3xXM-L projekt i związane z nim pytania

Coś Ci się zepsuło? Nie chce działać jak powinno? Opisz dokładnie swój problem a postaramy się pomóc...
tracer_10
Posty: 7
Rejestracja: piątek 26 gru 2014, 17:32
Lokalizacja: Tczew

3xXM-L projekt i związane z nim pytania

Post autor: tracer_10 »

Na wstępie witam wszystkich światełkoholików.

Od dłuższego czasu użytkuje ultrafire c8. Po włączeniu no właśnie .... :o oczy mi wyskoczyły. Myślę sobie tyle światła z takiego maleństwa. Jednak po czasie zaczęło go brakować.

I tak wertując forum w mej głowie narodził się pomysł stworzenia "mocnej" latarki.
Co to znaczy mocnej... dającej 2 może 3 razy więcej światła niż C8 podobno 1000lm :twisted: (dalej i troszkę szerzej).
Od razu mówię że w sprawach elektroniki jestem laikiem. Lutować potrafię oraz mam do tego chęci całość chciałbym wykonać w ciągu 2miesięcy aby powoli zarządzać funduszami.

Co do body mam zamiar zrobić je z aluminium. Wykonanie mam za free plus symboliczna opłata za materiał.

Obrazek

Podzespoły mam zamiar zakupić od MRelektronik:

moduł wielodiodowy

driver

Plus kolimator ale jeszcze nie wiem jaki 19, 25,( 42 stopnie raczej za szeroko)????

Włącznik (reverse, forvard kwestia przemyślenia)

włącznik

Nadszedł czas na pytania:

Z modułu chciałbym wycisnąć 2730 – 2925lm przy 3A (wg. danych z MR) Zasilanie chciałem zrobić szeregowe 4x18650. Czy xml-ki na podanym przeze mnie module są połączone szeregowo? Pytam bo driver byłby w wersji 3A a w przypadku połączenia równoległego diod przy takiej konfiguracji świeciły by tylko na 1/3 mocy a żeby świeciły na 100% trzeba by zastosować driver 9A??? Jeżeli się mylę to poprawcie mnie drodzy forumowicze.

Co do mocowania samego drivera w pigule. Miałem go zamiar przykleić (ma z jednej strony taśmę) do laminatu miedzianego dwustronnego następnie osadzając w pigule.

Tu rodzi się kolejne pytanie.

Czy plusa na zasilaniu w postaci przewodu mogę przylutować do przeciwnej strony laminatu (środka) a minusa do obwódki laminatu a następnie do piguły (przestrzeń miedzy plusem a minusem wytrawiona od strony ogniwa zasilającego)???

Na koniec body : (dodałem jako załącznik nie w wiem czy dobrze)
Czy odprowadzi taką ilość ciepła???

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Edit Pyra: usunąłem załącznik i wstawiłem okrojony obrazek w treść tekstu. Proszę następnym razem skorzystać z odpowiedniego formularza do umieszczania obrazów na forum.
Ostatnio zmieniony sobota 27 gru 2014, 19:04 przez tracer_10, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
maciex93
Posty: 2886
Rejestracja: sobota 14 sty 2012, 18:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maciex93 »

Diody są szeregowo, ale XM-L to przeżytek ;)
Weź http://intl-outdoor.com/noctigon-xm16-v ... p-844.html puść na 3,5A i będziesz miał ~3600lm o neutralnej barwie a nie zimnej.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Problemem dla Kolegi może się okazać dopasowanie optyki do tego, chyba że potrójny refek, wtedy da się to jakoś upakować.
Rozumiem, że pakiet akumulatorów na zewnątrz? Bo jeśli nie masz koncepcji to lepiej kup gotowe body
i wtedy ew w razie potrzeby przeróbki tokarskie. Np skyray king :)
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

DNF dobrze radzi.
Wykonanie obudowy od zera bedzie pracochłonne ( duża liczb podfrezowań, wąskie gwinty,a częsta wymiana noży )
Na lightmalls są do dostania latarki sky ray king, wersja na 3 albo 4 diody jest do dostania za 26$ Trzeba wytoczyć pigułe, i driver do wymiany.
http://www.lightmalls.com/buy/SKY-RAY-KING
Awatar użytkownika
igi
Posty: 834
Rejestracja: środa 06 lut 2008, 08:01
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: igi »

A może zamiast kłopotliwych wieloledów coś na mt-g2 a w przyszłości wymiana na nowe XHP? W topowej wersji będziesz miał teoretycznie nawet 4x tyle światła co teraz ;). Ja poszedłem tą drogą :)
tracer_10
Posty: 7
Rejestracja: piątek 26 gru 2014, 17:32
Lokalizacja: Tczew

Post autor: tracer_10 »

Dziękuję za odpowiedzi.

