Power Bank do auta (odpalania). Ktoś ma ?

gdzie i jak kupować oraz nasze o tym opinie
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Issac pisze:Też się zastanawiam co by się stało gdyby odłączyć od aku samochodowego plus z rozrusznika i podłączyć do pakietu. Minus z tego pakietu do budy i spróbować odpalić...
Czy bendiks po wysprzegleniu zewrze plus z aku samochodowego i pakietu ?
A w jaki sposób by miał podłączyć do akumulatora, skoro go odpiąłeś?
Bendix, (w sumie nic nie załącza, bo to jest urządzenie powodujące automatyczne zasprzęglenie i wysprzęglenie rozrusznika z wieńcem zębatym) załącza stykiem głównym, napięcie z akumulatora do uzwojeń rozrusznika. Są często styki pomocnicze, powodujące rozwarcie części uzwojenia solenoidu, aby zminimalizować niebezpieczeństwo przegrzania uzwojeń, a zapewnić dużą siłę przyciągania.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Hetman
Posty: 450
Rejestracja: czwartek 06 wrz 2012, 03:21
Lokalizacja: PL

Post autor: Hetman »

Dlatego proponowałem 3s jako bezpieczne.
Awatar użytkownika
Issac
Posty: 819
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 15:33
Lokalizacja: Jestem

Post autor: Issac »

Pyra pisze:Witam
Issac pisze:Też się zastanawiam co by się stało gdyby odłączyć od aku samochodowego plus z rozrusznika i podłączyć do pakietu. Minus z tego pakietu do budy i spróbować odpalić...
Czy bendiks po wysprzegleniu zewrze plus z aku samochodowego i pakietu ?
A w jaki sposób by miał podłączyć do akumulatora, skoro go odpiąłeś?
Bendix, (w sumie nic nie załącza, bo to jest urządzenie powodujące automatyczne zasprzęglenie i wysprzęglenie rozrusznika z wieńcem zębatym) załącza stykiem głównym, napięcie z akumulatora do uzwojeń rozrusznika. Są często styki pomocnicze, powodujące rozwarcie części uzwojenia solenoidu, aby zminimalizować niebezpieczeństwo przegrzania uzwojeń, a zapewnić dużą siłę przyciągania.

Pozdrawiam
Tak jak pisałem. Uzwojenie rozrusznika zasilane byłoby z power banku. Bendiks działa jak duży stycznik który potrzebuje wzbudzenia (plusik któy jest podawany na bendiks po przekręceniu kluczyka... a to z akumulatora samochodowego.
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Issac pisze:Tak jak pisałem. Uzwojenie rozrusznika zasilane byłoby z power banku. Bendiks działa jak duży stycznik który potrzebuje wzbudzenia (plusik któy jest podawany na bendiks po przekręceniu kluczyka... a to z akumulatora samochodowego.
No właśnie... bendix jest rozwiązaniem mechanicznego zasprzęglenia i wysprzęglenia kół zębatych i napędzany jest solenoidem.
Jeśli odłączysz kabel plusowy od rozrusznika, a podłączysz w to miejsce zasilanie zapasowe, to, o ile to zasilanie da radę, auto się uruchomi.
Nie zalecam podłączania zasilania bezpośrednio pod uzwojenia rozrusznika, z pominięciem styku głównego, gdyż w wielu autach do poprawnego zadziałania elektroniki, potrzebna jest odpowiednia sekwencja rozruchu.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
Issac
Posty: 819
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 15:33
Lokalizacja: Jestem

Post autor: Issac »

Pyra pisze:Witam
Issac pisze:Tak jak pisałem. Uzwojenie rozrusznika zasilane byłoby z power banku. Bendiks działa jak duży stycznik który potrzebuje wzbudzenia (plusik któy jest podawany na bendiks po przekręceniu kluczyka... a to z akumulatora samochodowego.
No właśnie... bendix jest rozwiązaniem mechanicznego zasprzęglenia i wysprzęglenia kół zębatych i napędzany jest solenoidem.
Jeśli odłączysz kabel plusowy od rozrusznika, a podłączysz w to miejsce zasilanie zapasowe, to, o ile to zasilanie da radę, auto się uruchomi.
Nie zalecam podłączania zasilania bezpośrednio pod uzwojenia rozrusznika, z pominięciem styku głównego, gdyż w wielu autach do poprawnego zadziałania elektroniki, potrzebna jest odpowiednia sekwencja rozruchu.

Pozdrawiam
TFU ! - CO JA GADAM... Automat nie bendiks. Pomyliłem pojęcia.
Dziękuję za poprawienie :)
Faktycznie, ale gdy zachowamy kolejność tzn. najpierw kluczykiem wyrzucamy automatem -> bendiks ;-)
A później załączamy wirnik w rozruszniku powerbankiem.
Zastanawiam się czy plusy powerbanku i akumulatora samochodowego się zewrą po przekręceniu kluczyka na automacie.

