Budowa 2 żarówek do samochodu na 12(14,4)V

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
Awatar użytkownika
pegasus_sis
Posty: 963
Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pegasus_sis »

Matowa? Nie sondzem ;)
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Czas zacząć "sondzić". 95% reflektorów z lat 90 ma białe lub srebrne lustra. Mam pod ręką golfa 3 z roku 94 jak i felicję z 97. Co ciekawe 3 światło stopu w MK3 też jest srebrne, 6 sztuk W5W a i tak bez czerwonego "filtra" mocno razi. Wszystko zależy od zamysłu producenta.
ILPT
zxcvb
Posty: 160
Rejestracja: sobota 07 wrz 2013, 20:36
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zxcvb »

Skaktus ma rację, są lampy, które nie mają żadnej specjalnej warstwy odbijającej światło, "odbłyśnik" jest biały. Szczególnie dotyczy to świateł cofania.
Ostatnio zmieniony niedziela 09 lis 2014, 10:34 przez zxcvb, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
GrzechVip
Posty: 84
Rejestracja: wtorek 19 paź 2010, 12:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: GrzechVip »

Jedyny gotowiec który się sprawdza na jaki trafiłem, 4szt XB-D zdjęcie pierwsze jakie znalazłem, mam dostęp więc mogę zrobić fotki i jakieś pomiary. Co do ilości światła za samochodem trzeba by sprawdzić bo wszystko zależy od lampy.
Załączniki
p21xbd.PNG
p21xbd.PNG (98.74 KiB) Przejrzano 5809 razy
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

GrzechVip pisze:Jedyny gotowiec który się sprawdza na jaki trafiłem, 4szt XB-D zdjęcie pierwsze jakie znalazłem, mam dostęp więc mogę zrobić fotki i jakieś pomiary. Co do ilości światła za samochodem trzeba by sprawdzić bo wszystko zależy od lampy.
Zrób kilka fotek i pomiarów ile to prądu bierze.

Masz może jakieś cuda na W21W i W21/5W pomarańczowe / czerwone na ledach od cree ?
ILPT
simon-u
Posty: 173
Rejestracja: poniedziałek 09 kwie 2012, 11:21
Lokalizacja: Klb

Post autor: simon-u »

Jaki jest tutaj sens pchania się w ledy, przy znikomym czasie świecenia?
Nie wystarczy halogen H1 55W w dedykowanej oprawie, lub jak wcześniej proponowano zdrutowanie halogenu i włożenie do ori lampy?
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

Nie do każdej lampy można zamontować taką przeróbkę.
Między 21 a 55 Watt jest trochę różnicy i tu mogą być problemy z instalacją elektryczną (Palenie bezpieczników).
Nie każda lampa też odpowiednio odbije światło z żarówki H1.
zxcvb
Posty: 160
Rejestracja: sobota 07 wrz 2013, 20:36
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zxcvb »

Żarówka o mocy 55W pobierze 260% większy prąd niż żarówka 21W. Jeśli przewody wytrzymają, co jest możliwe (chociaż na pewno są obliczone bez zapasu, bo po co zrobić za dobrze?), to nie każdy włącznik wytrzyma ponad 2-krotną wartość prądu.
simon-u
Posty: 173
Rejestracja: poniedziałek 09 kwie 2012, 11:21
Lokalizacja: Klb

Post autor: simon-u »

smokuxx1987 pisze:Nie do każdej lampy można zamontować taką przeróbkę.
Między 21 a 55 Watt jest trochę różnicy i tu mogą być problemy z instalacją elektryczną (Palenie bezpieczników).
zxcvb pisze:Żarówka o mocy 55W pobierze 260% większy prąd niż żarówka 21W. Jeśli przewody wytrzymają, co jest możliwe (chociaż na pewno są obliczone bez zapasu, bo po co zrobić za dobrze?), to nie każdy włącznik wytrzyma ponad 2-krotną wartość prądu.
Można użyć przekaźnika.
smokuxx1987 pisze:Nie każda lampa też odpowiednio odbije światło z żarówki H1.
A z leda?
Pomijam, że światło cofania jest raczej rozproszone niż skupione w wiązkę, która ma coś oświetlić, z tąd też srebrzankowe/z białego plastiku reflektory, więc zamontowanie halogenu "skupienia" nam nie pogorszy.

Myślę, że halogen w dedykowanej oprawie jako światło przeciwmgłowe, odpowiednio ustawiony spełniłby najlepiej założenie tematu, czyli doświetlenie ziemi za pojazdem, przy czym nie oślepiałby innych uczestników ruchu. Natomiast taki led, to niewiadomo jak zaświeci/oślepi.
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

Led ma tą przewage że nie musi się odbijać od odbłyśnika tylko do ledowego zamiennika żarówki można założyć kolimator np 15x30 albo 25x45 i wtedy nie ma dodatkowych strat na odbłyśniku, który często jest w kiepskim stanie.
Oczywiście wszystko zależy od budowy lampy.
Nie wiem czy u siebie czegoś takiego nie zrobie.
Taka żarówka diy na trzonku P21W z XM-L-em + kolimator owalny
zxcvb
Posty: 160
Rejestracja: sobota 07 wrz 2013, 20:36
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zxcvb »

simon-u pisze:
smokuxx1987 pisze:Nie do każdej lampy można zamontować taką przeróbkę.
Między 21 a 55 Watt jest trochę różnicy i tu mogą być problemy z instalacją elektryczną (Palenie bezpieczników).
zxcvb pisze:Żarówka o mocy 55W pobierze 260% większy prąd niż żarówka 21W. Jeśli przewody wytrzymają, co jest możliwe (chociaż na pewno są obliczone bez zapasu, bo po co zrobić za dobrze?), to nie każdy włącznik wytrzyma ponad 2-krotną wartość prądu.
Można użyć przekaźnika.
Wolałbym zamontować LED-y zamiast ciąć instalację - gimnastyka między fotelem a deską rozdzielczą nie jest moim ulubionym sportem.
Awatar użytkownika
pegasus_sis
Posty: 963
Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pegasus_sis »

Już pomijając "drobny" fakt, że 55W halogen daje dużo ciepła.
zxcvb
Posty: 160
Rejestracja: sobota 07 wrz 2013, 20:36
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zxcvb »

Lubię ciepełko :-) .
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Dodając do tego fakt, że w dzisiejszych reflektorach żarówki W5W (postoje) potrafią zniekształcić lustro, to taka H1 55W roztopi je w 30 sekund.
ILPT
Awatar użytkownika
GrzechVip
Posty: 84
Rejestracja: wtorek 19 paź 2010, 12:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: GrzechVip »

skaktus pisze: Zrób kilka fotek i pomiarów ile to prądu bierze.
OK
Masz może jakieś cuda na W21W i W21/5W pomarańczowe / czerwone na ledach od cree ?
Nie szukałem W21W ani W21/5W, sprawdzę może jest coś nowego, we wrześniu nie było bo robiłem sam. A do tych mam już diody AMBER tylko czasu mało i soczewka jest tak wklejona że muszę dobrać jakiś zamiennik może bardziej matowy zanim zabiorę się do rozbierania.

[ Dodano: 12 Listopad 2014, 18:37 ]
simon-u pisze: Myślę, że halogen w dedykowanej oprawie jako światło przeciwmgłowe, odpowiednio ustawiony spełniłby najlepiej założenie tematu, czyli doświetlenie ziemi za pojazdem, przy czym nie oślepiałby innych uczestników ruchu. Natomiast taki led, to niewiadomo jak zaświeci/oślepi.
Przeciwmgłowe?
ODPOWIEDZ