Powerbank na 4 ogniwa 18650 do użytku w aucie.
Powerbank na 4 ogniwa 18650 do użytku w aucie.
Witam.
Założenie takie - power bank na 4 ogniwa 18650 ma za zadanie zasilać kamerę (rejestrator) w aucie. Pobór prądu przez kamerę to około 400 mA (z portu USB).
Szukając takich wynalazków natknąłem się na takie coś:
http://www.fasttech.com/products/1424/10007187/1592501
Tutaj test:
http://powercartel.com/teardowns/tomo-v ... -teardown/
Co o tym myślicie ?
Macie jakieś inne propozycje ?
Założenie takie - power bank na 4 ogniwa 18650 ma za zadanie zasilać kamerę (rejestrator) w aucie. Pobór prądu przez kamerę to około 400 mA (z portu USB).
Szukając takich wynalazków natknąłem się na takie coś:
http://www.fasttech.com/products/1424/10007187/1592501
Tutaj test:
http://powercartel.com/teardowns/tomo-v ... -teardown/
Co o tym myślicie ?
Macie jakieś inne propozycje ?
ILPT
Proponuję coś takiego:
http://www.banggood.com/DIY-Kit-Dual-US ... 39385.html
Tanio i można samemu pomajstrować.
http://www.banggood.com/DIY-Kit-Dual-US ... 39385.html
Tanio i można samemu pomajstrować.
skaktus,
Osobiscie bym nie zostawił 4szt ogniw LI-ion w aucie, a tym bardziej jeszcze podłączonych do czegoś...
Jezeli jesteś zbyt przywiązany do rejestratora to podłącz go przez jakąś wydajny step-down 12V -> 5V z auta + odcięcie gdy spadnie do np. 11,8V
(łatwiej, taniej i bezpieczniej)
Maxymalne zużycie to ~5Ah/dobe.
Osobiscie bym nie zostawił 4szt ogniw LI-ion w aucie, a tym bardziej jeszcze podłączonych do czegoś...
Jezeli jesteś zbyt przywiązany do rejestratora to podłącz go przez jakąś wydajny step-down 12V -> 5V z auta + odcięcie gdy spadnie do np. 11,8V
(łatwiej, taniej i bezpieczniej)
Maxymalne zużycie to ~5Ah/dobe.
W niektórych autach zasilanie na prawie wszystkie odbiorniki włącznie z zapalniczką jest odcinane po wyłączeniu zapłonu (np. ja tam mam w Megane II).
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne
"Prawie" słowo klucz Możliwe, że jestem nie na czasie, ale kiedyś to radio dało się bez kluczyka włączać i stamtąd kraść prąd, inna sprawa, że był drugi kabel, który sygnalizował, że radio ma się wyłączać z kluczykiem.PawelG. pisze:W niektórych autach zasilanie na prawie wszystkie odbiorniki włącznie z zapalniczką jest odcinane po wyłączeniu zapłonu (np. ja tam mam w Megane II).
Ogólnie, trzeba popatrzeć, co działa i skąd można prąd podkraść
Pozdrawiam
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
W moim aucie zasilanie radia zanika po ok. 30 min od wyłączenia stacyjki.
Drugi kabel idzie na podtrzymanie pamięci.
Co ciekawe bezpiecznik jest tak dobrany, żeby strzelał jak się podłączy pod podtrzymanie coś mocniejszego.
Drugi kabel idzie na podtrzymanie pamięci.
Co ciekawe bezpiecznik jest tak dobrany, żeby strzelał jak się podłączy pod podtrzymanie coś mocniejszego.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne
Zatem wypowiem się w kwestii zasilania
Oczywiście że zapalniczka ma odcinane zasilanie po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Oczywiście można "podebrać" prąd, ALE z tej samej zapalniczki często zasilam lodówkę samochodową, która przy odpalonym silniku i nieco wyższym napięciu pobiera ~7A, więc wymagana jest instalacja o wyższych wymaganiach. Prądu nie "podkradnę" z radia bo radio też wyłącza się z wyjęciem kluczyka jak i cały system audio.
Oczywiście można podłączyć zasilanie bezpośrednio pod akumulator, ale OCZYWIŚCIE tutaj są kolejne problemy - ściana grodziowa ma tylko jeden otwór przez który idą przewody poprzez gumową uszczelkę, dostęp jest bardzo ciężki jak i przeprowadzenie kabla nie będzie łatwe.
Dlatego też w tej opowieści bank staje się najprostszym rozwiązaniem, tym bardziej że będzie działał głównie na wyjazdach,czyli jakieś 3 - 4 tygodnie rocznie...
Oczywiście że zapalniczka ma odcinane zasilanie po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Oczywiście można "podebrać" prąd, ALE z tej samej zapalniczki często zasilam lodówkę samochodową, która przy odpalonym silniku i nieco wyższym napięciu pobiera ~7A, więc wymagana jest instalacja o wyższych wymaganiach. Prądu nie "podkradnę" z radia bo radio też wyłącza się z wyjęciem kluczyka jak i cały system audio.
Oczywiście można podłączyć zasilanie bezpośrednio pod akumulator, ale OCZYWIŚCIE tutaj są kolejne problemy - ściana grodziowa ma tylko jeden otwór przez który idą przewody poprzez gumową uszczelkę, dostęp jest bardzo ciężki jak i przeprowadzenie kabla nie będzie łatwe.
Dlatego też w tej opowieści bank staje się najprostszym rozwiązaniem, tym bardziej że będzie działał głównie na wyjazdach,czyli jakieś 3 - 4 tygodnie rocznie...
ILPT