Panel Led.
Panel Led.
Jako że temat zamówienia diod XM-L2 prowadzony przez kol. @Zbychur zbliża się wielkimi krokami do końca mam kilka pytań do szanownego grona.
Chcę, a nawet muszę zrobić panel led składający się z wyżej wymienionych diod, coś w tym stylu powstało już na tym forum zrobione przez kol. @midi w tym temacie: http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0
Stąd moje pytanie, będę je dawkował w miarę otrzymywania odpowiedzi, czy takie rozwiązanie jakie zrobił kol. @midi wystarcza do chłodzenia diod?. Oczywiście nie robię kopii, moja lampa będzie frezowana z kawałka aluminium i dopiero do wnętrza wkładane będą diody i nie wiem jaką wybrać grubość materiału wybrać. Z tego co sam autor piszę lampę wykonał z profilu aluminiowego o wymiarach 40X40mm i grubości ścianek jak przypuszczam 2mm. Z tego co przeglądam a nawet co nieco dopytywałem taka obudowa jest niewystarczająca i diody będą się przepalały - jednak nie widzę żadnego wpisu nowego właściciela lampy i wnioskuję że z lampą się nic nie dzieje.
Wrócę do sedna, czy jeśli w kawałku 50X50mm i długości ok60cm wyfrezuję otwory o średnicy podstawy diody i przymocuję ją do tej obudowy na pastę termoprzewodzącą to ta grubość ścianki za diodą wynosząca ok.2,5cm będzie wystarczająca by odebrać powstałe ciepło?. Czy może odwrotnie, będzie zbyt gruba by to ciepło odebrać i potrzebne będzie frezowanie tak by zrobić radiator?, czego przyznam chciałbym uniknąć bo za wykonanie czegoś takiego muszę dość słono dopłacić.
Jak fachowe grono sądzi?.
Chcę, a nawet muszę zrobić panel led składający się z wyżej wymienionych diod, coś w tym stylu powstało już na tym forum zrobione przez kol. @midi w tym temacie: http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0
Stąd moje pytanie, będę je dawkował w miarę otrzymywania odpowiedzi, czy takie rozwiązanie jakie zrobił kol. @midi wystarcza do chłodzenia diod?. Oczywiście nie robię kopii, moja lampa będzie frezowana z kawałka aluminium i dopiero do wnętrza wkładane będą diody i nie wiem jaką wybrać grubość materiału wybrać. Z tego co sam autor piszę lampę wykonał z profilu aluminiowego o wymiarach 40X40mm i grubości ścianek jak przypuszczam 2mm. Z tego co przeglądam a nawet co nieco dopytywałem taka obudowa jest niewystarczająca i diody będą się przepalały - jednak nie widzę żadnego wpisu nowego właściciela lampy i wnioskuję że z lampą się nic nie dzieje.
Wrócę do sedna, czy jeśli w kawałku 50X50mm i długości ok60cm wyfrezuję otwory o średnicy podstawy diody i przymocuję ją do tej obudowy na pastę termoprzewodzącą to ta grubość ścianki za diodą wynosząca ok.2,5cm będzie wystarczająca by odebrać powstałe ciepło?. Czy może odwrotnie, będzie zbyt gruba by to ciepło odebrać i potrzebne będzie frezowanie tak by zrobić radiator?, czego przyznam chciałbym uniknąć bo za wykonanie czegoś takiego muszę dość słono dopłacić.
Jak fachowe grono sądzi?.
Może ja powiem coś co już wyczytałem , a wiedzę mam na podobnym poziomie jak i Twoja ( bez urazy)
Wydaje mi się ,że ledy nie będą się przepalać bo jak dobrze rozumiem będziesz musiał zastosować jakiś sterownik który najprawdopodobniej będzie miał funkcję zabezpieczającą przed takim zjawiskiem ..
Co do obudowy , ja też zaczynam powoli zbierać ,,graty" ale wydaje mi się ,że system frezowania z jednego kawałka alu to dużo kasy . Lepiej jak było wcześniej zrobione czyli dodatkowy radiator ..Radiator najlepiej jak będzie miał pionowe listki - więcej materiału do oddawania ciepła..
