Rozkładanie na czynniki pierwsze ultrafire WF-501B
-
- Posty: 6
- Rejestracja: środa 07 sty 2015, 21:18
- Lokalizacja: Łódź
Rozkładanie na czynniki pierwsze ultrafire WF-501B
Witam!
Jestem tutaj nowym, więc wszystkich witam
jestem zielony,więc proszę o wyrozumiałość.
Potrzebuje od was, doświadczonych osób o radę.
Dioda działa,włącznik również.Napięcie dochodzi do elementu na fotografii (wydaje mi się że driver,ale nie wiem jak się do niego dostać)
Jaki polecacie zamiennik uszkodzonej części ?
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... 594209.jpg
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... 2e2441.jpg
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... 5a2976.jpg
Jestem tutaj nowym, więc wszystkich witam
jestem zielony,więc proszę o wyrozumiałość.
Potrzebuje od was, doświadczonych osób o radę.
Dioda działa,włącznik również.Napięcie dochodzi do elementu na fotografii (wydaje mi się że driver,ale nie wiem jak się do niego dostać)
Jaki polecacie zamiennik uszkodzonej części ?
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... 594209.jpg
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... 2e2441.jpg
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... 5a2976.jpg
Witam
Ten kawałek płytki ze sprężynką, to właśnie driver (sterownik).
Należy pozbyć się cyny która jest naokoło krawędzi i wtedy wyjdzie.
Możesz go spróbować wypchnąć przez otwory, przez które przechodzą kabelki do diody.
Pozdrawiam
Ten kawałek płytki ze sprężynką, to właśnie driver (sterownik).
Należy pozbyć się cyny która jest naokoło krawędzi i wtedy wyjdzie.
Możesz go spróbować wypchnąć przez otwory, przez które przechodzą kabelki do diody.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: środa 07 sty 2015, 21:18
- Lokalizacja: Łódź
klaudek998,
Wiecej niż 2,1A nie ma zbytniego sensu pchać w tą latarkę
https://www.fasttech.com/products/1612/10001683/1122301
Pamiętaj o nałożeniu pasty termo pod podłoże z diodą - najlepiej komputerowej. Zwróć uwagę czy powierzchnia piguły jest równa ( ważne żeby podłoże miało jak największą powierzchnie styku. pasty nałóż cienką równą warstwę) , na gwint piguły można jakąś silikonową dać pastę termiczną.
Podłoże diody można wczesniej na szkle spolerować papierem sciernym wodnym zaczynając od ok 300 poprzez np 800 do 2000 ( dbając o nawilżenie papieru wodą w trakcie polerowania)
Wiecej niż 2,1A nie ma zbytniego sensu pchać w tą latarkę
https://www.fasttech.com/products/1612/10001683/1122301
Pamiętaj o nałożeniu pasty termo pod podłoże z diodą - najlepiej komputerowej. Zwróć uwagę czy powierzchnia piguły jest równa ( ważne żeby podłoże miało jak największą powierzchnie styku. pasty nałóż cienką równą warstwę) , na gwint piguły można jakąś silikonową dać pastę termiczną.
Podłoże diody można wczesniej na szkle spolerować papierem sciernym wodnym zaczynając od ok 300 poprzez np 800 do 2000 ( dbając o nawilżenie papieru wodą w trakcie polerowania)
Ostatnio zmieniony środa 07 sty 2015, 22:42 przez vin324pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Poszukaj sterownika, albo zapytaj w forumowym sklepiku. Ważne żeby miał tą samą średnicę (zapewne 17mm) i działał na tym samym napięciu, czyli dla jednego ogniwa 2,8-4,5V. Ponadto tak jak kolega wyżej Ci napisał- max 2,1A. Pozostałe parametry to wedle Twoich potrzeb. Jeśli masz ogniwo bez zabezpieczenia przed nadmiernym rozładowaniem to dobrze, żeby sterownik takie miał. Jeśli chcesz sobie sam zaprogramować ilość i moc trybów świecenia to sterownik programowalny, itd. Jednak im więcej bajerów tym sterownik droższy więc jeśli nie chcesz inwetować w tą latarkę to pytaj o najprostszy sterownik.
