HID Retrofit - ktoś ma / korzysta ?
HID Retrofit - ktoś ma / korzysta ?
Witam.
Być może w niedługim czasie będę miał do lekkich zmian pewne auto, marka X, rocznik 2011. Auto fabrycznie posiada oświetlenie na H4, brak w jakiejkolwiek opcji xenonu. Modele z xenonem występują jedynie w Azji. Co ciekawe, na kloszu lampy w PL mamy homologację na halogen a z tyłu na halogen i xenon....
Ale wracając do tematu - opcja jest taka - w miejsce żarówki montaż soczewki. Soczewka standardowa, bixenon. Montuje się ją bardzo prosto - soczewkę wkładamy w miejsce po żarówce, z tyłu nakładamy podkładkę w kształcie mocowania H4 (które stabilizuje soczewkę), na to nakrętka i gotowe. Soczewka na palnik D2S, przesłona sterowana elektromagnesem.
http://www.aliexpress.com/item/H4-Proje ... 22660.html
Oryginalnie obudowa ma miejsce na przetwornicę - chciałbym do tego zakupić takową oryginalną przetwornicę i zamontować je w dane miejsce w lampie.
Spryskiwacze na bazie pompki wysokociśnieniowej i spryskiwaczu standardowym do tego typu lamp.
Poziomowanie na bazie automatycznych systemów dostępnych w PL np.:
http://www.aliexpress.com/item/free-shi ... 12297.html
System ten jest w pełni autonomiczny itd. Mam zamiar zaopatrzyć się w taką wersję jak w linku lub zamiast potencjometru jest ekran LCD.
Na koniec palniki D2S Osrama ze względu na barwę - celuję w 4100K.
Co myślicie o takiej przeróbce ?
Być może w niedługim czasie będę miał do lekkich zmian pewne auto, marka X, rocznik 2011. Auto fabrycznie posiada oświetlenie na H4, brak w jakiejkolwiek opcji xenonu. Modele z xenonem występują jedynie w Azji. Co ciekawe, na kloszu lampy w PL mamy homologację na halogen a z tyłu na halogen i xenon....
Ale wracając do tematu - opcja jest taka - w miejsce żarówki montaż soczewki. Soczewka standardowa, bixenon. Montuje się ją bardzo prosto - soczewkę wkładamy w miejsce po żarówce, z tyłu nakładamy podkładkę w kształcie mocowania H4 (które stabilizuje soczewkę), na to nakrętka i gotowe. Soczewka na palnik D2S, przesłona sterowana elektromagnesem.
http://www.aliexpress.com/item/H4-Proje ... 22660.html
Oryginalnie obudowa ma miejsce na przetwornicę - chciałbym do tego zakupić takową oryginalną przetwornicę i zamontować je w dane miejsce w lampie.
Spryskiwacze na bazie pompki wysokociśnieniowej i spryskiwaczu standardowym do tego typu lamp.
Poziomowanie na bazie automatycznych systemów dostępnych w PL np.:
http://www.aliexpress.com/item/free-shi ... 12297.html
System ten jest w pełni autonomiczny itd. Mam zamiar zaopatrzyć się w taką wersję jak w linku lub zamiast potencjometru jest ekran LCD.
Na koniec palniki D2S Osrama ze względu na barwę - celuję w 4100K.
Co myślicie o takiej przeróbce ?
ILPT
Wysłałem do jakiejś zewnętrznej firmy spolerowała mi szklany klosz do goła łącznie z homologacjami. Znajomy wygrawerował od środka odpowiednie znaki homologacyjne i bez problemu przechodził testy na przeglądzie które głównie wyglądały na zasadzie są homologacje i naciśniemy tył auta i zobaczymy czy poziomuje za dużo nie naciskali bo sportowy zawias robił swoje Patrole policyjne też nigdy się nie doczepiały
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
Ciekaw jestem jak działa poziomowanie oparte o elektroniczny żyroskop.
Co się dzieje w sytuacji gdy jedziemy autem pod górę, albo z góry?
Tak czy siak, miałem już kilka samochodów z fabrycznie montowanym takim systemem i uważam, że w praktyce nie dział to tak, jakbyśmy sobie tego życzyli.
Dlatego, gdybym ja miał montować niefabryczny zestaw to poziomowaniem nie zawracał bym sobie głowy, a zwrócił uwagę na poprawne wypoziomowanie soczewek, oraz przestawienie manualne reflektora w taki sposób, by z kabiny ręcznie nie dało się go podnieść zbyt wysoko.
Co się dzieje w sytuacji gdy jedziemy autem pod górę, albo z góry?
Tak czy siak, miałem już kilka samochodów z fabrycznie montowanym takim systemem i uważam, że w praktyce nie dział to tak, jakbyśmy sobie tego życzyli.
