Belka świetlna do rumuńskiej turystyki

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
Awatar użytkownika
rafalzaq
Posty: 588
Rejestracja: piątek 28 lut 2014, 19:33
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: rafalzaq »

Czy taka zasłona dodatkowych świateł musi być jakaś konkretna czy można zasłonić byle czym?
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Muszą być po prostu zasłonięte.
Kolegę gonili za zestaw na dachu, odkąd ma zasłonięty wszystko jest OK.
Inna sprawa, że każdy inaczej do tego podchodzi.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
Awatar użytkownika
Volo
Posty: 455
Rejestracja: sobota 03 wrz 2011, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Volo »

Render wiem,że nie można patrzeć w źródło światła bo jest jasno ale tylko jasno,nie ma mowy o takim wygarze jak na foto. Chciałbym zobaczyć jak świecą te twoje "dzienne" bo że mrugają o zmierzchu może poprostu oznaczać że światełka dzienne trzeba zmienić.
Poza tym dzienne mają mieć rozproszone światło żeby zwracały uwagę,nie mają linii odcięcia co po zmierzchu może oślepiać kierowców.
Wiem że takie światelka świecą wystarczająco aby oświetlić jezdnię przed maską,ale o komfortowej jeździe nie ma mowy.
Rander
Posty: 20
Rejestracja: niedziela 23 lut 2014, 23:26
Lokalizacja: Dębica & Warszawa

Post autor: Rander »

Volo pisze:Render wiem,że nie można patrzeć w źródło światła bo jest jasno ale tylko jasno,nie ma mowy o takim wygarze jak na foto. Chciałbym zobaczyć jak świecą te twoje "dzienne" bo że mrugają o zmierzchu może poprostu oznaczać że światełka dzienne trzeba zmienić.
Zmieniać nie trzeba. Pomimo, że mają kilka lat, świecą dobrze.
Postaram się zrobić jakieś fotki. Może uda mi się w podziemnym garażu - wtedy będzie można oszacować ich wydajność.
Poza tym dzienne mają mieć rozproszone światło żeby zwracały uwagę,nie mają linii odcięcia co po zmierzchu może oślepiać kierowców.
Wiem że takie światelka świecą wystarczająco aby oświetlić jezdnię przed maską,ale o komfortowej jeździe nie ma mowy.
Oświetlają na co najmniej 20 metrów, raczej więcej. Oczywiście jest to czysto subiektywne odczucie. Ale w razie uszkodzenia świateł głównych zawsze można gdzieś awaryjnie dojechać tylko na dziennych.
Pozdrawiam.

Adam
Awatar użytkownika
Volo
Posty: 455
Rejestracja: sobota 03 wrz 2011, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Volo »

Właśnie Render,świecą wystarczająco i da się jeździć,jednak z całą pewnością bliżej tej listwie do świateł dziennych albo przeciwmgielnych które nie mają zasięgu i tylko mają oświetlić pas ruchu.
Na pewno jako dalekosiężny szperacz na polowania się to nie nada.
PS: "Mrugają żeby zmienić-przełączyć na pozycyjne" nie dlatego że słabo świecą :grin:
Rander
Posty: 20
Rejestracja: niedziela 23 lut 2014, 23:26
Lokalizacja: Dębica & Warszawa

Post autor: Rander »

Volo pisze:Właśnie Render,świecą wystarczająco i da się jeździć,jednak z całą pewnością bliżej tej listwie do świateł dziennych albo przeciwmgielnych które nie mają zasięgu i tylko mają oświetlić pas ruchu.
Zrobiłem kilka fotek.

1. Światła mijania:
Obrazek

2. Światła dzienne:
Obrazek

3. Auto ze światłami mijania:
Obrazek

4. Auto ze światłami dziennymi:
Obrazek

Światła dzienne tak podpiąłem, że wyłączają się przy włączeniu pozycyjnych, więc nie mogę (bez przeróbki) włączyć teraz zarówno mijania, jak i dziennych.

Warunki:
Garaż podziemny, jednak było w nim dość jasno (z jednej strony kilka metrów do okna, kilkanaście metrów z drugiej oświetlenie jarzeniowe), więc też trzeba na to wziąć poprawkę. Ściana z fotki 1 i 2 betonowa, oddalona ok. 11 metrów od reflektorów samochodu. Wszystkie fotki na tym samym ustawieniu ręcznym aparatu, aby porównanie było miarodajne. Exif nie przeszedł, więc podaję:
Aparat: DSC-H50
Czas naświetlania [s]: 1.00
Liczba F: 2.8
ISO: 200


Starałem się tak naświetlić, aby oddać subiektywne "widzenie" - tak, jak to ja widziałem po wyjściu z jasnego pomieszczenia.

