problem z wyjęciem akumulatora z Olight S20
problem z wyjęciem akumulatora z Olight S20
Witam wszystkich,
Jestem tu nowy i od razu z problemem... może ktoś jakoś pomoże
Nie mogę wyjąć akumulatora 18650 z Olight S20.
Świeży zakup, akumulator wchodził bardzo bardzo ciasno, w chwili zamroczenia nie wpadłem na to, że będzie go później bardzo ciężko wyciągnąć. No i utknął - żadne pukanie stukanie i machanie nie jest w stanie go poruszyć nawet na milimetr. Akumulatora nie ma też za co złapać kombinerkami czy szczypcami. Myślałem żeby go wypchnąć od drugiej strony ale głowica wygląda na nierozbieralną.
Jedyne co mi przyszło do głowy to zniszczyć akumulator i wkręcić w niego korkociąg (nie wiem czy się da?) - ale nie wiem czy to najlepszy pomysł (nie wspominająć, że aku kosztował 50zł
Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi.
Pozdrawiam
Piotrek
Jestem tu nowy i od razu z problemem... może ktoś jakoś pomoże
Nie mogę wyjąć akumulatora 18650 z Olight S20.
Świeży zakup, akumulator wchodził bardzo bardzo ciasno, w chwili zamroczenia nie wpadłem na to, że będzie go później bardzo ciężko wyciągnąć. No i utknął - żadne pukanie stukanie i machanie nie jest w stanie go poruszyć nawet na milimetr. Akumulatora nie ma też za co złapać kombinerkami czy szczypcami. Myślałem żeby go wypchnąć od drugiej strony ale głowica wygląda na nierozbieralną.
Jedyne co mi przyszło do głowy to zniszczyć akumulator i wkręcić w niego korkociąg (nie wiem czy się da?) - ale nie wiem czy to najlepszy pomysł (nie wspominająć, że aku kosztował 50zł
Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi.
Pozdrawiam
Piotrek
Tak, wkręć korkociąg w akumulator. Po wkręceniu albo oparzy ci twarz albo rąbnie ci latarka w ręce i spędzisz święta.
Głowica jest klejona, jeśli wcisnąłeś akumulator na siłę to jedynie pozostaje próba odkręcenia głowicy (latarka do zamrażalnika i potem próbować w imadle + podkładka z gumy żeby nie porysować).
Uogólniając może okazać się że jedyne wyjście to uszkodzenie latarki.
Głowica jest klejona, jeśli wcisnąłeś akumulator na siłę to jedynie pozostaje próba odkręcenia głowicy (latarka do zamrażalnika i potem próbować w imadle + podkładka z gumy żeby nie porysować).
Uogólniając może okazać się że jedyne wyjście to uszkodzenie latarki.
Ostatnio zmieniony niedziela 21 gru 2014, 21:12 przez skaktus, łącznie zmieniany 1 raz.
ILPT
Witam
Spróbuj przykleić coś płaskiego i po wyschnięciu pociągnąć. Klej kropelka, super glue lub klej molekularny - najmocniejszy.Nie wiem jakiej siły użyłeś przy wciskaniu akusa. Jeśli nie to tylko pozostanie korkociąg tylko wcześniej trzeba będzie rozładować ogniwo bo jak zrobisz zwarcie to jeszcze gotów będzie wybuchnąć...gib pisze:Nie mogę wyjąć akumulatora 18650 z Olight S20.
Świeży zakup, akumulator wchodził bardzo bardzo ciasno...
pozdrawiam Tomek
"Gdy jest bardzo smutno to kocha się zachody słońca."
Antoine de Saint-Exupery
"Gdy jest bardzo smutno to kocha się zachody słońca."
Antoine de Saint-Exupery
Napisz jakiej siły użyłeś - podejrzewam że dość mocno wciskałeś. Ogniwo prawdopodobnie posiada zabezpieczenie, więc jego obwód może być minimalnie większy i może ciasno wchodzić.
Napisz jaki to akumulator. Cena wskazuje że trochę przepłaciłeś Jeśli ma zabezpieczenie, od dołu będzie płytka (laminat) do której będzie można spróbować przylutować przewód i spróbować wyciągnąć ogniwo. Jeśli jednak wciskałeś bardzo mocno, to taka próbo zakończy się urwaniem zabezpieczenia.
PS-LAtarka fajna ale jak na swoją cenę nieco przydroga.
Tomeksz68 - nawet rozładowany akumulator z przebitą obudową jest bardzo niebezpieczny.
Napisz jaki to akumulator. Cena wskazuje że trochę przepłaciłeś Jeśli ma zabezpieczenie, od dołu będzie płytka (laminat) do której będzie można spróbować przylutować przewód i spróbować wyciągnąć ogniwo. Jeśli jednak wciskałeś bardzo mocno, to taka próbo zakończy się urwaniem zabezpieczenia.
PS-LAtarka fajna ale jak na swoją cenę nieco przydroga.
Tomeksz68 - nawet rozładowany akumulator z przebitą obudową jest bardzo niebezpieczny.
