Budowa quadcoptera od podstaw, części
Gdyby ktoś chciał się podpiąć pod moje zakupy z HK EU:
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=15653
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=15653
To żeście mnie załatwili z tym zamówieniem
Zrobiłem małe rozpoznanie, popularny Loctite którego często i gęsto używają do zabezpieczania połączeń gwintowanych (aby się nie rozluzowały od drgań) to klej anaerobowy który można raczej dostać w każdym motoryzacyjnym, kosztuje z 15zł za 10ml czy 10g. Jest to gęsty klej który wiąże tylko w kontakcie z metalem i bez kontaktu z tlenem. Są różne "moce", dla nas będzie dobry medium jeśli chcemy połączenie jeszcze rozkręcić. Mocny połączy tak że zerwiemy łeb przy próbie odkręcania. Nie tylko w modelarstwie i motoryzacji się tego używa, nasze składane nożyki również są tym zabezpieczone. Będzie trzeba się zaopatrzyć, tym bardziej że silniki BE1806 mają tylko gwint prawy więc przy obrotach w lewo śmigło z nakrętką może uciec. Inne rozwiązanie to nakrętka samohamowna, ale klej wydaje się łatwiejszy w stosowaniu bo na każdą śrubę można go dać, a każdego rodzaju nakrętek nie będziemy mieli
Zrobiłem małe rozpoznanie, popularny Loctite którego często i gęsto używają do zabezpieczania połączeń gwintowanych (aby się nie rozluzowały od drgań) to klej anaerobowy który można raczej dostać w każdym motoryzacyjnym, kosztuje z 15zł za 10ml czy 10g. Jest to gęsty klej który wiąże tylko w kontakcie z metalem i bez kontaktu z tlenem. Są różne "moce", dla nas będzie dobry medium jeśli chcemy połączenie jeszcze rozkręcić. Mocny połączy tak że zerwiemy łeb przy próbie odkręcania. Nie tylko w modelarstwie i motoryzacji się tego używa, nasze składane nożyki również są tym zabezpieczone. Będzie trzeba się zaopatrzyć, tym bardziej że silniki BE1806 mają tylko gwint prawy więc przy obrotach w lewo śmigło z nakrętką może uciec. Inne rozwiązanie to nakrętka samohamowna, ale klej wydaje się łatwiejszy w stosowaniu bo na każdą śrubę można go dać, a każdego rodzaju nakrętek nie będziemy mieli
Prawdopodobnie zakupię te silniki http://www.banggood.com/Emax-MT2213-935 ... 16675.html a nie ma wzmianki czy w zestawie są CW + CCW, więc jeżeli wszystkie będą jednego rodzaju to problem może być jedynie z odkręcaniem.
[ Dodano: 15 Styczeń 2015, 02:40 ]
Co myślicie o:
ESC http://www.banggood.com/Emax-Quattro-25 ... 31805.html
Silniki http://www.banggood.com/Emax-XA2212-820 ... 18124.html
Ewentualnie te silniki http://www.banggood.com/Emax-MT2213-935 ... 16675.html
Śmigła http://www.banggood.com/1045-Propeller- ... 33186.html
Apka FlySky, kontroler open pilot.
[ Dodano: 15 Styczeń 2015, 02:40 ]
Co myślicie o:
ESC http://www.banggood.com/Emax-Quattro-25 ... 31805.html
Silniki http://www.banggood.com/Emax-XA2212-820 ... 18124.html
Ewentualnie te silniki http://www.banggood.com/Emax-MT2213-935 ... 16675.html
Śmigła http://www.banggood.com/1045-Propeller- ... 33186.html
Apka FlySky, kontroler open pilot.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Czym się różni openpilot na cc3d od cleanflight na naze32? Z tego co czytam to sprzętowo jest to bardzo podobne ale programowo openpilot zostaje trochę w tyle.
http://forum.flitetest.com/showthread.p ... rain-hurts
http://forum.flitetest.com/showthread.p ... rain-hurts
Rama 450 lub 500 ale home made
Ma to dźwigać FPV z mobiusem lub SJ4000 lub nawet obiema
Sądzicie że da radę?
Z tego co wyczytałem w necie to te silniki Emax MT2213 ( http://www.banggood.com/Emax-MT2213-935 ... 16675.html ) są wykorzystywane fabrycznie w dji phantom i na swoją cenę są bardzo przyzwoite.
Jednak moją uwagę przykuły tańsze Emax XA2212, wersja 980KV (śmigło 1045) http://www.banggood.com/Emax-XA2212-820 ... 18124.html ale o nich za wiele w necie nie ma, chociaż na BG komentarze raczek ok.
Ma to dźwigać FPV z mobiusem lub SJ4000 lub nawet obiema
Sądzicie że da radę?
