Budowa 2 żarówek do samochodu na 12(14,4)V
- pegasus_sis
- Posty: 963
- Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
- Lokalizacja: Łódź
Skaktus ma rację, są lampy, które nie mają żadnej specjalnej warstwy odbijającej światło, "odbłyśnik" jest biały. Szczególnie dotyczy to świateł cofania.
Ostatnio zmieniony niedziela 09 lis 2014, 10:34 przez zxcvb, łącznie zmieniany 1 raz.
Zrób kilka fotek i pomiarów ile to prądu bierze.GrzechVip pisze:Jedyny gotowiec który się sprawdza na jaki trafiłem, 4szt XB-D zdjęcie pierwsze jakie znalazłem, mam dostęp więc mogę zrobić fotki i jakieś pomiary. Co do ilości światła za samochodem trzeba by sprawdzić bo wszystko zależy od lampy.
Masz może jakieś cuda na W21W i W21/5W pomarańczowe / czerwone na ledach od cree ?
ILPT
- smokuxx1987
- Posty: 2113
- Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
- Lokalizacja: Krosno
smokuxx1987 pisze:Nie do każdej lampy można zamontować taką przeróbkę.
Między 21 a 55 Watt jest trochę różnicy i tu mogą być problemy z instalacją elektryczną (Palenie bezpieczników).
Można użyć przekaźnika.zxcvb pisze:Żarówka o mocy 55W pobierze 260% większy prąd niż żarówka 21W. Jeśli przewody wytrzymają, co jest możliwe (chociaż na pewno są obliczone bez zapasu, bo po co zrobić za dobrze?), to nie każdy włącznik wytrzyma ponad 2-krotną wartość prądu.
A z leda?smokuxx1987 pisze:Nie każda lampa też odpowiednio odbije światło z żarówki H1.
Pomijam, że światło cofania jest raczej rozproszone niż skupione w wiązkę, która ma coś oświetlić, z tąd też srebrzankowe/z białego plastiku reflektory, więc zamontowanie halogenu "skupienia" nam nie pogorszy.
Myślę, że halogen w dedykowanej oprawie jako światło przeciwmgłowe, odpowiednio ustawiony spełniłby najlepiej założenie tematu, czyli doświetlenie ziemi za pojazdem, przy czym nie oślepiałby innych uczestników ruchu. Natomiast taki led, to niewiadomo jak zaświeci/oślepi.
- smokuxx1987
- Posty: 2113
- Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
- Lokalizacja: Krosno
Led ma tą przewage że nie musi się odbijać od odbłyśnika tylko do ledowego zamiennika żarówki można założyć kolimator np 15x30 albo 25x45 i wtedy nie ma dodatkowych strat na odbłyśniku, który często jest w kiepskim stanie.
Oczywiście wszystko zależy od budowy lampy.
Nie wiem czy u siebie czegoś takiego nie zrobie.
Taka żarówka diy na trzonku P21W z XM-L-em + kolimator owalny
Oczywiście wszystko zależy od budowy lampy.
Nie wiem czy u siebie czegoś takiego nie zrobie.
Taka żarówka diy na trzonku P21W z XM-L-em + kolimator owalny
Wolałbym zamontować LED-y zamiast ciąć instalację - gimnastyka między fotelem a deską rozdzielczą nie jest moim ulubionym sportem.simon-u pisze:smokuxx1987 pisze:Nie do każdej lampy można zamontować taką przeróbkę.
Między 21 a 55 Watt jest trochę różnicy i tu mogą być problemy z instalacją elektryczną (Palenie bezpieczników).Można użyć przekaźnika.zxcvb pisze:Żarówka o mocy 55W pobierze 260% większy prąd niż żarówka 21W. Jeśli przewody wytrzymają, co jest możliwe (chociaż na pewno są obliczone bez zapasu, bo po co zrobić za dobrze?), to nie każdy włącznik wytrzyma ponad 2-krotną wartość prądu.
- pegasus_sis
- Posty: 963
- Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
- Lokalizacja: Łódź
OKskaktus pisze: Zrób kilka fotek i pomiarów ile to prądu bierze.
Nie szukałem W21W ani W21/5W, sprawdzę może jest coś nowego, we wrześniu nie było bo robiłem sam. A do tych mam już diody AMBER tylko czasu mało i soczewka jest tak wklejona że muszę dobrać jakiś zamiennik może bardziej matowy zanim zabiorę się do rozbierania.Masz może jakieś cuda na W21W i W21/5W pomarańczowe / czerwone na ledach od cree ?
[ Dodano: 12 Listopad 2014, 18:37 ]
Przeciwmgłowe?simon-u pisze: Myślę, że halogen w dedykowanej oprawie jako światło przeciwmgłowe, odpowiednio ustawiony spełniłby najlepiej założenie tematu, czyli doświetlenie ziemi za pojazdem, przy czym nie oślepiałby innych uczestników ruchu. Natomiast taki led, to niewiadomo jak zaświeci/oślepi.