświadczenia jak ja. Od czasu jak zamontowałem sobie X1 3XPL, zaczął mi wariować licznik rowerowy (bezprzewodowa sigma 2209 sts). Wymieniłem 2 razy zestaw baterii, ale nic sie nie zmieniło. Licznik po prostu co jakiś czas sie wyłącza (0 na liczniku i 0 na pulsometrze). Wczoraj specjalnie jechałem z włączona czołówką, żeby obserwować licznik i w momencie jak się wyłączał wystarczyło wyłączyć i włączyć lampkę bez ruszania licznika i licznik zaczynał działać. Lampkę miałem zamontowaną przy samym liczniku w odległości ok 1cm. Przesunąłem lampkę o jakieś 8cm od licznika i teraz wszystko jest w porządku. Czy to zbieg okoliczności, czy lampka może wytwarzać jakieś pole, które zakłóca przesył między licznikiem, a czujnikiem? Wcześniejsze sigmy (kodowanie rds) wariowały przy liniach wysokiego napięcia, w sts linie wysokiego napięcia nie zakłócają pracy licznika, ale może lampka przy samym liczniku ma jakiś wpływ
Właśnie zamówiłem konkretny zestaw, czyli latarkę w takiej oto opcji:
Latarka EDC X1, LED 3x XP-L, optyka TIR narrow + szkło UCL, driver extended v3.0 HE
Oraz kilka akcesoriów:
- uchwyt na rower (bo 90% będzie to latarka rowerowa)
- opaskę na głowę (bo czasem gdzieś wyskoczę z nią w góry itp)
- dyfuzor - czasem może być potrzebne rozświetlenie pomieszczenia
- ogniwo z Panasonica (powinno sporo godzin wytrzymać na pełnym naładowaniu )
- oraz kaburę tak co by nie porysować latarki
Jak tylko zestaw się zjawi i dorwę się do lustrzanki to zrobię zdjęcia i powrzucam tutaj
A wiosną mam nadzieję wrzucę również jakiś filmik z górskiego wypadu nocnego na rowerze
Pozdrawiam bardzo serdecznie i dziękuję za pomoc!
Latarka EDC X1, LED 3x XP-L, optyka TIR narrow + szkło UCL, driver extended v3.0 HE
Oraz kilka akcesoriów:
- uchwyt na rower (bo 90% będzie to latarka rowerowa)
- opaskę na głowę (bo czasem gdzieś wyskoczę z nią w góry itp)
- dyfuzor - czasem może być potrzebne rozświetlenie pomieszczenia
- ogniwo z Panasonica (powinno sporo godzin wytrzymać na pełnym naładowaniu )
- oraz kaburę tak co by nie porysować latarki
Jak tylko zestaw się zjawi i dorwę się do lustrzanki to zrobię zdjęcia i powrzucam tutaj
A wiosną mam nadzieję wrzucę również jakiś filmik z górskiego wypadu nocnego na rowerze
Pozdrawiam bardzo serdecznie i dziękuję za pomoc!