Dlatego, gdybym ja miał montować niefabryczny zestaw to poziomowaniem nie zawracał bym sobie głowy, a zwrócił uwagę na poprawne wypoziomowanie soczewek, oraz przestawienie manualne reflektora w taki sposób, by z kabiny ręcznie nie dało się go podnieść zbyt wysoko.
Zależy jaki masz system poziomowania - "zwykły" czy jak to nazywają "białkowy", choć ja to bym nazwał tak - zwykłe to pasywne a białkowe to aktywne.
Pasywne działa w 90% aut - ruszasz autem i to poziomuje lampy, wystarczy nie gasić silnika, zawalić bagażnik bagażem i już lampy świecą dużo wyżej - ten system jest aktywny tylko przy odpaleniu auta.
System aktywny poziomuje przy jeździe pod górę i z góry itd, ale nie wykrywa dziur itp - w wypadku gdyby miał poziomować dziury to silniki lamp należało by wymieniać co parę tysięcy km.
Szwagier ma lagunę z xenonem i ma system pasywny, działa tylko po włączeniu lamp. Niby cacy a lampy i tak oślepiają jak diabli... Odcięcie kiepskie i rozmazane, zastanawiam się jak to w ogóle dostało homologację.
Co do mojej przeróbki - soczewki są mocowane w gniazdo H4 + "wkładki" o kształcie żarówki H4 + nakrętka i soczewki nie ruszysz - siedzi tak samo "twardo" jak żarówka.
Koszt poziomowania to około 350 zł, prawdopodobnie zamontuję same soczewki + oru przetwornice i porządne spryskiwacze a sam system poziomowania będzie jedynie symulowany (ruch soczewek po odpaleniu palników)
Pasywne działa w 90% aut - ruszasz autem i to poziomuje lampy, wystarczy nie gasić silnika, zawalić bagażnik bagażem i już lampy świecą dużo wyżej - ten system jest aktywny tylko przy odpaleniu auta.
System aktywny poziomuje przy jeździe pod górę i z góry itd, ale nie wykrywa dziur itp - w wypadku gdyby miał poziomować dziury to silniki lamp należało by wymieniać co parę tysięcy km.
Szwagier ma lagunę z xenonem i ma system pasywny, działa tylko po włączeniu lamp. Niby cacy a lampy i tak oślepiają jak diabli... Odcięcie kiepskie i rozmazane, zastanawiam się jak to w ogóle dostało homologację.
Co do mojej przeróbki - soczewki są mocowane w gniazdo H4 + "wkładki" o kształcie żarówki H4 + nakrętka i soczewki nie ruszysz - siedzi tak samo "twardo" jak żarówka.
Koszt poziomowania to około 350 zł, prawdopodobnie zamontuję same soczewki + oru przetwornice i porządne spryskiwacze a sam system poziomowania będzie jedynie symulowany (ruch soczewek po odpaleniu palników)
ILPT
Minęło już trochę czasu od ostatniego wpisu, ale zapytam, bo interesuje mnie ten temat w odniesieniu do własnego samochodu.
Jak ostatecznie skończył się temat przeróbek:
a) montażu spryskiwaczy, gdzie znalazłeś taka pompkę i jak poradziłeś sobie z montażem samych spryskiwaczy,
b) poziomowania na bazie automatycznego systemu z Aliexpress?
Jak ostatecznie skończył się temat przeróbek:
a) montażu spryskiwaczy, gdzie znalazłeś taka pompkę i jak poradziłeś sobie z montażem samych spryskiwaczy,
b) poziomowania na bazie automatycznego systemu z Aliexpress?
Pozwolę się wtrącić - spryskiwacze ciśnieniowe - najlepiej z wyższych wersji danego modelu, koszt od 100 do 500zł (w zależności od popytu/podaży) za zestaw (spryskiwacze, zaślepki, większy/drugi zbiorniczek z pompką, przewody, przekaźnik, ew manetka lub przycisk spryskiwania reflektorów)Bart12400 pisze:Minęło już trochę czasu od ostatniego wpisu, ale zapytam, bo interesuje mnie ten temat w odniesieniu do własnego samochodu.
Jak ostatecznie skończył się temat przeróbek:
a) montażu spryskiwaczy, gdzie znalazłeś taka pompkę i jak poradziłeś sobie z montażem samych spryskiwaczy,
b) poziomowania na bazie automatycznego systemu z Aliexpress?
oczywiście do każdego modelu przy odrobinie chęci i zaparcia idzie do 100wy dorwać coś z innego modelu i dopasować. Np Sintra, czy niektóre starsze bmw mają osobny zbiorniczek (ok 2,5l) z pompką wysokociśnieniową - nie trzeba modzić przy standardowym.