Ale to są moje wnioski , będę śledził Twój projekt,
Ja mam podobny projekt , ale o tym gdzie indziej napiszę
Wydaje mi się ,że ledy nie będą się przepalać bo jak dobrze rozumiem będziesz musiał zastosować jakiś sterownik który najprawdopodobniej będzie miał funkcję zabezpieczającą przed takim zjawiskiem ..
Co do obudowy , ja też zaczynam powoli zbierać ,,graty" ale wydaje mi się ,że system frezowania z jednego kawałka alu to dużo kasy . Lepiej jak było wcześniej zrobione czyli dodatkowy radiator ..Radiator najlepiej jak będzie miał pionowe listki - więcej materiału do oddawania ciepła..
Ale to są moje wnioski , będę śledził Twój projekt,
Ja mam podobny projekt , ale o tym gdzie indziej napiszę
Czarna magia....
Witam
Ale też najlepsze odprowadzanie ciepła z obudowy na żebra, oczywiście alternatywą, jest pozyskanie odpowiedniego profilu.
Pozdrawiam
RafałN pisze:...ale wydaje mi się ,że system frezowania z jednego kawałka alu to dużo kasy .
Ale też najlepsze odprowadzanie ciepła z obudowy na żebra, oczywiście alternatywą, jest pozyskanie odpowiedniego profilu.
Nie lepiej, tylko taniej i prościej.RafałN pisze:Lepiej jak było wcześniej zrobione czyli dodatkowy radiator ..
Nie do końca. Pionowe ustawienie żeber, jest lepsze, kiedy chłodzenie będzie konwekcyjne, czyli naturalnym obiegiem podgrzanego powietrza. W razie gdy przepływ powietrza jest wymuszony, ustawienie żeberek ma mniejsze znaczenie.RafałN pisze:Radiator najlepiej jak będzie miał pionowe listki - więcej materiału do oddawania ciepła..
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Dokładnie tak jak piszesz . Panel będzie w ,,zabudowanej " części wlotów powietrza samochodu , gdzie mogę takie chwytaki powietrza zamontować ( jest miejsce i nie widać ) Co przy ruchu pojazdu ,na pewno spowoduje lepsze chłodzenie. Żebrowanie będzie klasycznie ,,za ledami" , ale dzięki chwytakom ukierunkuję przepływ powietrza wzdłuż żeber radiatora
Czarna magia....
O frezowaniu myślałem dookoła zrobić takie rowki jak np. tu:
http://www.candlepowerforums.com/vb/sho ... -light-bar
Ogólnie chcę podobnie zrobić i wcale mocno rujnujące to nie będzie. Powiedzmy taki pręt:
http://allegro.pl/pret-aluminiowy-kwadr ... 57396.html
I w nim frezowane na wymiar diody otwory. Chcę by każda dioda była w oddzielnym "gnieździe" lepiej wtedy będzie z termiką jeśli każda z osobna będzie w swoim miejscu. Na to szybka i z płaskownika z wyfrezowanymi takimi samymi otworami skręcana przykrywka uszczelniana uszczelką/sylikonem.
Tu też jest podobny projekt:
http://www.candlepowerforums.com/vb/sho ... t-bar-XM-L
I właśnie nie wiem czy konieczny będzie ten radiator czy się obejdzie.
http://www.candlepowerforums.com/vb/sho ... -light-bar
Ogólnie chcę podobnie zrobić i wcale mocno rujnujące to nie będzie. Powiedzmy taki pręt:
http://allegro.pl/pret-aluminiowy-kwadr ... 57396.html
I w nim frezowane na wymiar diody otwory. Chcę by każda dioda była w oddzielnym "gnieździe" lepiej wtedy będzie z termiką jeśli każda z osobna będzie w swoim miejscu. Na to szybka i z płaskownika z wyfrezowanymi takimi samymi otworami skręcana przykrywka uszczelniana uszczelką/sylikonem.
Tu też jest podobny projekt:
http://www.candlepowerforums.com/vb/sho ... t-bar-XM-L
I właśnie nie wiem czy konieczny będzie ten radiator czy się obejdzie.
Witam
Radiator, jak najbardziej, im niższa temperatura LEDów, tym lepiej, i dla nich, i dla Ciebie (więcej światła).
Ten pręt kwadratowy, dobrze by było też wyposażyć, w płytkie żebrowanie na górze i na dole.
