Martwy akumulator AGM w dwuletnim aucie
kupowałem bardzo dawno temu - wtedy jeszcze takich nie było - też się obawiałem ale działa bez zarzutu z wszelkimi telefonami.
Pamiętaj że to tylko prosta diagnostyka silnika (OBD) praktycznie nic tym nie zmienisz - co najwyżej błąd jakiś prosty skasujesz. I raczej nie obawiał bym się najtańszych bo tańszego układu niż ELM nie ma wiec nawet podróbka będzie oryginałem .
Pamiętaj że to tylko prosta diagnostyka silnika (OBD) praktycznie nic tym nie zmienisz - co najwyżej błąd jakiś prosty skasujesz. I raczej nie obawiał bym się najtańszych bo tańszego układu niż ELM nie ma wiec nawet podróbka będzie oryginałem .
Zmień w Renault:Lampek pisze:Nie dedykowany, kupiłem zwykły ELM327 za 30zł i program za 50€ (MES) i robi mi więcej jak komputer z ASO.
- siłę wspomagania
- wyłącz korektę toru jazdy
- usuń nadmiarową ilość kart
- wgraj czyste oprogramowanie silnika.
Wtedy pomagamy, czy ma więcej funkcji niż soft z ASO.
Do tej pory jedyny soft na OBD II, który zbliża się funkcjonalnością do sprzętu z ASO, to MaxiTest.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne
Ze względu na komplikację całego auta, to ja bym chyba nie ryzykował.
Zwykłym skanerem OBD II odczytasz i skasujesz tylko i wyłącznie błędy silnika.
Jakakolwiek inna ingerencja, np. wymiana klocków hamulcowych, to już tylko SD.
Zwykłym skanerem OBD II odczytasz i skasujesz tylko i wyłącznie błędy silnika.
Jakakolwiek inna ingerencja, np. wymiana klocków hamulcowych, to już tylko SD.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne
Witam
Pozdrawiam
Carsoft ma całkiem sporo funkcji przydatnych do diagnostyki, jeśli jednak chcesz wymieniać i przeprogramowywać moduły bądź funkcjonalności, to tylko SD, ale kosztuje krocie...neutrinus pisze:... czy jest sens do mercedesa w211(mam w rodzinie) podchodzić czymś innym niż StarDiagnosis?
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
To precyzuj wypowiedzi, bo nie każdy jeździ Fiatem.
Kuzyn ma Punto II i jeździł po magikach, żeby wgrali mu nowy soft do kompa, bo się korekty długoterminowe rozjechały.
Podłączali mu różne cuda łącznie z Multiecuscanem, bo chyba jego masz na myśli.
Zrobiło to dopiero ASO za kwotę 100 zł (na magików wydał więcej).
Napisz więc w czym MES przewyższa Fiat Examiner?
Kolejna sprawa Multiecuscan ma pełną funkcjonalność po KKLu, a nie po OBD.
Nie wspomnę już o przejściówkach do gniazda, ze względu na zamienione piny sygnałowe w niektórych autach.
Kuzyn ma Punto II i jeździł po magikach, żeby wgrali mu nowy soft do kompa, bo się korekty długoterminowe rozjechały.
Podłączali mu różne cuda łącznie z Multiecuscanem, bo chyba jego masz na myśli.
Zrobiło to dopiero ASO za kwotę 100 zł (na magików wydał więcej).
Napisz więc w czym MES przewyższa Fiat Examiner?
Kolejna sprawa Multiecuscan ma pełną funkcjonalność po KKLu, a nie po OBD.
Nie wspomnę już o przejściówkach do gniazda, ze względu na zamienione piny sygnałowe w niektórych autach.
Np. żadne ASO nie potrafiło uruchomić sygnalizacji dołożonego tempomatu, FES to zrobił.PawelG. pisze:Napisz więc w czym MES przewyższa Fiat Examiner?
Kolejna sprawa Multiecuscan ma pełną funkcjonalność po KKLu, a nie po OBD.
Nie wspomnę już o przejściówkach do gniazda, ze względu na zamienione piny sygnałowe w niektórych autach.
KKL tez mam z przełącznikiem, mechanikiem nie jestem tylko użytkownikiem Stilo i przejściówki zbędne.
Nic nie chcę psioczyć itd, ale jeśli ktoś nie ma pojęcia "firmware" auta to niech lepiej nie grzebie. Miałem do czynienia z Golfem 4 w którym magik za pomocą kabla z allegro bawił się w różne dodatki przy pomocy FAQ z internetu. Wszystko poszło jak powinno. Auto padło i tyle. Takie interfejsy są ciekawe do odczytu stanu auta, wykasowania prostych błędów ale bez wiedzy nie radzę robić nic więcej.
ILPT