Martwy akumulator AGM w dwuletnim aucie

Coś Ci się zepsuło? Nie chce działać jak powinno? Opisz dokładnie swój problem a postaramy się pomóc...
ww296
Posty: 688
Rejestracja: niedziela 27 sty 2013, 11:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ww296 »

kupowałem bardzo dawno temu - wtedy jeszcze takich nie było - też się obawiałem ale działa bez zarzutu z wszelkimi telefonami.
Pamiętaj że to tylko prosta diagnostyka silnika (OBD) praktycznie nic tym nie zmienisz - co najwyżej błąd jakiś prosty skasujesz. I raczej nie obawiał bym się najtańszych bo tańszego układu niż ELM nie ma ;) wiec nawet podróbka będzie oryginałem ;) .
Lampek
Posty: 375
Rejestracja: piątek 15 sty 2010, 23:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Lampek »

ww296 pisze: Pamiętaj że to tylko prosta diagnostyka silnika (OBD) praktycznie nic tym nie zmienisz - co najwyżej błąd jakiś prosty skasujesz..
Przecież interfejs to tylko komunikacja z autem, a zrobi wszystko dobrym programem, jak powiedziałeś "więcej niż ASO"
ww296
Posty: 688
Rejestracja: niedziela 27 sty 2013, 11:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ww296 »

Chodzi mi o interfejs uniwersalny OBD Bluetooth na układzie ELM a interfejs diagnostyczny dedykowany do auta to coś innego.
Lampek
Posty: 375
Rejestracja: piątek 15 sty 2010, 23:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Lampek »

ww296 pisze:Chodzi mi o interfejs uniwersalny OBD Bluetooth na układzie ELM a interfejs diagnostyczny dedykowany do auta to coś innego.
Nie dedykowany, kupiłem zwykły ELM327 za 30zł i program za 50€ (MES) i robi mi więcej jak komputer z ASO.
Awatar użytkownika
tty5150
Posty: 895
Rejestracja: piątek 15 cze 2012, 02:28
Lokalizacja: Sand City

Post autor: tty5150 »

Zamówiłem z ebay, zobaczymy jak przyjdzie. Głównie do zabawy, rejestrowania parametrów autka. Dzieki za pomoc.

Może by wydzielić do innego wątku?
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Lampek pisze:Nie dedykowany, kupiłem zwykły ELM327 za 30zł i program za 50€ (MES) i robi mi więcej jak komputer z ASO.
Zmień w Renault:
- siłę wspomagania
- wyłącz korektę toru jazdy
- usuń nadmiarową ilość kart
- wgraj czyste oprogramowanie silnika.
Wtedy pomagamy, czy ma więcej funkcji niż soft z ASO.
Do tej pory jedyny soft na OBD II, który zbliża się funkcjonalnością do sprzętu z ASO, to MaxiTest.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
neutrinus
Posty: 534
Rejestracja: piątek 09 wrz 2011, 16:16
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Post autor: neutrinus »

To jak już mamy taki temat komputerowo-autowy, to zapytam się czy jest sens do mercedesa w211(mam w rodzinie) podchodzić czymś innym niż StarDiagnosis?
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Ze względu na komplikację całego auta, to ja bym chyba nie ryzykował.
Zwykłym skanerem OBD II odczytasz i skasujesz tylko i wyłącznie błędy silnika.
Jakakolwiek inna ingerencja, np. wymiana klocków hamulcowych, to już tylko SD.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
neutrinus pisze:... czy jest sens do mercedesa w211(mam w rodzinie) podchodzić czymś innym niż StarDiagnosis?
Carsoft ma całkiem sporo funkcji przydatnych do diagnostyki, jeśli jednak chcesz wymieniać i przeprogramowywać moduły bądź funkcjonalności, to tylko SD, ale kosztuje krocie...
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Lampek
Posty: 375
Rejestracja: piątek 15 sty 2010, 23:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Lampek »

PawelG. pisze:
Lampek pisze:Nie dedykowany, kupiłem zwykły ELM327 za 30zł i program za 50€ (MES) i robi mi więcej jak komputer z ASO.
Zmień w Renault:
.
Ale on jest tylko do grupy Fiat za Egzaminer.
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

To precyzuj wypowiedzi, bo nie każdy jeździ Fiatem.
Kuzyn ma Punto II i jeździł po magikach, żeby wgrali mu nowy soft do kompa, bo się korekty długoterminowe rozjechały.
Podłączali mu różne cuda łącznie z Multiecuscanem, bo chyba jego masz na myśli.
Zrobiło to dopiero ASO za kwotę 100 zł (na magików wydał więcej).
Napisz więc w czym MES przewyższa Fiat Examiner?
Kolejna sprawa Multiecuscan ma pełną funkcjonalność po KKLu, a nie po OBD.
Nie wspomnę już o przejściówkach do gniazda, ze względu na zamienione piny sygnałowe w niektórych autach.
Lampek
Posty: 375
Rejestracja: piątek 15 sty 2010, 23:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Lampek »

PawelG. pisze:Napisz więc w czym MES przewyższa Fiat Examiner?
Kolejna sprawa Multiecuscan ma pełną funkcjonalność po KKLu, a nie po OBD.
Nie wspomnę już o przejściówkach do gniazda, ze względu na zamienione piny sygnałowe w niektórych autach.
Np. żadne ASO nie potrafiło uruchomić sygnalizacji dołożonego tempomatu, FES to zrobił.
KKL tez mam z przełącznikiem, mechanikiem nie jestem tylko użytkownikiem Stilo i przejściówki zbędne.
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Potrafili, tylko nikomu nie chciało się tego zrobić.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Nic nie chcę psioczyć itd, ale jeśli ktoś nie ma pojęcia "firmware" auta to niech lepiej nie grzebie. Miałem do czynienia z Golfem 4 w którym magik za pomocą kabla z allegro bawił się w różne dodatki przy pomocy FAQ z internetu. Wszystko poszło jak powinno. Auto padło i tyle. Takie interfejsy są ciekawe do odczytu stanu auta, wykasowania prostych błędów ale bez wiedzy nie radzę robić nic więcej.
ILPT
Lampek
Posty: 375
Rejestracja: piątek 15 sty 2010, 23:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Lampek »

PawelG. pisze:Potrafili, tylko nikomu nie chciało się tego zrobić.
Elektrycy z ASO w swoich nie uruchomili do czasu powstania FESa, tak było.
ODPOWIEDZ