Projekt Raven.
Projekt Raven.
No więc stało się wspólnymi siłami we Wrocławiu powstała lampeczka na miarę naszych skromnych oczekiwań :
- mała i lekka
- jasna i w pełni sterowalna
- nie ******** na etapie projektu i wykonania
- nie zaoszczędzona na projekcie i materiałach
- zaspokajająca zachcianki estetyczne (3 kawałki rury kwadratowej 25x25mm są fajne ale... ).
Czyli :
- emitery osadzane bezpośrednio na rdzeniu lampki pasowanym w obudowę
- driver - no a jaki jak nie MaxFlex 2.0
- optyka Khatod Triple 35mm 10*
- obudowa wycinana cnc z alu i następnie anodowana
Na etapie projektu wielokrotnie modyfikowana, kadzona i modelowana termicznie, na etapie wykonania maszynka cnc całkowicie sterowana przez komputerek
Plusy względem lupine :
- emitery osadzone na radiatorze a nie na płytce PCB
- obudowa anodowana a nie malowana proszkowo
- wymienna optyka
- lepsze ledy
Więcej fotek w galerii picassy
- mała i lekka
- jasna i w pełni sterowalna
- nie ******** na etapie projektu i wykonania
- nie zaoszczędzona na projekcie i materiałach
- zaspokajająca zachcianki estetyczne (3 kawałki rury kwadratowej 25x25mm są fajne ale... ).
Czyli :
- emitery osadzane bezpośrednio na rdzeniu lampki pasowanym w obudowę
- driver - no a jaki jak nie MaxFlex 2.0
- optyka Khatod Triple 35mm 10*
- obudowa wycinana cnc z alu i następnie anodowana
Na etapie projektu wielokrotnie modyfikowana, kadzona i modelowana termicznie, na etapie wykonania maszynka cnc całkowicie sterowana przez komputerek
Plusy względem lupine :
- emitery osadzone na radiatorze a nie na płytce PCB
- obudowa anodowana a nie malowana proszkowo
- wymienna optyka
- lepsze ledy
Więcej fotek w galerii picassy
edison - sorry no crap allowed in 2 miles radiuspawelsz pisze: 1. jakie diody- edi ?
2. co to jest MaxFlex 2.0
3x Cree XR-E bin R2 on board
Oo widzie poważne braki w edukacji... . Driver boost produkcji taskleda sterowany przez mommentary switch - generalnie brakuje mu tylko złącza USB z wyprowadzeniem na obudowę w celu zgrywania statystyki wykorzystania i pomiaru mocy aktualnej i wydajności
hmm- czy ja wiem czy braki- to jest w zasadzie dedykowane pod rowerówkę i drogawe 32usd+transport, ale funkcje ma fajne.
Hmm- tak patrzyłem sobie i malutkie jakieś to źródło zasilania- pewnie lion ino jakie no i jak toto się grzeje- bo obudowa duża nie jest, a 3xCree dają nieźle ciepła, chyba,że idą jedynie na 350mA.
Ja to bym chętnie pomacał- no jestem z wro też
edi
już wiem co mi nie pasowało, dioda R2 daje :
@ 350 mA 114 -122 lm
@ 700 mA 197 - 209 lm
@ 1000 mA 252 - 267 lm
znaczy max można dostać 750lumenków przy prądzie 1A na każdej diodzie a to juz bardzo dużo , jak na takie małe światełko- problemy z chłodzeniem
Hmm- tak patrzyłem sobie i malutkie jakieś to źródło zasilania- pewnie lion ino jakie no i jak toto się grzeje- bo obudowa duża nie jest, a 3xCree dają nieźle ciepła, chyba,że idą jedynie na 350mA.
Ja to bym chętnie pomacał- no jestem z wro też
edi
już wiem co mi nie pasowało, dioda R2 daje :
@ 350 mA 114 -122 lm
@ 700 mA 197 - 209 lm
@ 1000 mA 252 - 267 lm
znaczy max można dostać 750lumenków przy prądzie 1A na każdej diodzie a to juz bardzo dużo , jak na takie małe światełko- problemy z chłodzeniem
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
http://www.taskled.com/maxflex.html
1.2A - to bardzo dużo, ale i tak ni cula nie wyjdzie te 900 lumenów to raz.