Przykładowo wygląda to tak:
Prostsza wersja- http://intl-outdoor.com/amc71356-5mode- ... p-536.html
Wysoka półka- http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=14085
Przykładowo wygląda to tak:
Prostsza wersja- http://intl-outdoor.com/amc71356-5mode- ... p-536.html
Wysoka półka- http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=14085
Bezpieczny prąd diody w tej latarce to 1A. Jest tam moduł D26, z którego ciepło nie ma jak uciec na obudowę. Trzeba owinąć moduł folią alu przesmarowaną pastą termoprzewodzącą i jeśli będzie czuć ciepło na obudowie po max 1 minucie na sterowniku 2,1A, to może taki zostać., w innym wypadku z 2 AMCki będzie trzeba oddzielić od sterownika i tym samym prąd obniżyć do 1,4A.
Na FT taniej sterownik http://www.fasttech.com/products/1612/10001683/1186300
Są 2,1A, 1,4A, 1A.
Są 2,1A, 1,4A, 1A.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: środa 07 sty 2015, 21:18
- Lokalizacja: Łódź
-
- Posty: 6
- Rejestracja: środa 07 sty 2015, 21:18
- Lokalizacja: Łódź
-
- Posty: 6
- Rejestracja: środa 07 sty 2015, 21:18
- Lokalizacja: Łódź
http://www.mhunt.pl/sterownik-do-latark ... 8a-3-tryby
Taki mogę kupić,będzie dobry ?
Czy wylutowywanie układów amc polega tylko na usunięciu ich z płytki ?
Taki mogę kupić,będzie dobry ?
Czy wylutowywanie układów amc polega tylko na usunięciu ich z płytki ?
No dobry, tylko jak już wyże zauważone zostało, za dużo AMCków Programowalne sterowniki sprzedają Greg http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=12700, Bocian (w sklepiku): http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t ... =sterownikklaudek998 pisze:http://www.mhunt.pl/stero...5v-2-8a-3-tryby
Taki mogę kupić,będzie dobry ?
Ten od Bociana ma fajne sterowanie, bo wykorzystuje kondensator jakiś i poznaje, czy robimy klik - czy wyłączamy na dłużej latarkę, przez co łatwiej wykrywa kliki, mniej likamy. Czy w tej wersji Grega to ma, to nie wiem, w extended ma też to na pewno.
Bardzo możliwe, że ktoś ze sklepiku miał by wersję jednostronną z 4 AMC, bo takie też były.
Tak. Chodzi o ich usunięcie.klaudek998 pisze:Czy wylutowywanie układów amc polega tylko na usunięciu ich z płytki ?
Pozdrawiam
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
-
- Posty: 6
- Rejestracja: środa 07 sty 2015, 21:18
- Lokalizacja: Łódź
-
- Posty: 879
- Rejestracja: wtorek 14 paź 2014, 20:44
- Lokalizacja: Słupsk
hotair....
jeśli nie posiadasz :
- oblać cyną wszystkie nóżki i wtedy grzać
- grzać grotem transformatorówki dookoła, nóżka po nóżce. jeśli zrobisz to odpowiednio szybko to odlutujesz
- odessać cynę ze wszystkich nóżek oprócz gnd i odlutować grzejąc gnd
wszystkie z powyższych mogą uszkodzić układ, więc nie przegrzewaj.
generalnie jest to układ z tylko 3 nóżkowy, więc nie trzeba stosować jakichś magicznych sztuczek
jeśli nie posiadasz :
- oblać cyną wszystkie nóżki i wtedy grzać
- grzać grotem transformatorówki dookoła, nóżka po nóżce. jeśli zrobisz to odpowiednio szybko to odlutujesz
- odessać cynę ze wszystkich nóżek oprócz gnd i odlutować grzejąc gnd
wszystkie z powyższych mogą uszkodzić układ, więc nie przegrzewaj.
generalnie jest to układ z tylko 3 nóżkowy, więc nie trzeba stosować jakichś magicznych sztuczek
Ostatnio zmieniony wtorek 20 sty 2015, 22:04 przez GanzConrad, łącznie zmieniany 1 raz.