A może uda się Tobie zdobyć coś w ten deseń , oczywiście o mniejszych gabarytach. Wtedy tylko wyfrezować wnętrze, dorobić boki i masz gotową obudowę.
Pozdrawiam
Radiator, jak najbardziej, im niższa temperatura LEDów, tym lepiej, i dla nich, i dla Ciebie (więcej światła).
Ten pręt kwadratowy, dobrze by było też wyposażyć, w płytkie żebrowanie na górze i na dole.
A może uda się Tobie zdobyć coś w ten deseń , oczywiście o mniejszych gabarytach. Wtedy tylko wyfrezować wnętrze, dorobić boki i masz gotową obudowę.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Nie pisałem tego wcześniej ale ten panel będzie wmontowany pod lub nad poprzeczką przedniego orurowania w samochodzie terenowym i najlepiej by było alby była to jedna zespolona część. Wymiar to dokładnie 63cm a diody chcę rozmieścić nie centrycznie co ileś centymetrów wszystkie równo, a w grupach po trzy. Czyli patrząc z od prawej strony z boku trzy sztuki co np. 5cm dioda, w środku panelu znów trzy sztuki co 5cm i od lewej strony tak jak od prawej znów trzy sztuki w tym samym rozstawie.
Nie wiem tylko czy dobrze rozplanowałem sobie i dobrałem soczewki i wygląda to mniej więcej tak:
1 2 1 3 1 3 1 2 1
1 - to https://www.maritex.com.pl/pl/shop/item ... 0897/18558
2 - to https://www.maritex.com.pl/pl/shop/item ... 1407/18558
3 - to https://www.maritex.com.pl/pl/shop/item ... 1405/18558
PS: wydawało mi się że wcześniej oglądałem też soczewki dające światło owalne .
[ Dodano: 7 Grudzień 2014, 21:52 ]
Może mi ktoś podpowiedzieć, rzucić link jak wygląda zabezpieczenie termiczne diody?.
Jakoś jak widzę to całe drivery ale skoro driver czasami jest montowany gdzieś dalej od diody to jak on ma spełniać swoje zadanie.
Czy może są jakieś zabezpieczenia termiczne, które montuje się na podstawce diody?.
No i jaki najsensowniej zastosować driver do diod XM-L2 S6 7D3 2900K CRI>90, których finalizacja jest już na finiszu dzięki kol. @Zbychur. Dodam że diod będzie 9szt i z tego co wyczytałem można połączy je po 3szt. szeregowo tylko chcę też by wyszło to w miarę korzystnie finansowo .
Nie wiem tylko czy dobrze rozplanowałem sobie i dobrałem soczewki i wygląda to mniej więcej tak:
1 2 1 3 1 3 1 2 1
1 - to https://www.maritex.com.pl/pl/shop/item ... 0897/18558
2 - to https://www.maritex.com.pl/pl/shop/item ... 1407/18558
3 - to https://www.maritex.com.pl/pl/shop/item ... 1405/18558
PS: wydawało mi się że wcześniej oglądałem też soczewki dające światło owalne .
[ Dodano: 7 Grudzień 2014, 21:52 ]
Może mi ktoś podpowiedzieć, rzucić link jak wygląda zabezpieczenie termiczne diody?.
Jakoś jak widzę to całe drivery ale skoro driver czasami jest montowany gdzieś dalej od diody to jak on ma spełniać swoje zadanie.
Czy może są jakieś zabezpieczenia termiczne, które montuje się na podstawce diody?.
No i jaki najsensowniej zastosować driver do diod XM-L2 S6 7D3 2900K CRI>90, których finalizacja jest już na finiszu dzięki kol. @Zbychur. Dodam że diod będzie 9szt i z tego co wyczytałem można połączy je po 3szt. szeregowo tylko chcę też by wyszło to w miarę korzystnie finansowo .
Napiszę tak.
Im więcej rozmawiam z tokarzami tym bardziej mam ochotę projekt porzucić i zakupić gotową lampę zmieniając w niej tylko źródło światła . Albo nie chcą się podjąć podając zaporową cenę, albo chcą się podjąć za jeszcze większe pieniądze . Poza tym cały czas czekam na diody .
