Issac pisze:Też się zastanawiam co by się stało gdyby odłączyć od aku samochodowego plus z rozrusznika i podłączyć do pakietu. Minus z tego pakietu do budy i spróbować odpalić...
Czy bendiks po wysprzegleniu zewrze plus z aku samochodowego i pakietu ?
A w jaki sposób by miał podłączyć do akumulatora, skoro go odpiąłeś?
Bendix, (w sumie nic nie załącza, bo to jest urządzenie powodujące automatyczne zasprzęglenie i wysprzęglenie rozrusznika z wieńcem zębatym) załącza stykiem głównym, napięcie z akumulatora do uzwojeń rozrusznika. Są często styki pomocnicze, powodujące rozwarcie części uzwojenia solenoidu, aby zminimalizować niebezpieczeństwo przegrzania uzwojeń, a zapewnić dużą siłę przyciągania.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Issac pisze:Też się zastanawiam co by się stało gdyby odłączyć od aku samochodowego plus z rozrusznika i podłączyć do pakietu. Minus z tego pakietu do budy i spróbować odpalić...
Czy bendiks po wysprzegleniu zewrze plus z aku samochodowego i pakietu ?
A w jaki sposób by miał podłączyć do akumulatora, skoro go odpiąłeś?
Bendix, (w sumie nic nie załącza, bo to jest urządzenie powodujące automatyczne zasprzęglenie i wysprzęglenie rozrusznika z wieńcem zębatym) załącza stykiem głównym, napięcie z akumulatora do uzwojeń rozrusznika. Są często styki pomocnicze, powodujące rozwarcie części uzwojenia solenoidu, aby zminimalizować niebezpieczeństwo przegrzania uzwojeń, a zapewnić dużą siłę przyciągania.
Pozdrawiam
Tak jak pisałem. Uzwojenie rozrusznika zasilane byłoby z power banku. Bendiks działa jak duży stycznik który potrzebuje wzbudzenia (plusik któy jest podawany na bendiks po przekręceniu kluczyka... a to z akumulatora samochodowego.
Issac pisze:Tak jak pisałem. Uzwojenie rozrusznika zasilane byłoby z power banku. Bendiks działa jak duży stycznik który potrzebuje wzbudzenia (plusik któy jest podawany na bendiks po przekręceniu kluczyka... a to z akumulatora samochodowego.
No właśnie... bendix jest rozwiązaniem mechanicznego zasprzęglenia i wysprzęglenia kół zębatych i napędzany jest solenoidem.
Jeśli odłączysz kabel plusowy od rozrusznika, a podłączysz w to miejsce zasilanie zapasowe, to, o ile to zasilanie da radę, auto się uruchomi.
Nie zalecam podłączania zasilania bezpośrednio pod uzwojenia rozrusznika, z pominięciem styku głównego, gdyż w wielu autach do poprawnego zadziałania elektroniki, potrzebna jest odpowiednia sekwencja rozruchu.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Issac pisze:Tak jak pisałem. Uzwojenie rozrusznika zasilane byłoby z power banku. Bendiks działa jak duży stycznik który potrzebuje wzbudzenia (plusik któy jest podawany na bendiks po przekręceniu kluczyka... a to z akumulatora samochodowego.
No właśnie... bendix jest rozwiązaniem mechanicznego zasprzęglenia i wysprzęglenia kół zębatych i napędzany jest solenoidem.
Jeśli odłączysz kabel plusowy od rozrusznika, a podłączysz w to miejsce zasilanie zapasowe, to, o ile to zasilanie da radę, auto się uruchomi.
Nie zalecam podłączania zasilania bezpośrednio pod uzwojenia rozrusznika, z pominięciem styku głównego, gdyż w wielu autach do poprawnego zadziałania elektroniki, potrzebna jest odpowiednia sekwencja rozruchu.
Pozdrawiam
TFU ! - CO JA GADAM... Automat nie bendiks. Pomyliłem pojęcia.
Dziękuję za poprawienie
Faktycznie, ale gdy zachowamy kolejność tzn. najpierw kluczykiem wyrzucamy automatem -> bendiks
A później załączamy wirnik w rozruszniku powerbankiem.
Zastanawiam się czy plusy powerbanku i akumulatora samochodowego się zewrą po przekręceniu kluczyka na automacie.
Oczywiście to wszystko teoretyczne rozważania, nie zamierzam nawet próbować...
A do czego chcesz niby ten pakiet podłączać? Rozrysuj sobie albo zrób fotorelację najlepiej i zobaczysz sam, że albo coś wisi w powietrzu albo jest zasilane cały czas, trzeciej opcji nie ma.
Sterowanie bendiksa idzie niezależną linią od zasilania uzwojeń więc nie ma jak się połączyć tamtędy.
Issac pisze:Podłączenie na surowo takiego full pakietu 14,8V do 11,5V akumulatora przy 0^C. Pewnie spowodowałoby przyspawanie klem i wybuch...
Dlaczego, rozładowany aku ma większy opór wewnętrzny i nie popłynie nie wiadomo jak wielki prąd. Teraz śmiało takim aku 11,5V zapalę auto i z miejsca po starcie jest 14,1V.
o_O ja tam nie widziałem nigdzie osobnego wzbudzenia a wszystkie rozruszniki w moim życiu były szeregowe...
Chyba, że się coś zmieniło w tych nowoczesnych .
Przez 30lat niewiele się zmieniło w standardowych produkcjach...
Od poloneza 1,3L 1987r do dodga chargera z 2009r 5,7L... wsio to samo pod tym względem.
W dwóch trzecich się mylisz...To co pokazałeś na zdjęciu to jest stycznik albo inaczej przekaźnik który podaniu na napięcia na konektor-3, zwiera 1 i 2 jednocześnie dociskająć koło zębate rozrusznika do koła zamachowego silnika....
Do 1 na stałe jest podpięty "+" z akumulatora, 2 jest na stałe podpięta z silnikiem szeregowym rozrusznika, a na 3 podawany jest "+" ze stacyjki w momencie rozruchy....a masa jest podawana na rozrusznik poprzez obudowę....i faktycznie nic się w tej kwestji nie zmieniło od bardzo dawna...