Zbychur pisze: Jak poskręcasz na mrozie i potem odpalisz na mrozie, to na bank będzie plama pary na środku szybki.
Możecie wywody naukowe sobie tu prowadzić i wzory, teorie o wilgotności w zależności od temperatury i inne takie tam, a ja z praktyki własnej mówię jakie są fakty.
Ja tam tam osobiście bardziej wolę praktykę nad teorią, ale gdy w czymś nie mam praktyki, to posiłkuję się teorią
Jest jeszcze jeden szkopuł w skręcaniu w zimnym otoczeniu, mianowicie na chłodnych przedmiotach chętnie osiada para, i możemy tego nie widzieć, para z oddechu, albo ze skóry rąk (które często są cały czas wilgotne, mimo, ze "suche"). Tak, że posiadanie rozgrzanego sprzętu na pewno pomaga
Swoją drogą będę mógł przetestować różne powyższe metody, bo teraz na mrozie w też mi się pojawia para, akurat w Maglite'e którego głowice się do bólu łatwo odkręca i przykręca
Pozdrawiam.