Jeden kawałek aluminium o wymiarach 50X60mm i długości 610mm wylądował w koszu - błąd w sztuce, ale nie zepsuje ten co nic nie robi.
Sam już nie wiem co z tym wszystkim robić.
Im więcej rozmawiam z tokarzami tym bardziej mam ochotę projekt porzucić i zakupić gotową lampę zmieniając w niej tylko źródło światła . Albo nie chcą się podjąć podając zaporową cenę, albo chcą się podjąć za jeszcze większe pieniądze . Poza tym cały czas czekam na diody .
Jeden kawałek aluminium o wymiarach 50X60mm i długości 610mm wylądował w koszu - błąd w sztuce, ale nie zepsuje ten co nic nie robi.
Sam już nie wiem co z tym wszystkim robić.
O masz.....
profil wyjmij z kosza i odłożyć trzeba na półkę z napisem ,,przyda się kiedyś "
A tak na poważnie to pisz w czym problem , jest na forum paru tokarzy to pomogą , są też osoby co robią na handel i chyba rąbek tajemnicy powiedzą co i jak zrobić.
Sam jestem na etapie wykańczania tokarza lub jak to woli wykańczania obudowy i nie jestem do końca pewny czy to wszystko zatrybi. Nam Nadzieje Ze tak .
Wszystko ręcznie rysowałem i liczyłem na piechotę.
W fazie końcowej użyłem kompa do zrobienia prostego rysunku 2D.
Naniesione wymiary pokazałem tokarzowi i były czytelne.
Także szkoda czasu na nauki programów tylko ołówek w rękę i działaj. Jak tokarz będzie chciał duźo , na podstawie rysunku może zrobić inny w innej części kraju.
[ Dodano: 16 Styczeń 2015, 11:19 ]
Podsyłam mój projekt w trakcie realizacji , nie jest skończony i dopracowany .
Mam nadzieje ,że Ciebie jakoś zainspiruje
W przekroju składa się z trzech elementów
Widok od góry elementu środkowego , czyli obudowy .
Jak widzisz mamy dwie dziury na wylot gdyż ledy będą mocowane bezpośrednio na radiatorze.
Mam nadzieje ,że bardzo to mi ułatwi montaż ledów i kabelków ( każy led osobny sterownik ma ) . W dodatku ciepło oddawane jest na radiator bezpośrednio a nie na profil i dopiero przez profil na radiator . Sprawę szczelności załatwiają śruby i dodatkowo klej do metali ( ale o tym później Tobie wytłumaczę jak będziesz chciał )
Obidowa jest z profila 40 x 20 x2 także ścianki boczne są zrobione z klocka alu bardzo dobrze wciśniętego dla poprawy izolacyjności .
Tak to wygląda skręcone na szybko .i przypominam krytyką ,że jeszcze brakuje boków maskujących i ogólnego ,,dopasowania" czy raczej spasowania.
Tutak widać jak precyzyjnie tokarz wyliczył otwory pod śruby co by ładnie mieściły się pomiędzy listkami radiatora i od frontu zachowały jakąś symetrię
Jak będziesz miał dalej problem z tokarzem , mogę Ci załatwić fachowca .
Starszy Pan dłubie mi już z miesiąc czasu , ale mnie się nie śpieszy.
profil wyjmij z kosza i odłożyć trzeba na półkę z napisem ,,przyda się kiedyś "
A tak na poważnie to pisz w czym problem , jest na forum paru tokarzy to pomogą , są też osoby co robią na handel i chyba rąbek tajemnicy powiedzą co i jak zrobić.
Sam jestem na etapie wykańczania tokarza lub jak to woli wykańczania obudowy i nie jestem do końca pewny czy to wszystko zatrybi. Nam Nadzieje Ze tak .
Wszystko ręcznie rysowałem i liczyłem na piechotę.
W fazie końcowej użyłem kompa do zrobienia prostego rysunku 2D.
Naniesione wymiary pokazałem tokarzowi i były czytelne.
Także szkoda czasu na nauki programów tylko ołówek w rękę i działaj. Jak tokarz będzie chciał duźo , na podstawie rysunku może zrobić inny w innej części kraju.
[ Dodano: 16 Styczeń 2015, 11:19 ]
Podsyłam mój projekt w trakcie realizacji , nie jest skończony i dopracowany .
Mam nadzieje ,że Ciebie jakoś zainspiruje
W przekroju składa się z trzech elementów
Widok od góry elementu środkowego , czyli obudowy .
Jak widzisz mamy dwie dziury na wylot gdyż ledy będą mocowane bezpośrednio na radiatorze.
Mam nadzieje ,że bardzo to mi ułatwi montaż ledów i kabelków ( każy led osobny sterownik ma ) . W dodatku ciepło oddawane jest na radiator bezpośrednio a nie na profil i dopiero przez profil na radiator . Sprawę szczelności załatwiają śruby i dodatkowo klej do metali ( ale o tym później Tobie wytłumaczę jak będziesz chciał )
Obidowa jest z profila 40 x 20 x2 także ścianki boczne są zrobione z klocka alu bardzo dobrze wciśniętego dla poprawy izolacyjności .
Tak to wygląda skręcone na szybko .i przypominam krytyką ,że jeszcze brakuje boków maskujących i ogólnego ,,dopasowania" czy raczej spasowania.
Tutak widać jak precyzyjnie tokarz wyliczył otwory pod śruby co by ładnie mieściły się pomiędzy listkami radiatora i od frontu zachowały jakąś symetrię
Jak będziesz miał dalej problem z tokarzem , mogę Ci załatwić fachowca .
Starszy Pan dłubie mi już z miesiąc czasu , ale mnie się nie śpieszy.
Czarna magia....
Słuchaj, mi się nie kroi to wszystko od samego początku .
Kupiłem "pręt" aluminiowy 50mmX60mm i długości 100cm bo takie sprzedawali. Sam pojechałem do znajomego uciąć go na dokładnie 630mm, ale ten tak się ze mną zagadał że nie wziął pod uwagę grubości czegoś tam i finalny wymiar wynosił 610mm czyli mniej niż chciałem. Niby te 20mm to niewiele, jednak to dokładnie tyle aby wpasować lampę w przednie orurowanie na wcisk. Z pozostałego kawałka chciałem zrobić lampę cofania - co się z nim stało napiszą później .
Z tokarzami było jak pisałem w poprzedniej wiadomości - koszta lub "na drzewo" klienta. Znalazłem jednego "tokarza", kumpla z którym chodziłem do szkoły. Nie jest to tokarz zawodowy, ale taki samouk robiący z niczego ...., niewiele więcej . Ma on różne maszyny, między innymi starą CCCP-owską wiertarkę stołową ze stołem krzyżowym (jeśli dobrze zapamiętałem nazwę) co w teorii powinno wystarczyć do wykonania tego co chciałem.
Projekt obudowy ruszył i szło to wszystko w dobrą stronę - do czasu. Pierwsze co zostało zrobione to wyfrezowane wnętrze aluminiowego bloku, tak że powstało 9 otworów na diody 20mm w sekkcjach po 3szt. Czyli patrząc od prawej strony 5cm od boku lampy pierwsza dioda, 2cm dalej druga dioda, kolejne 2cm trzecia dioda i odstęp już nie pamiętam jaki do kolejnej sekcji trzech oddzielonych po 2cm miejsc na diody i ostatnia przy lewej stronie lampy - nie wiem czy jasno to opisałem . Wyszło to naprawdę dobrze, i nawet zrobiony został frez od przodu by wpuścić tam gumową uszczelkę bo przód lampy miał być zamykany oddzielnym kawałkiem aluminiowym z szybką. Problem powstał przy frezowaniu radiatora. Powiem szczerze że chciałem go zrobić tylko dlatego by gotowa lampa ładniej wyglądała, bo odprowadzenie ciepła moim zdaniem byłoby i bez tego wystarczające. "Tokarz" założył więc na wiertarkę inny cienki frez i przy 5 żeberku (przedostatnim) zbyt mocno zakręcił kółkiem od głębokości frezowania i......., frez wyjrzał w gnieździe diody. Finalnie obudowa zniszczona. Wiem że to nie była wina tokarza bo sam mu kazałem zrobić ten radiator głęboki a on od początku mówił że będzie to balansowanie na krawędzi bo jaki sprzęt jest każdy z nas widzi - a że i ja w gorącej wodzie kąpany to gdy zobaczyłem że obudowa zniszczona bez zawahania cisnąłem nią w stertę odpadów , mogłem ją zatrzymać i próbować skończyć całość tak jak miałoby to być nie zważając na te dziury i potraktować to jako praktykę. Było minęło, trudno.
