Podziel się swoim smutkiem
Od kiedy gościu za mną nie wyhamował bo zacząłem hamować na żółtym i wjechał mi w tył, nawet nie próbuję się zatrzymywać.
Oprócz tego ostre hamowanie stwarza zagrożenie w ruchu drogowym dla siebie samego i innych uczestników ruchu. W utrudnionych warunkach jazdy tymbardziej jest to argument za przejechaniem na świetle żółtym w celu uniknięcia wpadnięcia w poślizg i stworzenia zagrożenia dla innych i siebie.
Oprócz tego ostre hamowanie stwarza zagrożenie w ruchu drogowym dla siebie samego i innych uczestników ruchu. W utrudnionych warunkach jazdy tymbardziej jest to argument za przejechaniem na świetle żółtym w celu uniknięcia wpadnięcia w poślizg i stworzenia zagrożenia dla innych i siebie.
Ostatnio zmieniony piątek 07 lis 2014, 12:09 przez Fluxor, łącznie zmieniany 1 raz.
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
jeżeli mogę się bezpiecznie zatrzymać to się zatrzymuję, ale jak pomarańczowe zapala się 15 m przede mną to raczej nie będę hamował gwałtownie bo ktoś mi w bagażniku zaparkuje. Mnie na szczęście omijają takie sytuacje mandatowe, ale jak tylko miałbym wątpliwości to sprawa do sądu bez zastanowienia. A niech piszą dokumentację ręcznie/klepią jednym palcem na klawiaturze nieuki.
Przepis brzmi tak:
sygnał żółty — zakaz wjazdu za sygnalizator, chyba że w chwili zapalenia tego sygnału pojazd znajduje się tak blisko sygnalizatora, że nie może być zatrzymany przed nim bez gwałtownego hamowania; sygnał ten oznacza jednocześnie, że za chwilę zapali się sygnał czerwony
Czyli jak się żółte zwane pomarańczowym zapala w takiej odległości, że możemy się zatrzymać przed linią zatrzymania to należy się zatrzymać.
sygnał żółty — zakaz wjazdu za sygnalizator, chyba że w chwili zapalenia tego sygnału pojazd znajduje się tak blisko sygnalizatora, że nie może być zatrzymany przed nim bez gwałtownego hamowania; sygnał ten oznacza jednocześnie, że za chwilę zapali się sygnał czerwony
Czyli jak się żółte zwane pomarańczowym zapala w takiej odległości, że możemy się zatrzymać przed linią zatrzymania to należy się zatrzymać.
Staram się nie wjeżdżać, aczkolwiek jak to w życiu - człowiek wraca z pracy głodny i zmęczony, czasem chciałby szybciej. Na trasie stosuję zasadę z przepisów PRD - jeżeli mogę się zatrzymać bez gwałtownego hamowania - zatrzymuję się. Wiadomo, że jadąc 60 km/h i będąc 20 m od świateł nie zatrzymam się. Ogólnie zresztą staram się jeździć spokojnie.
Convoy S2 i C8 ster. ElSor
Convoy S2+ XP-E2 RED mod smokuxx1987
XinTD X3 mod Maciex93, ster. ElSor v.2 3,55A
UltraFire C8,mod Dariusz70
TrustFire X6, 9A
Trajka Dekers 1kW, 2x20Ah
Monitorowane skrzyżowania to prawdziwa maszynka do nabijania mandatów, jak poszperacie w necie to znajdziecie tematy na forach jakie kwoty się tym sposobem nabija.
Żółte jest ustawiona na minimalny czas zgodny z przepisami, a w praktyce oznacza to że mając nad głową sygnalizację nie mamy możlilwości nawet podejrzewać że popełniliśmy wykroczenie.
Kolega tak dostał 3 mandaty, z tego samego skrzyżowania.
Żółte jest ustawiona na minimalny czas zgodny z przepisami, a w praktyce oznacza to że mając nad głową sygnalizację nie mamy możlilwości nawet podejrzewać że popełniliśmy wykroczenie.
Kolega tak dostał 3 mandaty, z tego samego skrzyżowania.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Patrząc na to co się dzieje dookoła mnie na drodze, to niektórzy uważają że na sygnalizatorze znajdują się: zielone, żółte i pomarańczowetre33 pisze:Panowie, błagam... ŻÓŁTE
Convoy S2 i C8 ster. ElSor
Convoy S2+ XP-E2 RED mod smokuxx1987
XinTD X3 mod Maciex93, ster. ElSor v.2 3,55A
UltraFire C8,mod Dariusz70
TrustFire X6, 9A
Trajka Dekers 1kW, 2x20Ah
A wie ktoś jaka długość fali światła "żółtego" w sygnalizatorach? Bo mi na oko wygląda na taki sam kolor jak przy tych mrugających kogutach na autach, przy niebezpieczeństwie itd. i dla mnie to jest pomarańczowego bliżej niż żółtego:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Barwa_pomara%C5%84czowa
http://pl.wikipedia.org/wiki/Barwa_%C5%BC%C3%B3%C5%82ta
No ale ja tylko mężczyzną jestem i na kolorach się nie znam, a temu co jest w kodeksach napisane to zazwyczaj nie ufam bardziej niż swojemu rozsądkowi
Pozdrawiam.
PS:
https://www.google.pl/search?q=sygnaliz ... CAYQ_AUoAQ czyli żółte jest tylko w nazwie / schematach, a w rzeczywistości żółty jest pomarańczowy
Kolejna wspaniały przykład czym różni się teoria od praktyki
http://pl.wikipedia.org/wiki/Barwa_pomara%C5%84czowa
http://pl.wikipedia.org/wiki/Barwa_%C5%BC%C3%B3%C5%82ta
No ale ja tylko mężczyzną jestem i na kolorach się nie znam, a temu co jest w kodeksach napisane to zazwyczaj nie ufam bardziej niż swojemu rozsądkowi
Pozdrawiam.
PS:
https://www.google.pl/search?q=sygnaliz ... CAYQ_AUoAQ czyli żółte jest tylko w nazwie / schematach, a w rzeczywistości żółty jest pomarańczowy
Kolejna wspaniały przykład czym różni się teoria od praktyki
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
jeśli hamowanie w reakcji na coś tak oczywistego i oczekiwanego, jak zmiana świateł na skrzyżowaniu miałoby spowodować niekontrolowany poślizg, to znaczy... że kierowca solidnie przeholował z prędkością względem swoich umiejętności i sprzętu.Fluxor pisze:/.../W utrudnionych warunkach jazdy tym bardziej jest to argument za przejechaniem na świetle żółtym w celu uniknięcia wpadnięcia w poślizg /.../
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
- przemek1602
- Posty: 286
- Rejestracja: poniedziałek 21 lip 2014, 22:36
- Lokalizacja: Świdnica
Nie koniecznie, jak przy 50km/h światło zmieni się na pomarańczowe, a Ty do sygnalizatora będziesz miał 10m zaczniesz hamować? Zatrzymasz się?ptja pisze:jeśli hamowanie w reakcji na coś tak oczywistego i oczekiwanego, jak zmiana świateł na skrzyżowaniu miałoby spowodować niekontrolowany poślizg, to znaczy... że kierowca solidnie przeholował z prędkością względem swoich umiejętności i sprzętu.Fluxor pisze:/.../W utrudnionych warunkach jazdy tym bardziej jest to argument za przejechaniem na świetle żółtym w celu uniknięcia wpadnięcia w poślizg /.../