Dodatkowe oświetlenie samochodu. LED? HID?
Dodatkowe oświetlenie samochodu. LED? HID?
Sytuacja taka:
stary samochód z takimi sobie światłami, wykorzystywany w zasadzie do zabawy głównie nocą na (niebawem zaśnieżonych) odcinkach. Szukam dodatkowej pary świateł, cel to ekonomicznie sensowne poprawienie widoczności. Dobrze byłoby oświetlić w stylu euro - czyli pomiędzy dalekosiężnymi a halogenami.
Czy coś podobnego ma sens?
http://allegro.pl/lampa-dalekosiezna-pa ... 27785.html Dodatkowo samochód jest wyposażony w przeciwmgielne. Jedną z opcji jest zmiana w PM na palniki ksenonowe. Nie wiem tylko, ile światła udałoby się uzyskać.
Reflektory główne wolałbym zostawić, żeby było cywilnie i legalnie przynajmniej to.
Chodził mi po głowie też led bar, ale to już więcej niż planowałem przeznaczyć:
http://www.alltech24.pl/p619,lampa-dale ... eracz.html
Potrzebuję merytorycznej pomocy.
stary samochód z takimi sobie światłami, wykorzystywany w zasadzie do zabawy głównie nocą na (niebawem zaśnieżonych) odcinkach. Szukam dodatkowej pary świateł, cel to ekonomicznie sensowne poprawienie widoczności. Dobrze byłoby oświetlić w stylu euro - czyli pomiędzy dalekosiężnymi a halogenami.
Czy coś podobnego ma sens?
http://allegro.pl/lampa-dalekosiezna-pa ... 27785.html Dodatkowo samochód jest wyposażony w przeciwmgielne. Jedną z opcji jest zmiana w PM na palniki ksenonowe. Nie wiem tylko, ile światła udałoby się uzyskać.
Reflektory główne wolałbym zostawić, żeby było cywilnie i legalnie przynajmniej to.
Chodził mi po głowie też led bar, ale to już więcej niż planowałem przeznaczyć:
http://www.alltech24.pl/p619,lampa-dale ... eracz.html
Potrzebuję merytorycznej pomocy.
- smokuxx1987
- Posty: 2113
- Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
- Lokalizacja: Krosno
Ja zamiast przeciwmgielnych użył bym dalekosiężnych lub dodatkowych długich. Przeciwmgielne świecą bardziej na boki niż do przodu.smokuxx1987 pisze:Tak jak pisze skaktus najtaniej i w miare ekonomicznie będzie na xenonach.
Chińczyki na allegro kupisz za 100 zł typ oprawki dobierz sobie do przeciwmgielnych.
Z 2 lamp po 35W uzyskasz 6000 lumenów.
Z 2 palników będzie jakieś 6000 lumenów, ale z lamp już mniej (Straty na optyce itd).
Barwa max 5000K, najlepiej 4300 bo z tej jest najwięcej światła.
ILPT
Tylko powstaje pytanie, czy w takim układzie wiązka światła nie będzie zbyt skupiona (tak jak pisałem, idealny strumień światła to euro - dobrze byłoby trochę oświetlać zakręty, w które się wchodzi) i czy przy zaśnieżonych serpentynach (relatywnie wolnych) odbite światło w takiej ilości nie będzie przeszkadzać? Chyba, że ma ktoś pomysł na oprawki z rozkładem typu euro? Ewentualnie obok dalekosiężnych z hidem wrzucić też palniki do przeciwmgielnych? Na ktoś doświadczenie, jak świeci przeciwmgielne z ksenonem?
Czy macie jakieś sprawdzone klosze/lampy w które można wsadzić hid no bo jeszcze trzeba gdzieś upchnąć przetwornice tak? No bo sam mam dwa duże reflektory w L200 (takie mam http://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/ ... we-602137/ oraz takie metalowe w szafie http://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/ ... ne-602139/)
Może do tych dużych wstawił bym hid to by zaczęły świecić?
Może do tych dużych wstawił bym hid to by zaczęły świecić?
Drugi link nie działa.
W co nie włożysz ksenon będzie działać. W przypadku światełdługich nie ma co się martwić o rozkład światło bo długie zawsze oślepiają więc ksenon im "nie zaszkodzi", ALE jeśli chcesz użyć ksenonu jako typowe światła długie to ksenon nie podejdzie. Często włączanie i wyłączanie zabije palnik bardzo szybko. Widziałem taką przreróbkę w pewnym aucie i palniki wysiadały po miesiącu intensywnej jazdy.
W co nie włożysz ksenon będzie działać. W przypadku światełdługich nie ma co się martwić o rozkład światło bo długie zawsze oślepiają więc ksenon im "nie zaszkodzi", ALE jeśli chcesz użyć ksenonu jako typowe światła długie to ksenon nie podejdzie. Często włączanie i wyłączanie zabije palnik bardzo szybko. Widziałem taką przreróbkę w pewnym aucie i palniki wysiadały po miesiącu intensywnej jazdy.
ILPT