A kawałek odcięty, który miał iść na tylną lampę najzwyczajniej w świecie znikł . Obaj zapamiętaliśmy że wyjmowałem z samochodu dwa kawałki aluminium, mniejszy został odłożony na stół a większym się zajęliśmy. Tyle był widziany. Zginął u niego w "zakładzie" i chciał mi oddać pieniądze, jednak że i on za robotę też nic nie chciał to o stracie szybko zapomniałem.
Na chwilę obecną zbieram siły i ochotę na dalsze próby , jeszcze tak w 100% nie powiedziałem sobie że zarzucam projekt tej lampy całkowicie. Cały czas mam na nią ochotę bo potrzeba mi dużej ilości światła.
A i dodatkowo nie wiem jeszcze jakich driverów mam do niej użyć, zielony w tym jestem. Miałem dopytać i też zapomniałem a pewnie sterowniki też trzeba będzie gdzieś w obudowie umieścić i przy pierwszym tworzeniu obudowy całkowicie o tym zapomniałem . Ale takie są właśnie początki.
Kupiłem "pręt" aluminiowy 50mmX60mm i długości 100cm bo takie sprzedawali. Sam pojechałem do znajomego uciąć go na dokładnie 630mm, ale ten tak się ze mną zagadał że nie wziął pod uwagę grubości czegoś tam i finalny wymiar wynosił 610mm czyli mniej niż chciałem. Niby te 20mm to niewiele, jednak to dokładnie tyle aby wpasować lampę w przednie orurowanie na wcisk. Z pozostałego kawałka chciałem zrobić lampę cofania - co się z nim stało napiszą później .
Z tokarzami było jak pisałem w poprzedniej wiadomości - koszta lub "na drzewo" klienta. Znalazłem jednego "tokarza", kumpla z którym chodziłem do szkoły. Nie jest to tokarz zawodowy, ale taki samouk robiący z niczego ...., niewiele więcej . Ma on różne maszyny, między innymi starą CCCP-owską wiertarkę stołową ze stołem krzyżowym (jeśli dobrze zapamiętałem nazwę) co w teorii powinno wystarczyć do wykonania tego co chciałem.
Projekt obudowy ruszył i szło to wszystko w dobrą stronę - do czasu. Pierwsze co zostało zrobione to wyfrezowane wnętrze aluminiowego bloku, tak że powstało 9 otworów na diody 20mm w sekkcjach po 3szt. Czyli patrząc od prawej strony 5cm od boku lampy pierwsza dioda, 2cm dalej druga dioda, kolejne 2cm trzecia dioda i odstęp już nie pamiętam jaki do kolejnej sekcji trzech oddzielonych po 2cm miejsc na diody i ostatnia przy lewej stronie lampy - nie wiem czy jasno to opisałem . Wyszło to naprawdę dobrze, i nawet zrobiony został frez od przodu by wpuścić tam gumową uszczelkę bo przód lampy miał być zamykany oddzielnym kawałkiem aluminiowym z szybką. Problem powstał przy frezowaniu radiatora. Powiem szczerze że chciałem go zrobić tylko dlatego by gotowa lampa ładniej wyglądała, bo odprowadzenie ciepła moim zdaniem byłoby i bez tego wystarczające. "Tokarz" założył więc na wiertarkę inny cienki frez i przy 5 żeberku (przedostatnim) zbyt mocno zakręcił kółkiem od głębokości frezowania i......., frez wyjrzał w gnieździe diody. Finalnie obudowa zniszczona. Wiem że to nie była wina tokarza bo sam mu kazałem zrobić ten radiator głęboki a on od początku mówił że będzie to balansowanie na krawędzi bo jaki sprzęt jest każdy z nas widzi - a że i ja w gorącej wodzie kąpany to gdy zobaczyłem że obudowa zniszczona bez zawahania cisnąłem nią w stertę odpadów , mogłem ją zatrzymać i próbować skończyć całość tak jak miałoby to być nie zważając na te dziury i potraktować to jako praktykę. Było minęło, trudno.