Sterowanie albo zwykłym przekaźnikiem na przycisk, albo dorwać przekaźnik który zadziała co 5 spryskiwanie szyb etc.
Aha i jak zamontujecie HIDa to ukryjcie gdzieś ręczną regulację lamp, bo czasem się mogą tu i tam przyczepić że to przeróbka, a tak - Panie to tak przecie w oryginale było
Próbuję znaleźć spryskiwacze do swojego Saaba 93, portret poniżej, ale nie jest łatwo .zrazik pisze:Pozwolę się wtrącić - spryskiwacze ciśnieniowe - najlepiej z wyższych wersji danego modelu, koszt od 100 do 500zł (w zależności od popytu/podaży) za zestaw (spryskiwacze, zaślepki, większy/drugi zbiorniczek z pompką, przewody, przekaźnik, ew manetka lub przycisk spryskiwania reflektorów)Bart12400 pisze:Minęło już trochę czasu od ostatniego wpisu, ale zapytam, bo interesuje mnie ten temat w odniesieniu do własnego samochodu.
Jak ostatecznie skończył się temat przeróbek:
a) montażu spryskiwaczy, gdzie znalazłeś taka pompkę i jak poradziłeś sobie z montażem samych spryskiwaczy,
b) poziomowania na bazie automatycznego systemu z Aliexpress?
oczywiście do każdego modelu przy odrobinie chęci i zaparcia idzie do 100wy dorwać coś z innego modelu i dopasować. Np Sintra, czy niektóre starsze bmw mają osobny zbiorniczek (ok 2,5l) z pompką wysokociśnieniową - nie trzeba modzić przy standardowym.
Sterowanie albo zwykłym przekaźnikiem na przycisk, albo dorwać przekaźnik który zadziała co 5 spryskiwanie szyb etc.
Aha i jak zamontujecie HIDa to ukryjcie gdzieś ręczną regulację lamp, bo czasem się mogą tu i tam przyczepić że to przeróbka, a tak - Panie to tak przecie w oryginale było
Chyba najłatwiej byłoby kupić cały zderzak ze spryskiwaczami, jak w ori. Jedynie cena ....
W innym wypadku trzeba jeszcze wycinać otwory w zderzaku, aby zamontować spryskiwacze oraz wykombinować jakiś stelaż dla mocowania pompek. Nie wiem, na ile to może być karkołomne. Czytałem, że stosunkowo łatwo można zamontować w wielu samochodach spryskiwacze od Octavii I.
Czy ktoś mógłby pokazać w miarę wyraźną fotkę z "poprawionymi" kloszami dla xenonów?Nightmare pisze:Wysłałem do jakiejś zewnętrznej firmy spolerowała mi szklany klosz do goła łącznie z homologacjami. Znajomy wygrawerował od środka odpowiednie znaki homologacyjne i bez problemu przechodził testy na przeglądzie które głównie wyglądały na zasadzie są homologacje i naciśniemy tył auta i zobaczymy czy poziomuje za dużo nie naciskali bo sportowy zawias robił swoje Patrole policyjne też nigdy się nie doczepiały
Chodzi mi o grawerkę.
Pozdrawiam.
Adam
Adam
Czy ktoś może podpowiedzieć warsztat w mazowieckim lub w okolicach Krakowa, gdzie mogą się zająć kompasową instalacją takowego sprzętu (tj. przeróbka i dołożenie spryskiwaczy) do mojego Saabcia?
Mam nowe soczewki bixenon zrobione w Hidretrofit i jestem bardzo zadowolony. Chciałbym pójść dalej.
[ Dodano: 14 Grudzień 2014, 18:11 ]
Mam nowe soczewki bixenon zrobione w Hidretrofit i jestem bardzo zadowolony. Chciałbym pójść dalej.
[ Dodano: 14 Grudzień 2014, 18:11 ]
Mogę Ci zrobić wyraźne zdjęcie ori reflektorów w moim Saabie, które są homologowane do xenon-ów. Jeżeli jesteś zainteresowany pisz ma PW.Rander pisze:Czy ktoś mógłby pokazać w miarę wyraźną fotkę z "poprawionymi" kloszami dla xenonów?Nightmare pisze:Wysłałem do jakiejś zewnętrznej firmy spolerowała mi szklany klosz do goła łącznie z homologacjami. Znajomy wygrawerował od środka odpowiednie znaki homologacyjne i bez problemu przechodził testy na przeglądzie które głównie wyglądały na zasadzie są homologacje i naciśniemy tył auta i zobaczymy czy poziomuje za dużo nie naciskali bo sportowy zawias robił swoje Patrole policyjne też nigdy się nie doczepiały
Chodzi mi o grawerkę.