Oczywiście to wszystko teoretyczne rozważania, nie zamierzam nawet próbować...
Hetman
Posty: 450
Rejestracja: czwartek 06 wrz 2012, 03:21
Lokalizacja: PL

Post autor: Hetman »

Idiotyczny pomysł, bo rozrusznik ruszy przed zasprzęgleniem i jedyne co osiagniesz to uszkodzenie uzębień.
Awatar użytkownika
Issac
Posty: 819
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 15:33
Lokalizacja: Jestem

Post autor: Issac »

Jak ma ruszyć przed, skoro zamkniemy obwód po wysprzegleniu ? Z powietrza weźmie energie ?
Hetman
Posty: 450
Rejestracja: czwartek 06 wrz 2012, 03:21
Lokalizacja: PL

Post autor: Hetman »

A do czego chcesz niby ten pakiet podłączać? Rozrysuj sobie albo zrób fotorelację najlepiej i zobaczysz sam, że albo coś wisi w powietrzu albo jest zasilane cały czas, trzeciej opcji nie ma.

Sterowanie bendiksa idzie niezależną linią od zasilania uzwojeń więc nie ma jak się połączyć tamtędy.
Awatar użytkownika
Issac
Posty: 819
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 15:33
Lokalizacja: Jestem

Post autor: Issac »

Rozrusznik ma 3 przewody. 1 - plus do uzwojenia
2 - plus do wzbudzenia i 3 - masa.

plus od uzwojenia - powerbank
plus od wzbudzenia - aku samochodowy
masa - zmostkowana z aku samochodowym i powerbankiem.


W zależności od modelu rozrusznika automat czasem może podać cząstkowe napięcie ze wzudzenia na szczotki wirnika co powoduje jego powolnym kręceniem.

Zrozumiałeś ?
Nawet jeżeli tak to już nie ważne bo to tylko teoretyczne rozważania, totalnie bez sensu, ot tak.
Lampek
Posty: 375
Rejestracja: piątek 15 sty 2010, 23:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Lampek »

Issac pisze:Podłączenie na surowo takiego full pakietu 14,8V do 11,5V akumulatora przy 0^C. Pewnie spowodowałoby przyspawanie klem i wybuch...
Dlaczego, rozładowany aku ma większy opór wewnętrzny i nie popłynie nie wiadomo jak wielki prąd. Teraz śmiało takim aku 11,5V zapalę auto i z miejsca po starcie jest 14,1V.
Hetman
Posty: 450
Rejestracja: czwartek 06 wrz 2012, 03:21
Lokalizacja: PL

Post autor: Hetman »

o_O ja tam nie widziałem nigdzie osobnego wzbudzenia a wszystkie rozruszniki w moim życiu były szeregowe...
Chyba, że się coś zmieniło w tych nowoczesnych ;) .
Awatar użytkownika
Issac
Posty: 819
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 15:33
Lokalizacja: Jestem

Post autor: Issac »

@Hetman:

Obrazek

1 - plus
2 - minus
3 - wzbudzenie (też plusem)

Przez 30lat niewiele się zmieniło w standardowych produkcjach...
Od poloneza 1,3L 1987r do dodga chargera z 2009r 5,7L... wsio to samo pod tym względem.
zabol
Posty: 85
Rejestracja: środa 25 cze 2008, 18:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zabol »

W dwóch trzecich się mylisz...To co pokazałeś na zdjęciu to jest stycznik albo inaczej przekaźnik który podaniu na napięcia na konektor-3, zwiera 1 i 2 jednocześnie dociskająć koło zębate rozrusznika do koła zamachowego silnika....
Do 1 na stałe jest podpięty "+" z akumulatora, 2 jest na stałe podpięta z silnikiem szeregowym rozrusznika, a na 3 podawany jest "+" ze stacyjki w momencie rozruchy....a masa jest podawana na rozrusznik poprzez obudowę....i faktycznie nic się w tej kwestji nie zmieniło od bardzo dawna...
Awatar użytkownika
Issac
Posty: 819
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 15:33
Lokalizacja: Jestem

Post autor: Issac »

Czizys... gdzie sie myle ? (retoryczne)

Ten Twój styczniko-przekaźniko-wyrzutnik bendiksa to sie profesjonalnie nazywa AUTOMAT.

ten plus po stacycje który załącza automat to .... uwaga.... wait for it....... - WZBUDZENIE.

Terminologia, terminologią...
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Psze Państwa, to temat o bendiksie czy powerbanku ?
ILPT
ODPOWIEDZ