A kawałek odcięty, który miał iść na tylną lampę najzwyczajniej w świecie znikł . Obaj zapamiętaliśmy że wyjmowałem z samochodu dwa kawałki aluminium, mniejszy został odłożony na stół a większym się zajęliśmy. Tyle był widziany. Zginął u niego w "zakładzie" i chciał mi oddać pieniądze, jednak że i on za robotę też nic nie chciał to o stracie szybko zapomniałem.
Na chwilę obecną zbieram siły i ochotę na dalsze próby , jeszcze tak w 100% nie powiedziałem sobie że zarzucam projekt tej lampy całkowicie. Cały czas mam na nią ochotę bo potrzeba mi dużej ilości światła.
A i dodatkowo nie wiem jeszcze jakich driverów mam do niej użyć, zielony w tym jestem. Miałem dopytać i też zapomniałem a pewnie sterowniki też trzeba będzie gdzieś w obudowie umieścić i przy pierwszym tworzeniu obudowy całkowicie o tym zapomniałem . Ale takie są właśnie początki.
Witam
Według mnie, powinieneś podjąć kolejną próbę, ale najpierw przemyśleć, poza wyglądem, technologię. Najlepiej by było, gdybyś projektował to z tym kolegą.
Moja propozycja:
Płaskownik aluminiowy grubości ... 25mm i odpowiedniej szerokości, pocięty na trzy odcinki odpowiadające grupom LEDów. W przypadku porażki, tracisz tylko 1/3 kosztów Każdy z tych modułów, i tak będzie zasilany osobnym driverem (masz 9 diod = 3 x 3 diody w szeregu = 3 drivery).
Elementem nośnym będzie radiator, do którego będziesz mocował moduły. MCPCB diod, będzie spoczywało bezpośrednio na radiatorze.
Moduły frezuj od tyłu, zostawiając z przodu małą krawędź, do przytrzymania szybek, lub kolimatorów. Łatwiej też będzie wyfrezować kanały na przewody.
Uszczelnienie całości, to wyfrezowany w module rowek, w który włożysz odpowiednio dobrany o-ring.
Zalety:
Ciepło z diod jest przekazywane bezpośrednio na radiator, pośrednio na obudowę modułu.
W razie błędu, późniejszego uszkodzenia itp. dorabiasz tylko jeden moduł.
Driverki, możesz ewentualnie umieścić w modułach, wtedy staną się naprawdę niezależne.
Wykonując trzy identyczne obudowy, łatwiej będzie wychwycić ewentualny błąd obróbki czy projektu, i skorygować go na kolejnej sztuce.
Pozdrawiam
Według mnie, powinieneś podjąć kolejną próbę, ale najpierw przemyśleć, poza wyglądem, technologię. Najlepiej by było, gdybyś projektował to z tym kolegą.
Moja propozycja:
Płaskownik aluminiowy grubości ... 25mm i odpowiedniej szerokości, pocięty na trzy odcinki odpowiadające grupom LEDów. W przypadku porażki, tracisz tylko 1/3 kosztów Każdy z tych modułów, i tak będzie zasilany osobnym driverem (masz 9 diod = 3 x 3 diody w szeregu = 3 drivery).
Elementem nośnym będzie radiator, do którego będziesz mocował moduły. MCPCB diod, będzie spoczywało bezpośrednio na radiatorze.
Moduły frezuj od tyłu, zostawiając z przodu małą krawędź, do przytrzymania szybek, lub kolimatorów. Łatwiej też będzie wyfrezować kanały na przewody.
Uszczelnienie całości, to wyfrezowany w module rowek, w który włożysz odpowiednio dobrany o-ring.
Zalety:
Ciepło z diod jest przekazywane bezpośrednio na radiator, pośrednio na obudowę modułu.
W razie błędu, późniejszego uszkodzenia itp. dorabiasz tylko jeden moduł.
Driverki, możesz ewentualnie umieścić w modułach, wtedy staną się naprawdę niezależne.
Wykonując trzy identyczne obudowy, łatwiej będzie wychwycić ewentualny błąd obróbki czy projektu, i skorygować go na kolejnej sztuce.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.