Akumulator...
Akumulator...
Witam.
Temat ma malo wspolnego z latarkami, ale chyba pasuje do dzialu "...mam problem z..."
Chodzi o akumulator samochodowy 12V 62Ah.
Otoz..pewnego poranka, gdy ojciec jechal do miasta, odpala samochod, rozrusznik zakrecil dwa razy o koniec. No to ako idzie do gory, ladowane pradem ok 4A przez 14-15h odstawione do samochodu i jest git, od razu odpalil. Ojciec wrocil z miasta, samochod stoi pod blokiem i jest ok. Wieczorem schodzi, a rozrusznik znow zakrecil ze dwa razy i znow koniec...
Przed chwila bylem w aucie i rozrusznik nawet nie zakrecil. Swiatelka w srodku samochodu ledwo swieca...
I tu pytanie: Padniete ako? Czy moze elektrolit wystarczy wymienic? Tzn po pelnym naladowaniu wymieniac.
Pozdrawiam
DNF
Temat ma malo wspolnego z latarkami, ale chyba pasuje do dzialu "...mam problem z..."
Chodzi o akumulator samochodowy 12V 62Ah.
Otoz..pewnego poranka, gdy ojciec jechal do miasta, odpala samochod, rozrusznik zakrecil dwa razy o koniec. No to ako idzie do gory, ladowane pradem ok 4A przez 14-15h odstawione do samochodu i jest git, od razu odpalil. Ojciec wrocil z miasta, samochod stoi pod blokiem i jest ok. Wieczorem schodzi, a rozrusznik znow zakrecil ze dwa razy i znow koniec...
Przed chwila bylem w aucie i rozrusznik nawet nie zakrecil. Swiatelka w srodku samochodu ledwo swieca...
I tu pytanie: Padniete ako? Czy moze elektrolit wystarczy wymienic? Tzn po pelnym naladowaniu wymieniac.
Pozdrawiam
DNF
Przyczyn może być kilka. Miernik i sprawdzamy czy przypadkiem po tych pogodach prąd gdzieś w instalacji sobie nie upływa niekontrolowany przy wyłączonym zapłonie! Jak wyjdzie pomiar w granicach nie wiecej niż 50mA (alarm, radio) to aku pewnie ma kilka lat i sie skończył. Obtrząsnęły sie płyty lub jaka cela jest zaszlamiona ;\ Wymiana gwarantowana bo nie wiele zrobisz a nawet jak odżyje to nie na długo.
Jest dokladnie tak jak mowi Lennin, jezeli nie "ucieka" Ci gdzies prad na postoju
to akku is gone
Mialem tak w cienkim, tyle ze ja juz do domu na wlasnym akumulatorze juz nie wrocilem
Chyba ktoras cela u mnie dostala zwarcie.
Sprawdz jeszcze czy masz ladowanie, ale to pewnie ojciec podzczas jazdy chyba by zobaczyl.
to akku is gone
Mialem tak w cienkim, tyle ze ja juz do domu na wlasnym akumulatorze juz nie wrocilem
Chyba ktoras cela u mnie dostala zwarcie.
Sprawdz jeszcze czy masz ladowanie, ale to pewnie ojciec podzczas jazdy chyba by zobaczyl.
My definition is High Definition.
Bledy w pisowni sa celowe, zamierzone i chronione prawami autorskimi.
Uzywanie podobnych bledow jest zakazane i bezprawne ®
Bledy w pisowni sa celowe, zamierzone i chronione prawami autorskimi.
Uzywanie podobnych bledow jest zakazane i bezprawne ®
Nie pomyslalem o alternatorze
Wiec pomiary zrobione i wygladaja tak. Bez wlaczonej stacyjki, pobierany prad na moim CHINSKIM! mierniczku wynosi 600mA, czyli w rzeczywistosci jest gruuubo wiecej.
Co dalej z tym fantem?
Obecnie akumulator ma napiecie 10.9V i jest podlaczony pod prostownik..niech sie podladuje i bedziemy kombinowac dalej.
Pozdrawiam
DNF
Wiec pomiary zrobione i wygladaja tak. Bez wlaczonej stacyjki, pobierany prad na moim CHINSKIM! mierniczku wynosi 600mA, czyli w rzeczywistosci jest gruuubo wiecej.
Co dalej z tym fantem?
Obecnie akumulator ma napiecie 10.9V i jest podlaczony pod prostownik..niech sie podladuje i bedziemy kombinowac dalej.
Pozdrawiam
DNF
Znam dwa przypadki z nie wyłączającym sie oświetleniem które rozładowywało akumulator - jeden, to był uszkodzony wyłacznik światła w klapie bagażnika przez co w zamkniętym bagazniku pieknie świeciło światełko całą noc. Może to coś podobnego jak sugeruje Lenninlennin pisze:Odłączamy po kolei wszystkie możliwe odbiorniki elektryczne i mierzymy prąd ssany z akumulatora:/ Stawiam na syrenkę alarmu(jeżeli ma własne zasilanie, alarm lub alternator. Żadne oświetlenie bagażnika etc przypadkowo nie zostawiacie w włączone?
Pozdr.
Pikom
Pikom
Nie wiem, jaki to samochód, ale w przypadku np. forda c-maxa pomiary takie należy wykonywać pół godziny po wyłączeniu silnika. Przez ten czas on _jeszcze_ konsumuje dodatkowy prąd (np. na podświetlenie komputera pokładowego).DNF pisze:Wiec pomiary zrobione i wygladaja tak. Bez wlaczonej stacyjki, pobierany prad na moim CHINSKIM! mierniczku wynosi 600mA, czyli w rzeczywistosci jest gruuubo wiecej.
Co dalej z tym fantem?
Pozdrawiam
Marcin S.
Jest to Opel Omega B.
Samochod stal od wczoraj nieruszany
Wieczorem podlacze mu naladowane ako i bedziemy mierzyc co i jak.
Pozdrawiam
DNF
PS Swiatlo w bagazniku jest wylaczone, w sordku autka tez no i zadne postojowe itp tez nie sa wlaczone
Temat uwazam za zamkniety. Mozna wywalic juz do kosza. Padniete ako.
Ako ladowane bylo przez 7-8h pradem ok 6A, na noc wstawione do autka z podlaczonym tylko plusem. Teraz podlaczylem minus, odpalam i rozrusznik nawet nie drgnal.
Dziekuje za pomoc!
Pozdrawiam
DNF
Samochod stal od wczoraj nieruszany
Wieczorem podlacze mu naladowane ako i bedziemy mierzyc co i jak.
Pozdrawiam
DNF
PS Swiatlo w bagazniku jest wylaczone, w sordku autka tez no i zadne postojowe itp tez nie sa wlaczone
Temat uwazam za zamkniety. Mozna wywalic juz do kosza. Padniete ako.
Ako ladowane bylo przez 7-8h pradem ok 6A, na noc wstawione do autka z podlaczonym tylko plusem. Teraz podlaczylem minus, odpalam i rozrusznik nawet nie drgnal.
Dziekuje za pomoc!
Pozdrawiam
DNF
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt: