Martwy akumulator AGM w dwuletnim aucie

Coś Ci się zepsuło? Nie chce działać jak powinno? Opisz dokładnie swój problem a postaramy się pomóc...
marekwoj
Posty: 487
Rejestracja: wtorek 17 lip 2012, 14:40
Lokalizacja: Jaktorów (k. Żyrardowa)

Post autor: marekwoj »

ww296 pisze:no to ładne kwiatki - wygląda na to że już regulatora napięcia nie da się wymienić w tych alternatorach...
To że serwis (czyli ASO) nie wymienia nie musi oznaczać, że się nie da. W ASO praktycznie nic się nie da naprawić, tylko się wymienia :evil:
Marcin S.
Posty: 435
Rejestracja: piątek 12 wrz 2008, 10:11

Post autor: Marcin S. »

Pyra pisze:Nie był to stricte system stert-stop, ale urządzenie umożliwiające bardzo częste uruchamianie silnika.
Ślepa uliczka ewolucji ;)

W znanych mi dużych maszynach obrotowych (turbiny gazowe) przyjmuje się, że jej rozruch skraca czas międzyprzeglądowy. Muszę się dowiedzieć, jak jest z dużymi silnikami - może wiesz, jak to jest w przypadku lokomotyw Diesla?

Pzdr.
M.
ww296
Posty: 688
Rejestracja: niedziela 27 sty 2013, 11:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ww296 »

kiedyś to regulator się NAPRAWIAŁO, a szczotki wymieniało, potem przyszły czasy wymiany całego układu regulatora zintegrowanego ze szczotkami, to normalna część serwisowa, nawet w ASO a teraz jak widać wymiana całego, podzespołu do tego nie taniego. Pewnie za kilka lat aftermarket pozwoli na wymianę tego regulatora bo przecież praktycznie nie da się zintegrować tego w 100 procentach z samym alternatorem.
Awatar użytkownika
Ebola
Posty: 976
Rejestracja: czwartek 17 maja 2012, 22:39

Post autor: Ebola »

Marcin S. pisze:
Pyra pisze:Nie był to stricte system stert-stop, ale urządzenie umożliwiające bardzo częste uruchamianie silnika.
Ślepa uliczka ewolucji ;)

W znanych mi dużych maszynach obrotowych (turbiny gazowe) przyjmuje się, że jej rozruch skraca czas międzyprzeglądowy. Muszę się dowiedzieć, jak jest z dużymi silnikami - może wiesz, jak to jest w przypadku lokomotyw Diesla?

Pzdr.
M.
W przypadku lokomotyw z tego co pamiętam (mój tato był maszynistą, i zawsze za dzieciaka lubiłem słuchać o tym gigantach) też nie gasi się bez powodu, dopiero jak jest dłuższy postój, a w zimie chodziły cały czas od przeglądu do przeglądu (72 godziny o ile dobrze pamiętam, choć wtedy były inne czasy i nikt przepałem się nie martwił) A to trochę inna para kaloszy, ale parowozy chodziło nom stop chyba 28dni, potem 2 dni stygły i robiony był przegląd.
Awatar użytkownika
Browar
Posty: 653
Rejestracja: czwartek 15 lis 2012, 18:33
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Browar »

Trybologia o tym mówi całkiem sporo. Jedno uruchomienie zimnego silnika badanego Volvo odpowiadało jego zużyciu w trakcie 300km ciągłej jazdy. Oczywiście uruchomienie gorącego silnika to inna rzecz ale znając procesy zachodzące podczas uruchamiania (rozkład ciśnień i wynikające z tego trajektorie zespołów tłok-pierścień-korba) ma się jasność że mocno przyspieszone zużycie jest pewne.
pozdrav
oskar
Posty: 425
Rejestracja: sobota 13 lut 2010, 23:49
Lokalizacja: Polska

Post autor: oskar »

Dziwna sytuacja wyszła, serwis wymienił alternator a ten nowy również na odpalonym silniku ładuje do 14,8 V nawet do 14,9 V , jutro zadzwonię do serwisu, nie wiem co robić tam jakieś głąby pracują co tylko potrafią wymieniać całe podzespoły.
Midilight 3x XM-L(gorgonzola)/JetBeam M1X/ Midilight 5x R5(puszkin)/ Biedrono mag 2D XM-L/ SF Skyline I/ MacTronic Black Eye/ JetBeam Jet III R5(zgubiona)/ Lumintop P2C/ Nitecore EX11/ Zebralight H31/ Xeno Tiger E03/ Eagletac D25LC2mini/ cdn.
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Przy takim napięciu szybko ugotuje akumulator.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
wymień akumulator, często tak bywa, jak jest padnięty, alternator wtedy nie potrafi utrzymać odpowiedniego napięcia. Miałem tak kiedyś w W201, pojawiało się powyżej 15V, bo przepalało bezpiecznik zabezpieczający sterownik silnika.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
oskar
Posty: 425
Rejestracja: sobota 13 lut 2010, 23:49
Lokalizacja: Polska

Post autor: oskar »

nie mam teraz kasy na nowy akumulator, to 700zł za AGM do start stopu 70Ah myślałem że jak wymienią alternator to akumulator z czasem dojdzie do siebie
Midilight 3x XM-L(gorgonzola)/JetBeam M1X/ Midilight 5x R5(puszkin)/ Biedrono mag 2D XM-L/ SF Skyline I/ MacTronic Black Eye/ JetBeam Jet III R5(zgubiona)/ Lumintop P2C/ Nitecore EX11/ Zebralight H31/ Xeno Tiger E03/ Eagletac D25LC2mini/ cdn.
marekwoj
Posty: 487
Rejestracja: wtorek 17 lip 2012, 14:40
Lokalizacja: Jaktorów (k. Żyrardowa)

Post autor: marekwoj »

Czyli wychodzi na to, że nowy daje takie samo napięcie jak stary. Więc niepotrzebna wymiana, lub (to się naprawdę zdarza) nic nie wymienili, tylko kasę wzięli :(
Awatar użytkownika
Jacek318
Posty: 684
Rejestracja: środa 19 gru 2012, 21:39
Lokalizacja: Haga

Post autor: Jacek318 »

Nie da się wyłączyć opcji start stop i zakupić normalne aku? Może w serwisie lub u jakiegoś zdolnego fachowca. Nawiasem "mówiąc" już wiem czego unikać w nowym samochodzie...
oskar
Posty: 425
Rejestracja: sobota 13 lut 2010, 23:49
Lokalizacja: Polska

Post autor: oskar »

Jest przycisk deaktywujący system start stop.

Byłem dziś u prywatnego autoelektryka który znów podłączył urządzenie diagnostyczne.
Aku 12.43V zdolność rozruchowa 89% i odziwo alternator zaczął ładować 12.6V co jest normalne.
Według serwisu alternator gdy aku jest lekko rozładowany podaje większe napięcie i te 14.9V to normalne a gdy naładuje zmniejsza do 14.6. i tak chyba się zdarzyło więc chyba wszystko ok.
Mam paragonik z urządzenia diagnostycznego potwierdzający sprawność całego systemu, również serwis twierdzi że w tej chwili wszystko działa i nie ma sensu czegokolwiek ruszać a to że napięcie w aku spada do 12.4 albo nawet 12.3 jest normalne, gdyż centralny zamek, alarm i szereg czujników wciąż czerpie prąd co z czasem rozładowywuje układ.
Równiez ten zewnętrzny auto elektryk potwierdził, że alternator jest nowy więc chyba sprawa jest zamknięta. I oby tak było.
Midilight 3x XM-L(gorgonzola)/JetBeam M1X/ Midilight 5x R5(puszkin)/ Biedrono mag 2D XM-L/ SF Skyline I/ MacTronic Black Eye/ JetBeam Jet III R5(zgubiona)/ Lumintop P2C/ Nitecore EX11/ Zebralight H31/ Xeno Tiger E03/ Eagletac D25LC2mini/ cdn.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Jacek318 pisze:Nie da się wyłączyć opcji start stop i zakupić normalne aku? Może w serwisie lub u jakiegoś zdolnego fachowca. Nawiasem "mówiąc" już wiem czego unikać w nowym samochodzie...
Wyłączy się da, ale trzeba to robić za każdym razem po odpaleniu silnika. Wypadało by odpowiednim interfejsem wyłączyć start-stop na stałe.

A czego unikać w nowym aucie ? Właśnie start/stop. Poza tym teraz jest tyle elektroniki w aucie że już sam nie pogrzebiesz. Nie ma co się za bardzo zastanawiać. Kupujesz, jeździsz i modlisz się żeby się nie rozkraczyło na środku drogi :)
ILPT
ww296
Posty: 688
Rejestracja: niedziela 27 sty 2013, 11:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ww296 »

skaktus - wbrew pozorom można więcej pogrzebać niż w starszych generacjach. Zwłaszcza, że usterki najczęściej spowodowane są kiepskimi połączeniami. Ale trzeba unikać aut w których ktoś grzebał wcześniej ;) .
a interfejs warto kupić - choćby w celu przetestowania rożnych opcji w samochodzie np w moimi jest dziesięć rożnych wersji sygnału centralnego zamka, podobnie dźwięku sygnału cofania (tu mogę zmieniać częstotliwość i głośność)
Mogę np ustawić podnoszenie świateł w zależności od prędkości (a nie mam adaptacyjnych tylko zwykły ksenon) i setki rożnych innych spraw - włączając znacznie poważniejsze niż te estetyczno-gadżeciarskie :)
np po zakupieniu prostego czytnika OBD na bluetooth (poniżej 10 $) wraz ze smartphone z androidem mam przegląd tego jak pracuje silnik wraz z bardzo dokładnym przyrządem mierzącym osiągi i mogącym nawet szacować moc i moment silnika. Po prostu możliwości nawet hobbysty amatora są bardzo potężne we współczesnych samochodach, często większe niż ASO. :) a wogole nieporównywalne z hobbystami amatorami sprzed lat - gdzie modyfikacje wykonywała się praktycznie na ślepo (w zasadzie na oko ;) ) np gaźnika a i tak zakres tych modyfikacji był co najmniej smieszny.
Awatar użytkownika
tty5150
Posty: 895
Rejestracja: piątek 15 cze 2012, 02:28
Lokalizacja: Sand City

Post autor: tty5150 »

ww296 pisze:o zakupieniu prostego czytnika OBD na bluetooth (poniżej 10 $) wraz ze smartphone z androidem mam przegląd
Hej. Jaki czytnik z ebay byś polecił? Jest tego dużo. Czy coś takiego LINK będzie OK do prostej diagnostyki, czy też warto dorzucić parę $$$?

Wole kupić drożej, ale raz i porządnie.
ODPOWIEDZ