Taśma led RGB 10m, problem z napięciem?
Taśma led RGB 10m, problem z napięciem?
Witajcie
Realizując pierwszy projekt w jednym z pokoi, zamówiłem taśmę led RGB 5050 10m (2 x 5m). Przyszła kurierem w terminowym czasie.
Po podłączeniu obydwu taśm mam dziwne wrażenie, że ta druga podłączona świeci słabiej. Nie wiem teraz czy podłączyć każdą taśmę osobno pod zasilacz.
Załączam zdjęcia:
Realizując pierwszy projekt w jednym z pokoi, zamówiłem taśmę led RGB 5050 10m (2 x 5m). Przyszła kurierem w terminowym czasie.
Po podłączeniu obydwu taśm mam dziwne wrażenie, że ta druga podłączona świeci słabiej. Nie wiem teraz czy podłączyć każdą taśmę osobno pod zasilacz.
Załączam zdjęcia:
Przy dziesięciu metrach taśmy spadek napięcia jest już bardzo wysoki i efekt masz taki jak na zdjęciu. Jak chwilę poświecisz to oczątek takiej taśmy będzie przez to dość ciepły. Najlepiej zasilacz podłączyć co kilka metrów. No i nie wiem czy 5 A wystarczy. Na białe taśmy bym liczył ok 1 A na metr. W RGB może być podobnie jeśli włączysz wszystkie kolory jednocześnie.
-
- Posty: 879
- Rejestracja: wtorek 14 paź 2014, 20:44
- Lokalizacja: Słupsk
a próbowałeś podłączyć w odwrotnej kolejności? wygląda jakby konektor pomiędzy taśmami dawał jakiś opór. Podłącz osobno i porównaj
[ Dodano: 13 Listopad 2014, 20:24 ]
taśma z diodą 5050 to około 14W/m, czyli 1,16A/m co daje 11,6A na 10m. Gdyby występował tylko efekt, o którym pisze rafalzaq, wówczas taśma ściemniałaby się równomiernie na całej długości. Tutaj największy spadek napięcia występuje na łączeniu (zakładam, że obie taśmy są identyczne).
[ Dodano: 13 Listopad 2014, 20:24 ]
taśma z diodą 5050 to około 14W/m, czyli 1,16A/m co daje 11,6A na 10m. Gdyby występował tylko efekt, o którym pisze rafalzaq, wówczas taśma ściemniałaby się równomiernie na całej długości. Tutaj największy spadek napięcia występuje na łączeniu (zakładam, że obie taśmy są identyczne).
Wszystko opisałem tutaj:
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=12934
Ten efekt, który masz jest normalny, typowy i co ważne oczywisty.
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=12934
Ten efekt, który masz jest normalny, typowy i co ważne oczywisty.
http://ebike.nexun.pl/ - mój blog o budowie rowerów elektrycznych
no miga bo musi migać. Zmieniając połączenie z szeregowego na równoległe zwiększyłeś pobór energii. Przeciążyłeś zasilacz i ten zabezpiecza się przed uszkodzeniem.
Musisz kupić jeden mocniejszy i nim zasilać taśmę. Na razie zrób tak: odepnij jedną taśmę, zestaw się włączy, ustaw minimalną jasność, potem dopnij drugą taśmę i teraz zwiększ jasność trochę. Nie na 100% bo się znów wyłączy, ale przynajmniej będziesz mieć świecący zestaw, a w międzyczasie poszukaj zasilacza na minimum około 8A.
Musisz kupić jeden mocniejszy i nim zasilać taśmę. Na razie zrób tak: odepnij jedną taśmę, zestaw się włączy, ustaw minimalną jasność, potem dopnij drugą taśmę i teraz zwiększ jasność trochę. Nie na 100% bo się znów wyłączy, ale przynajmniej będziesz mieć świecący zestaw, a w międzyczasie poszukaj zasilacza na minimum około 8A.
Ostatnio zmieniony piątek 14 lis 2014, 21:32 przez tisher, łącznie zmieniany 2 razy.
http://ebike.nexun.pl/ - mój blog o budowie rowerów elektrycznych
Wiem co to za zasilacz co masz do kompletu. Chyba najgorszy z dostępnych. Jak porównasz wagę tego i innego 5A, to ten Twój jest 2x lżejszy, w środku nic nie ma, trafo małe, kawałek blaszki i tyle. Wysiada równo przy 5A i grzeje się okropnie. Zaraz padnie pod obciążeniem maksymalnym. Dla porównania inne zasilacze 5A jakie sprawdzałem (też typu desktop, na sztucznym obciążeniu) potrafiły działać nawet na 7A.
Z nowych zasilaczy to Ci nie powiem, bo jest 100 firm, a wszystko na jedno kopyto chińczyki badziewie sprzedają. Popracuje to pół roku, rok i popalone (elektrolity podróby w środku), potopione. Najlepiej kupić coś z dużą rezerwą, znacznie większą, niż by to wynikało z rozsądku, żeby się nie grzało.
Upoluj jakiś zasilacz 12V 10A (np Mean well jesy jakiś w miarę renomowany). Jaki inny to obojętne, wszystko chińskie. Ale przynajmniej będziesz mieć zapas mocy wiec zasilacz dłużej podziała.
Najlepiej mieć zasilacze FoxLink, Sagem, Liteonm i innych brandów ogólnie znanych (ale raczej nie znajdziesz nic powyżej 5A). One są 2x lepsze (cięższe - dla laika) bo za nimi stoją marki, a same zasilacze pracują z ważnym sprzętem, często są w komplecie z nim. Taki zasilacz się nie spali dłuuugo. A chińczyk noname owszem.
Z nowych zasilaczy to Ci nie powiem, bo jest 100 firm, a wszystko na jedno kopyto chińczyki badziewie sprzedają. Popracuje to pół roku, rok i popalone (elektrolity podróby w środku), potopione. Najlepiej kupić coś z dużą rezerwą, znacznie większą, niż by to wynikało z rozsądku, żeby się nie grzało.
Upoluj jakiś zasilacz 12V 10A (np Mean well jesy jakiś w miarę renomowany). Jaki inny to obojętne, wszystko chińskie. Ale przynajmniej będziesz mieć zapas mocy wiec zasilacz dłużej podziała.
Najlepiej mieć zasilacze FoxLink, Sagem, Liteonm i innych brandów ogólnie znanych (ale raczej nie znajdziesz nic powyżej 5A). One są 2x lepsze (cięższe - dla laika) bo za nimi stoją marki, a same zasilacze pracują z ważnym sprzętem, często są w komplecie z nim. Taki zasilacz się nie spali dłuuugo. A chińczyk noname owszem.
http://ebike.nexun.pl/ - mój blog o budowie rowerów elektrycznych
Dziękuję, Twoje rady są bardzo cenne.
Zatem jutro jadę kupić zasilacz WHITENERGY 12V 10A 120W.
Mam jeszcze pytanie, ponieważ na sterowniku mam napis "max. 6A", czy będzie z nim problem?
Zatem jutro jadę kupić zasilacz WHITENERGY 12V 10A 120W.
Mam jeszcze pytanie, ponieważ na sterowniku mam napis "max. 6A", czy będzie z nim problem?
Sterownik masz kiepski do 10m RGB 300 led. Jego kiepskość konkretnie w tej sytuacji wynika z:
- cienkie przewody łączące płytkę PCB sterownika z taśmą. To te przewody powodują, że sterownik może wytrzymać tylko tyle. Znam przypadki, że to właśnie one powodowały stopienie się, zwarcia i inne. Jeśli zauważysz nagrzewanie się tych przewodów podczas świecenia na biały kolor przy jasności ustawionej na MAX to powinieneś je wylutować i zamienić na grubsze.