Wygląda na to, że po przyzwyczajeniu oczu do zmroku, realny zasięg moich świateł dziennych (aby zobaczyć człowieka lub małego psa) to ok. 40 do 50 metrów.
Dalsza część garażu była oświetlona, więc nic by nie dało postawienie auta wzdłuż garażu.
Jeśli chcesz, to fotki mogę powtórzyć w terenie za kilka dni.
Na pewno jako dalekosiężny szperacz na polowania się to nie nada.
PS: "Mrugają żeby zmienić-przełączyć na pozycyjne" nie dlatego że słabo świecą :grin:
Nie wiem, o jakim mruganiu piszesz.
Chodzi o transfokację optyki czy o elektrykę?

Edit: pogubiłem się.
Mrugają, bo są mocne i świecą szeroko - więc subiektywnie są jaśniejsze, niż światła mijania, co widać na fotce 3 i 4.


Moje dzienne są zasilane (tak, jak większość "dobrych" lamp LED) z przetwornicy, która przyjmuje napięcia od ok. 9 do 30V. Na wyjściu daje prąd impulsowy, nie znam parametrów. Te ledy mają po 1W mocy. Świecą mocno.
Jakieś dwa miesiące temu widziałem rampę oświetleniową w studio nagraniowym. Miała 160 struktur po 5W. Przy pełnej mocy oświetlała całą halę (ok. 40x200 metrów, 14 metrów wysokości) na tyle, że można było czytać gazetę w połowie hali. Jakby taką belkę założyć na auto, to smażyło by owady już z kilku metrów, zanim doleciałyby do auta ;)

Jeśli belka z pierwszego postu jest na diodach CREE, i obudowa jest chłodzona (widoczne użebrowanie na niektórych zdjęciach), to ma prawo świecić dużo mocniej, niż dobre ksenony. Są wykonania z różnym kątem rozsyłu światła (więc i szerokie, i "drogowe", i punktowe) albo ze zmiennym kątem. Do jazdy w terenie dobre jest światło rozproszone: jak podjeżdżasz np. do rowu, czy nad zbocze, to widać co jest na dole.
Pozdrawiam.

Adam
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Rander pisze: Oświetlają na co najmniej 20 metrów, raczej więcej. Oczywiście jest to czysto subiektywne odczucie. Ale w razie uszkodzenia świateł głównych zawsze można gdzieś awaryjnie dojechać tylko na dziennych.
To musi być bardzo bardzo subiektywne odczucie. Lampy które masz, nawet przy markowych ledach osiągają jakieś 400 lumenów z lampy (straty na optyce i kloszu). Do tego światło jest bardzo rozproszone więc tutaj ciężko jest mówić o jakimkolwiek oświetleniu drogi.

W aucie posiadam lampy dzienne na ledach osrama, które pobierają 28W i ciężko było by na nich jeździć w nocy ;) Oczywiście jechać mozna ale z niewielkimi prędkościami.
ILPT
Rander
Posty: 20
Rejestracja: niedziela 23 lut 2014, 23:26
Lokalizacja: Dębica & Warszawa

Post autor: Rander »

skaktus pisze:
Rander pisze: Oświetlają na co najmniej 20 metrów, raczej więcej. Oczywiście jest to czysto subiektywne odczucie. Ale w razie uszkodzenia świateł głównych zawsze można gdzieś awaryjnie dojechać tylko na dziennych.
To musi być bardzo bardzo subiektywne odczucie. Lampy które masz, nawet przy markowych ledach osiągają jakieś 400 lumenów z lampy (straty na optyce i kloszu). Do tego światło jest bardzo rozproszone więc tutaj ciężko jest mówić o jakimkolwiek oświetleniu drogi.

W aucie posiadam lampy dzienne na ledach osrama, które pobierają 28W i ciężko było by na nich jeździć w nocy ;) Oczywiście jechać mozna ale z niewielkimi prędkościami.
To właśnie mówiłem: awaryjnie, w razie uszkodzenia lamp głównych.
Nie wiedziałem, że Osram produkuje Ledy Cree, a jednak:
Osram Ledy Cree
Pozdrawiam.

Adam
Awatar użytkownika
Volo
Posty: 455
Rejestracja: sobota 03 wrz 2011, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Volo »

Jako awaryjne to tak,ale tak jak Skaktus pisze szybko jeżdzic czy polować się z tą listwą nie da.
Rampa w studiu nagraniowym? Chcesz porównywać Merca z Maluchem? Taka rampa może mieć rzeczywiście po 5W każda z diodek,poza tym duuużo lepsze chłodzenie i na pewno nie kosztowała 100-200$.
Awatar użytkownika
Polsky
Posty: 336
Rejestracja: niedziela 26 paź 2014, 19:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Polsky »

Odkopię troszkę bo się dziś natknąłem na takie oto promocje, warte to coś? :

Obrazek
gif hosting
ODPOWIEDZ