Z tego co wyczytałem w necie to te silniki Emax MT2213 ( http://www.banggood.com/Emax-MT2213-935 ... 16675.html ) są wykorzystywane fabrycznie w dji phantom i na swoją cenę są bardzo przyzwoite.
Jednak moją uwagę przykuły tańsze Emax XA2212, wersja 980KV (śmigło 1045) http://www.banggood.com/Emax-XA2212-820 ... 18124.html ale o nich za wiele w necie nie ma, chociaż na BG komentarze raczek ok.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
http://www.ecalc.ch/
Bardzo fajna strona do liczenia napędów lub wielowirników itp. Do wielowiernika najlepiej mieć nadmiar ciągu 4:1. Czyli na 1kg mas dajesz 4 silniki po 1kg ciągu.
Różnica między silnikami lewymi i prawymi jest tylko w jednym przypadku. jeżeli z silnika wystaje gwintowany wał/śruba (a czasem jest on dokręcany). Wtedy na jednym jest gwint lewy, a na drugim prawy. Jest to pomijalne bo z większości silników wychodzi goły wał i trzeba zastosować piastę zaciskową lub prop saver.
Silnik lewy i praw wygląda tak:
Silnik prawy lub lewy ma takie coś (można dokupić zestawy montażowe jeżeli ta część z gwintem jest przykręcana, jeśli nie, to trzeba kupić silnik prawy i lewy):
OpenPilot jest to płytka do wygłupów jak sama nazwa wskazuje 3D, a naza to autopilot z nawigacją, trzymaniem wysokości itp. Ogólnie profesjonalni piloci wielowirników śmieją się z nazy bo 90% ucieczek modelu to przypadki z nazą. Jest kilka polskich autopilotów lepszych i wspieranych przez naszych (KFC32, Autopilot by Zbig&Pitlab).
Bardzo fajna strona do liczenia napędów lub wielowirników itp. Do wielowiernika najlepiej mieć nadmiar ciągu 4:1. Czyli na 1kg mas dajesz 4 silniki po 1kg ciągu.
Różnica między silnikami lewymi i prawymi jest tylko w jednym przypadku. jeżeli z silnika wystaje gwintowany wał/śruba (a czasem jest on dokręcany). Wtedy na jednym jest gwint lewy, a na drugim prawy. Jest to pomijalne bo z większości silników wychodzi goły wał i trzeba zastosować piastę zaciskową lub prop saver.
Silnik lewy i praw wygląda tak:
Silnik prawy lub lewy ma takie coś (można dokupić zestawy montażowe jeżeli ta część z gwintem jest przykręcana, jeśli nie, to trzeba kupić silnik prawy i lewy):
OpenPilot jest to płytka do wygłupów jak sama nazwa wskazuje 3D, a naza to autopilot z nawigacją, trzymaniem wysokości itp. Ogólnie profesjonalni piloci wielowirników śmieją się z nazy bo 90% ucieczek modelu to przypadki z nazą. Jest kilka polskich autopilotów lepszych i wspieranych przez naszych (KFC32, Autopilot by Zbig&Pitlab).
Oczywiście mówimy o maksymalnym ciągu silnika? U mnie będzie 1660g na jakieś 550g masy, trzykrotnie więcej, powinno śmigaćUka pisze:Do wielowiernika najlepiej mieć nadmiar ciągu 4:1. Czyli na 1kg mas dajesz 4 silniki po 1kg ciągu.
Ale chyba chodzi o starą nazę "naza" a nie o nową "naze32" w której z resztą można zamontować dowolny soft. A po za tym można latać w trybie acro, więc nie widzę potrzeby pchania się w openpilota jeśli ktoś woli bez wspomagania. Po za tym za ucieczki obwiniają biedny kontroler, a pewnie nie dają wystarczająco dużo czasu na znalezienie satelit, więc nic dziwnego że RTH prowadzi gdzieś w lasUka pisze:Ogólnie profesjonalni piloci wielowirników śmieją się z nazy bo 90% ucieczek modelu to przypadki z nazą.
Dziś dostałem APM 3.1 z GPSem 6M - w domu odnalazł się w niecałą minutę i błądził z dokładnością ok 2,8m ... jak dla mnie rewelacja mając obok profi turystyka Garmin Oregon 450.Manekinen pisze:pewnie nie dają wystarczająco dużo czasu na znalezienie satelit, więc nic dziwnego że RTH prowadzi gdzieś w las
Do powolnego latania i nagrywania też?Uka pisze:Do wielowiernika najlepiej mieć nadmiar ciągu 4:1. Czyli na 1kg mas dajesz 4 silniki po 1kg ciągu.
Bo takie zastosowanie ma mieć mój kopter
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Ja mam udźwig 2x niż szacunkowa waga i wg http://zrobsobiedrona.blogspot.com/p/bu ... okach.html tyle wystarczy.