Cree XP-L, chip XM-L2 w obudowie XP-G
Dioda zabezpieczająca przed wyładowaniami elektrostatycznymi (ESD).
[ Dodano: 16 Listopad 2014, 01:04 ]
[ Dodano: 16 Listopad 2014, 01:04 ]
Nie ma czegoś takiegoskaktus pisze:Czerwony LED świecący przy podłączeniu odwrotnie do polaryzacji diody. O ile się nie mylę.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Szukałem informacji na temat wydajności XP-L i natknąłem się na ciekawy test.
Na wyniki pewnie wpłynęło parę czynników:
Różne biny, podłoża oraz napięcia przewodzenia. Tak się zastanawiam jaki wpływ na wydajność XP-L ma mały pad termalny. Różnica na korzyść XM-L2 może być potęgowana przez większe napięcie przewodzenia XP-L
Na wyniki pewnie wpłynęło parę czynników:
Różne biny, podłoża oraz napięcia przewodzenia. Tak się zastanawiam jaki wpływ na wydajność XP-L ma mały pad termalny. Różnica na korzyść XM-L2 może być potęgowana przez większe napięcie przewodzenia XP-L
smokuxx1987 wrzucał w 2014 test z budgetlight z którego wynikało że przy
xp-l v6 nie ma takiego wzrostu lumenów jak mówi nota
Ktoś robił później test z ledami z "INTLA" ?
xm-l2 t6 1044-1119lumens @ 3A 25°C
xp-l v6 1226lumens @ 3A 25°C
Tutaj jeszcze jedna tabela z binami
powinno być więc przynajmniej 100 lumenów różnicy a mamy z wykresu 50 ...
Skąd taki mały benefit , wyższe Vf czy czarowany bin którejś z diod ?
xp-l v6 nie ma takiego wzrostu lumenów jak mówi nota
Ktoś robił później test z ledami z "INTLA" ?
xm-l2 t6 1044-1119lumens @ 3A 25°C
xp-l v6 1226lumens @ 3A 25°C
Tutaj jeszcze jedna tabela z binami
powinno być więc przynajmniej 100 lumenów różnicy a mamy z wykresu 50 ...
Skąd taki mały benefit , wyższe Vf czy czarowany bin którejś z diod ?
Ostatnio zmieniony piątek 11 gru 2015, 09:21 przez vin324pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
vin324pl, dostałem właśnie dostawę emiterów XP-L z roku produkcji 2014 i muszę powiedzieć, że do bieżącej produkcji dużo się zmieniło. Vf XP-L ze świeżych lotów ma Vf nawet niższe niż XM-L2 T6, U2 jakimi dysponuję (od dłuższego czasu nie mam świeżych XM-L2 więc być może i tam się coś zmieniło in plus). Te produkowane w 2014 mają również nico inną budowę (brak wcięcia w thermal padzie w kształcie trójkąta, wskazującego polaryzację) oraz bardzo symboliczne posrebrzenie dolnych elektrod.
Sometimes darkness can show you the light
Dzięki za szybki odzew
Przydałby się taki test na nowych emiterach, żeby wiedzieć czy upgrade jest wart zachodu obecnie czy nie , bo jak na razie jedyne rozwiązanie dające spory zysk to xp-l w optykach 3*led ( różnica w wielkości pada między xp-l i xm-l2)
Ps w przypadku dysponowania tylko luxmiarką pomiar porównania mocy ledów ma jakikolwiek sens przy np takim myku ?
Dioda w body Convoy C8 ale bez refa czyli będzie równomierny rozkład światła na ścianie i powiedzmy pomiar luxmiarką gdzieś na połowie promienia koła powstałego poprzez rzut na płaską powierzchnie
W ten sposób odpadłby wpływ ogniskowania się leda w reflektorze
Przydałby się taki test na nowych emiterach, żeby wiedzieć czy upgrade jest wart zachodu obecnie czy nie , bo jak na razie jedyne rozwiązanie dające spory zysk to xp-l w optykach 3*led ( różnica w wielkości pada między xp-l i xm-l2)
Ps w przypadku dysponowania tylko luxmiarką pomiar porównania mocy ledów ma jakikolwiek sens przy np takim myku ?
Dioda w body Convoy C8 ale bez refa czyli będzie równomierny rozkład światła na ścianie i powiedzmy pomiar luxmiarką gdzieś na połowie promienia koła powstałego poprzez rzut na płaską powierzchnie
W ten sposób odpadłby wpływ ogniskowania się leda w reflektorze
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
No tak Maciek własnie wrzucał tu wykres gdzie xp-l więcej daje swiatła bliżej środka promienia emisji ...
Ciekawie czy skalp w obu diodach by coś zmienił ( na plus do wiarygodności pomiaru )bo emiter jest bardzo podobnej wielkości ( w porównaniu do geometrii obu soczewek )
Szkoda że nie można tanio dorwać tzw. kuli Ulbrichta, ba ciekawe ile coś takiego wogóle kosztuje
Ciekawie czy skalp w obu diodach by coś zmienił ( na plus do wiarygodności pomiaru )bo emiter jest bardzo podobnej wielkości ( w porównaniu do geometrii obu soczewek )
Szkoda że nie można tanio dorwać tzw. kuli Ulbrichta, ba ciekawe ile coś takiego wogóle kosztuje
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Witam
Chciałem zapytać czy może ktoś już testował najnowsze biny XP-L czyli W2 i W3 ? Widzę że pojawił się także wysoki bin XP-L HI V6... http://www.aliexpress.com/store/group/X ... 6.6.bbgwvn
Chciałem zapytać czy może ktoś już testował najnowsze biny XP-L czyli W2 i W3 ? Widzę że pojawił się także wysoki bin XP-L HI V6... http://www.aliexpress.com/store/group/X ... 6.6.bbgwvn