- Gniazdo DC zasilające sterownik nie wytrzyma takiego prądu (6A+). Tutaj już problem jest w miarę pewny. Może się stopić cała obudowa. Nie wystąpi problem od razu, ale po czasie. Najlepiej by było wlutować się zasilaniem bezpośrednio na płytkę.
Ogólnie to raczej nie ma potrzeby wymiany samego sterownika*, jeśli poprawisz powyższe 2 rzeczy. Jeśli się nie chcesz bawić w lutowanie, to musisz kupić mocniejszy sterownik, ale to już tanio nie będzie. Mocniejszy się wiele nie różni od tego, co masz, po prostu nie ma przewodów (lub ma grubsze) i gniazda DC (bo ma złącza śrubowe typu arki.
*jeśli jest ma 2-stronnym PCB i każdy kanał ma swój własny tranzystor
- cienkie przewody łączące płytkę PCB sterownika z taśmą. To te przewody powodują, że sterownik może wytrzymać tylko tyle. Znam przypadki, że to właśnie one powodowały stopienie się, zwarcia i inne. Jeśli zauważysz nagrzewanie się tych przewodów podczas świecenia na biały kolor przy jasności ustawionej na MAX to powinieneś je wylutować i zamienić na grubsze.
- Gniazdo DC zasilające sterownik nie wytrzyma takiego prądu (6A+). Tutaj już problem jest w miarę pewny. Może się stopić cała obudowa. Nie wystąpi problem od razu, ale po czasie. Najlepiej by było wlutować się zasilaniem bezpośrednio na płytkę.
Ogólnie to raczej nie ma potrzeby wymiany samego sterownika*, jeśli poprawisz powyższe 2 rzeczy. Jeśli się nie chcesz bawić w lutowanie, to musisz kupić mocniejszy sterownik, ale to już tanio nie będzie. Mocniejszy się wiele nie różni od tego, co masz, po prostu nie ma przewodów (lub ma grubsze) i gniazda DC (bo ma złącza śrubowe typu arki.
*jeśli jest ma 2-stronnym PCB i każdy kanał ma swój własny tranzystor
http://ebike.nexun.pl/ - mój blog o budowie rowerów elektrycznych
No to mnie zaniepokoiłeś
Wygląda to tak:
Sam jak to zobaczyłem to mi szczena opadła...
Powiedz mi czy ten zestaw, który odchudzi mnie o 200zł będzie ok:
- WHITENERGY Zasilacz sieciowy do pasków LED 120W 10A
- Kontroler z pilotem dotykowym - 12A
PS Niestety nie zgłębiałem się przed zakupem i kupiłem taśmę IP65 Myśląc, że przetarcie z kurzu szmatką będzie łatwe i wygodne
Wygląda to tak:
Sam jak to zobaczyłem to mi szczena opadła...
Powiedz mi czy ten zestaw, który odchudzi mnie o 200zł będzie ok:
- WHITENERGY Zasilacz sieciowy do pasków LED 120W 10A
- Kontroler z pilotem dotykowym - 12A
PS Niestety nie zgłębiałem się przed zakupem i kupiłem taśmę IP65 Myśląc, że przetarcie z kurzu szmatką będzie łatwe i wygodne
Ten sterownik to śmieć
Powinien być opisany jako 3x1A
http://ledy.led-ep.pl/produkt/kontroler ... diowym-15a
Sterownik radiowy z przyciskami, a nie z panelem dotykowym badziewiem raz działa raz nie, 2x tego samego koloru się nie da włączyć, a żeby uruchomić biały to musisz 14 razy nacisnąć trym M
Powinien być opisany jako 3x1A
http://ledy.led-ep.pl/produkt/kontroler ... diowym-15a
Sterownik radiowy z przyciskami, a nie z panelem dotykowym badziewiem raz działa raz nie, 2x tego samego koloru się nie da włączyć, a żeby uruchomić biały to musisz 14 razy nacisnąć trym M
http://ebike.nexun.pl/ - mój blog o budowie rowerów elektrycznych