Co do body latarki na pewno chcę ją zrobić z aluminium od podstaw bo nie muszę za to płacić (fundusze na pozostałe podzespoły :mrgreen: :mrgreen: )

Jeżeli chodzi o zasilanie to wewnętrzne w szeregu czyli 4s1p. (wygląd klasycznej latarki). Fotka przedstawia tylko cząstkę projeku. Wiem, wiem będzie trochę długa, ale mnie to nie przeszkadza. Akumulatorki połączone w ten sposób dadzą mi 14,8V (spadek napięcia na module wynosi 9,3-9,6V przy 3A). Orientacyjnie jak to długo może poświecić???



Podzespoły chcę zakupić wyłącznie w PL.

Ale do rzeczy...

Rozumiem że moduł, który podałem jest połączony szeregowo (diody). Więc jeżeli wybiorę od MRelektronik driver na 3A to uzyskam pełna moc????

Czy podany przeze mnie sposób zamocowania drivera w pigule będzie poprawny????
Tego właśnie najbardziej się obawiam .

Proszę o odpowiedź.
Awatar użytkownika
marmez
Posty: 2879
Rejestracja: sobota 08 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: marmez »

tracer_10 pisze:Czy podany przeze mnie sposób zamocowania drivera w pigule będzie poprawny????
Tego właśnie najbardziej się obawiam .
Weź pod uwagę rozbieranie i ewentualne przerabianie/poprawki, żeby to było demontowalne łatwo i wygodnie. Przykleić oczywiście do czegoś można. Ja nieraz sterowniki przyklejam klejem termoprzewodzącym (nie przewodzi prądu). Takim klejem lepiej przyklejać niż taśmami, taśmy z czasem i z wysokimi temperaturami robią się coraz mniej klejące ;)

Ogólnie jeżeli się da, to lepiej nie kleić, a np. przylutować do czegoś, a potem przykręcić. Mniejsze kłopoty przy rozbieraniu itd. Jeszcze niektóre sterowniki wymagają chłodzenia, czyli żeby ciepło przechodziło na obudowę. Nie wam jak z tym, który wybrałeś.

Pytasz jak długo to poświeci, ale nie widzę jakiej pojemności akumulatory chcesz zastosować. Teoretycznie 3A z ogniwa 3Ah daje godzinę świecenia, jeżeli chcesz dać 4 ogniwa, to ciut dłużej będzie świecić. Jeszcze trzeba wziąć pod uwagę sprawność sterownika, ale ta pewno zawiera się w 80-95%. Jeżeli będziesz miał Pakier 4s, to później łatwo będziesz mógł go rozbudować do 4s2p, o ile będziesz miał go osobno od latarki oczywiście.

Pozdrawiam.
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
tracer_10
Posty: 7
Rejestracja: piątek 26 gru 2014, 17:32
Lokalizacja: Tczew

Post autor: tracer_10 »

Jeszcze raz dzięki za odpowiedzi.

Mam jeszcze jedno pytanko.

Chodzi o diodę na poniższym linku. Wiem że będzie to głupie pytanie, ale... nie mam wyjścia.
Chodzi mi o miejsca do których lutuje się przewody. Czy można dolutować je do każdej powierzchni (styku) na przeciwko siebie???( plus i minus na przeciwko siebie)

link

na jednym jest plusik i minusik
jedno jest takie jakby wycięte w półkole
przy trzecim plus i minus jest poza stykiem

Czy to są te trzy możliwości..

Drugie pytanie do czego służą "styki" na przeciwległych krańcach samego emitera???

Wiem że będzie to głupie pytanie, ale... nie mam wyjścia. Tylko mnie nie wyśmiejcie , dopiero zaczynam przygodę a nie miałem nigdy z tym styczności.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
tracer_10 pisze:Czy to są te trzy możliwości..

Drugie pytanie do czego służą "styki" na przeciwległych krańcach samego emitera???
To jest właśnie czwarta możliwość. Wszystkie pola pomiędzy plusami są połączone razem, podobnie z minusem.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
ODPOWIEDZ