ILPT
Dzięki za podpowiedzi,
alumulator jest ten: http://www.hurt.com.pl/akumulator-18650 ... 11455.html
Dosyć mocno go wcisnąłem (teraz myślę że to przez powietrze które było w środku i nie miało którędy wyjść jak aku był mocno spasowany). Będę próbował z przyklejeniem czegoś tylko się zastanawiam czy latarka ma być raczej zimna czy ciepła, nie wiem czy taki akumulator minimalnie "pęcznieje"?
Pzdr
alumulator jest ten: http://www.hurt.com.pl/akumulator-18650 ... 11455.html
Dosyć mocno go wcisnąłem (teraz myślę że to przez powietrze które było w środku i nie miało którędy wyjść jak aku był mocno spasowany). Będę próbował z przyklejeniem czegoś tylko się zastanawiam czy latarka ma być raczej zimna czy ciepła, nie wiem czy taki akumulator minimalnie "pęcznieje"?
Pzdr
Musisz odkręcić srebrną koronkę na głowicy. Wcześniej nożem podważyć delikatnie obwódkę włącznika, ale ostrożnie żeby nie uszkodzić gumki, która jest pod plastikowym przyciskiem. Zapamiętaj jak ta gumka była ułożona. Po odkręceniu koronki ostrożnie wyjmij tą czerwoną uszczelkę z szybką, zapamiętaj jak szybka była ułożona w uszczelce. Skoro ogniwo siedzi w tubie, powinno przez sprężynkę pomóc wypchnąć pigułę. Jak już wszystkie wnętrzności wyjdą nie ostrym narzędziem wypchnij ogniwo. Potem trzeba wszytko ostrożnie włożyć z powrotem. Nie dotykaj paluchami lustra reflektora, bo ślady zostaną na zawsze. Ewentualne paprochy wydmuchaj powietrzem ale suchym np. do czyszczenia elementów elektronicznych z kurzu (taki w puszcze). Reflektor jest wkręcony w pigułę. Jak już Ci się uda rozebrać lampkę to daj znać. Później podam kilka myków jak ułatwić sobie składanie.
Można próbować ostrymi szczypcami w te wyżłobienia, ale są one nie symetrycznie rozłożone i można sobie z najlepszym wypadku porysować koronkę, a w najgorszym stłuc szybkę i uszkodzić reflektor. Ja kładłem na stół kawałek grubej skóry, mocno dociskałem i próbowałem odkręcać. W czterech przypadkach zadziałało, w jednym niestety musiałem musiałem porysować koronkę zaostrzonymi i lekko wygiętymi na ciepło do zewnątrz, szczypcami do segerów (zewnętrznych najlepiej, minimalizujemy ryzyko rozwalenia szybki).
Udało się!
Na początku skorzystałem z pomysłu kolegi pietros (dzięki!) jako, że był najmniej inwazyjny.
Co prawda trzeba było mooocno uderzyć kilka razy, więc mam nadzieję, że nic w środku nie ucierpiało.
Teraz tylko podpowiedzcie jak używać tych akumulatorów żeby wchodziły luźniej? Można "obrać" aku z tego plastiku? (nie znam się na akumulatorach )
Czy nic z nich nie będzie i kupić coś węższego? Co polecacie?
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za wszystkie podpowiedzi...
Na początku skorzystałem z pomysłu kolegi pietros (dzięki!) jako, że był najmniej inwazyjny.
Co prawda trzeba było mooocno uderzyć kilka razy, więc mam nadzieję, że nic w środku nie ucierpiało.
Teraz tylko podpowiedzcie jak używać tych akumulatorów żeby wchodziły luźniej? Można "obrać" aku z tego plastiku? (nie znam się na akumulatorach )
Czy nic z nich nie będzie i kupić coś węższego? Co polecacie?
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za wszystkie podpowiedzi...
Jeżeli pomogłem i nic się w latarce nie uszkodziło, to bardzo się cieszę.
Akumulatora nie "obieraj" ponieważ najprawdopodobniej odkryjesz wtedy ścieżkę idącą do płytki zabezpieczającej od bieguna dodatniego i po włożeniu aku do latarki, dojdzie do zwarcia.
Jeżeli latarka posiada wskaźnik rozładowania akumulatora, to najprościej kupić 18650 niezabezpieczone, które są cieńsze od zabezpieczonych.
Akumulatora nie "obieraj" ponieważ najprawdopodobniej odkryjesz wtedy ścieżkę idącą do płytki zabezpieczającej od bieguna dodatniego i po włożeniu aku do latarki, dojdzie do zwarcia.
Jeżeli latarka posiada wskaźnik rozładowania akumulatora, to najprościej kupić 18650 niezabezpieczone, które są cieńsze od zabezpieczonych.
Jaki masz patent na odciski palców ?skaktus pisze:Ślady palców da się zmyć Nie zawsze ale jest to możliwe.
Akumulator wydaje się ok, ale cena bardzo wysoka
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm