Czym smarować gwinty/oringi?

Coś Ci się zepsuło? Nie chce działać jak powinno? Opisz dokładnie swój problem a postaramy się pomóc...
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

rafalzaq pisze:Nie był to byle jaki smar bo miał zakres temperatur od -300 do 1200
Ten smar ma zakres działania od -30 do +120, to jest odpowiedni ŁT-43 :)
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
tnt_gt
Posty: 576
Rejestracja: sobota 06 mar 2010, 13:50
Lokalizacja: Piła

Post autor: tnt_gt »

Ja używam smaru silikonowego do armatury, nazwy nie pamiętam.
Na pewno nie reaguje z ogumieniem armatury, to nie powinien z latarkowym.
GT Rulez ale teraz czas na CUBE
Awatar użytkownika
tomeksz68
Posty: 787
Rejestracja: sobota 17 mar 2012, 20:48
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tomeksz68 »

Witam
Najtańsze co można dostać w sklepach z chemią motoryzacyjną czy stacjach benzynowych to WAZELINA TECHNICZNA i SMAR SILIKONOWY. Oba te preparaty w opakowaniach z fotki kosztowały razem kilka złotych. Czyi które smarowdło z nich jest lepsze... <mysli> Używam obu od prawie roku i uważam, że pojedynek wygrał smar silikonowy. Jest bardziej lepki przez co dłużej utrzymuje się w zadanym miejscu, jest odporniejszy na wyciskanie a co najważniejsze gwinty pracują bardziej cicho, płynnie i potrzeba mniejszej siły do ich odkręcenia/zakręcenia. ;)
Różnią się miedzy sobą tym, że wazelina jest przewodnikiem prądu a smar silikonowy jest izolatorem. Stosując je w latarkach z gwintami anodowanymi i czysto aluminiowymi różnic nie stwierdziłem jeśli chodzi o właściwości elektryczne.

Obrazek
pozdrawiam Tomek

"Gdy jest bardzo smutno to kocha się zachody słońca."
Antoine de Saint-Exupery
grigorij00
Posty: 193
Rejestracja: czwartek 26 lut 2009, 22:43
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: grigorij00 »

tomeksz68 pisze: wazelina jest przewodnikiem prądu a smar silikonowy jest izolatorem.

A ja zawsze myślałem że wazelina i inne ropopochodne nie przewodzą prądu, na elektrodzie była nawet dyskusja na ten temat :
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1474406-0.html
Awatar użytkownika
kamil004
Posty: 46
Rejestracja: sobota 29 lis 2014, 14:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil004 »

ja wczoraj wazeliną techniczną nasmarowałem gwinty w tanku i fenixie oraz scieżki stykowe w fenixie i jest bajka.
elegancko się teraz skręca i cicho
---- Posiadam ----
SkyRC Imax B6 / SkyRC Imax B6mini / Powerex MAHA MH-C9000 / Tank 007 PT10 XM-L T6 / Fenix TK35 XM-L2 U2
Hetman
Posty: 450
Rejestracja: czwartek 06 wrz 2012, 03:21
Lokalizacja: PL

Post autor: Hetman »

PawelG. pisze:
rafalzaq pisze:Nie był to byle jaki smar bo miał zakres temperatur od -300 do 1200
Ten smar ma zakres działania od -30 do +120, to jest odpowiedni ŁT-43 :)
To samo napisałem, tyle że delikatniej ;) .
zxcvb
Posty: 160
Rejestracja: sobota 07 wrz 2013, 20:36
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zxcvb »

Rozumiem, że rzeczona przewodność elektryczna wazeliny technicznej to taki żart dla mniej zorientowanych...
Wazelina techniczna bezkwasowa nie przewodzi prądu elektrycznego.
mor842
Posty: 8
Rejestracja: poniedziałek 20 lip 2015, 21:05
Lokalizacja: PL

Smarowanie oringu w Led Lenser A5?

Post autor: mor842 »

Witam serdecznie! :-)

Jestem użytkownikiem latarki Led Lenser A5. Ostatnio zauważyłem że głowica podczas przekręcania bardzo ciężko chodzi. Czy nasmarowanie oringu środkami wymienionymi przez Was powyżej zmienią tę sytuację? Czy problem tkwi gdzie indziej? Od nowości głowica chodziła płynnie a ja nie zauważyłem jakichś znacznych zabrudzeń po jej odkręceniu co by tak bardzo utrudniało manewrowanie nią. Latarkę nosze na co dzień w kieszeni. Nie chcę niczego spieprzyć stąd moje pytania. Może też coś się wykrzywiło?
michal1
Posty: 2524
Rejestracja: sobota 22 lis 2014, 17:08
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michal1 »

mor842
Posty: 8
Rejestracja: poniedziałek 20 lip 2015, 21:05
Lokalizacja: PL

Post autor: mor842 »

michal1 pisze:http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=10831
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=1068
Ja używam wazeliny kosmetycznej i nie narzekam.
Dzięki wielkie za te linki. W takim razie spróbuję ją przeczyścić dokładnie i przesmarować gwint i oring. Zobaczymy jak się będzie zachowywać.
murgrabia1410
Posty: 909
Rejestracja: piątek 05 wrz 2008, 23:10
Lokalizacja: POLAND

Post autor: murgrabia1410 »

Używam wazeliny technicznej bezkwasowej. Ale się zastanawiam nad smarem miedzianym?
michal1
Posty: 2524
Rejestracja: sobota 22 lis 2014, 17:08
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michal1 »

Nie używałem ale z lektury forum wynika, że nie jest najlepsza.
tnt_gt
Posty: 576
Rejestracja: sobota 06 mar 2010, 13:50
Lokalizacja: Piła

Post autor: tnt_gt »

Do smarowania gwintów wystarczy smar silikonowy, przy okazji konserwuje też uszczelki.
Smar do dostania w każdym sklepie z hydrauliką; w marketach też penie są.
GT Rulez ale teraz czas na CUBE
mor842
Posty: 8
Rejestracja: poniedziałek 20 lip 2015, 21:05
Lokalizacja: PL

Post autor: mor842 »

tnt_gt pisze:Do smarowania gwintów wystarczy smar silikonowy, przy okazji konserwuje też uszczelki.
Smar do dostania w każdym sklepie z hydrauliką; w marketach też penie są.
Dzięki za rade. A na chwilę obecną jakiś tani i w miarę dobry smar byś mógł polecić? Akurat jutro mam zamiar lokalną hurtownię budowlaną odwiedzić. Przydało by się wiedzieć czego szukać. A z tego co pamiętam dość sporą ofertę produktową mają z firmy Technicqll. Zamierzam przeczyścić najpierw dokładnie gwint WD40, wytrzeć do sucha a potem potraktować właśnie tym silikonowym.
Ostatnio zmieniony środa 31 sie 2016, 19:38 przez mor842, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pietros
Posty: 1612
Rejestracja: niedziela 09 cze 2013, 19:39
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: pietros »

http://www.cx80.pl/nasze-produkty/smary ... etail.html
Ja używam takiego i świetnie spełnia swoje zadanie.
ODPOWIEDZ