Przemodelowana termicznie- ładnie brzmi, ale w ramach zrobienia super światełka mocowanie do np. kierownicy jest włóknem węglowym, a ono nie przewodzi ciepła- aż nie chce mi się wierzyć , że 3diody w małej obudowie odpalone na 1.2A będą działać z akusów 4AA na max przez godzinę i nic sie nie ugotuje i zasilanie wydoli (nie chce mi się teraz liczyć watów itd, ale na szybko nie ma szans).
Wybaczcie- ale dioda odpalona na 1A w obudowie z alu po 30min nieźle daje już termicznie, tu sa 3 diody, odpalone na większa moc w obudowie ze 2razy takiej - ja mierzyłem prąd na diodzie...
Wybacz- nie wierzę, ale poza tym- projekt genialny- powtórzę- chętnie bym to pomacał- daleko nie mam
1.2A - to bardzo dużo, ale i tak ni cula nie wyjdzie te 900 lumenów to raz.
Przemodelowana termicznie- ładnie brzmi, ale w ramach zrobienia super światełka mocowanie do np. kierownicy jest włóknem węglowym, a ono nie przewodzi ciepła- aż nie chce mi się wierzyć , że 3diody w małej obudowie odpalone na 1.2A będą działać z akusów 4AA na max przez godzinę i nic sie nie ugotuje i zasilanie wydoli (nie chce mi się teraz liczyć watów itd, ale na szybko nie ma szans).
Wybaczcie- ale dioda odpalona na 1A w obudowie z alu po 30min nieźle daje już termicznie, tu sa 3 diody, odpalone na większa moc w obudowie ze 2razy takiej - ja mierzyłem prąd na diodzie...
Wybacz- nie wierzę, ale poza tym- projekt genialny- powtórzę- chętnie bym to pomacał- daleko nie mam
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
Pawelsz, jak juz się domacasz to czekamy na wrażenia
Rozumiem twój sceptycyzm...jakoś też trudno mi uwierzyć że te 900 lumenów nie będzie się za bardzo grzało...a w instrukcji jest napisane z jaką prędkością trzeba jechać? I w jakiej temp. powietrza?
Lampeczka naprawdę zacna, widac że wiele pracy włozyliście, gratuluję pomysłu i realizacji...
Rozumiem twój sceptycyzm...jakoś też trudno mi uwierzyć że te 900 lumenów nie będzie się za bardzo grzało...a w instrukcji jest napisane z jaką prędkością trzeba jechać? I w jakiej temp. powietrza?
Lampeczka naprawdę zacna, widac że wiele pracy włozyliście, gratuluję pomysłu i realizacji...
Moim zdaniem jest to za mała powierzchnia radiacyjna dla trzech Cree@1A (przecież to już mały piekarnik- w lato wracając z basenu można będzie kąpielówki na niej suszyć ). Może jakieś prostopadłe względem osi jazdy żeberka radiatora aby bardziej wykorzystać opływ chłodnego powietrza... Wiem ile ciepła dają 3 emiterki na wspólnym radiatorze puszczone na 1A (przerabiałem to przy światłach do jazdy dziennej- to jest naprawdę duuużo ciepła, pomijając lepszą sprawność topowego binu Cree) Ciężko jest jednak coś powiedzieć nie widząc tego w działaniu, tak gdybając. W sumie zima jest więc póki co nie ma się co martwić
Sometimes darkness can show you the light
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
...no nie wiem, jak rano jade do pracy, tak o 6.30 to widze czasem-nawet teraz-pomykających rowerzystów...może rzeczywiście taka lampka-grzejniczek to zbawienie...kładziesz ręce na reflektorku i jazda...ino zakręcać niewygodnie
Może jakieś pomiary temperatury dało by się zmajstrować, np. po 5min pracy "na stojaka"?
Może jakieś pomiary temperatury dało by się zmajstrować, np. po 5min pracy "na stojaka"?
pozwole sobie wkleić specyfikację z precla:
http://tinyurl.com/2d8rle
specyfikacja:
- obudowa - wykonana w calosci z aluminium, pelna obrobka CNC, w pelni
wodoszczelna; wykonano modelowanie termiczne;
- anodowana na czarno w celu zwiekszenia odpornosci, wymiany ciepla,
poprawy wygladu oraz uzyskania mozliwie najnizszej wagi calosci
- wymiary glowicy: 44,6mm dlugosci, 43mm szerokosci
- mocowanie do kierownicy: wykonane z wlokna weglowego (oryginal Lupine)
- trzy diody Cree XR-E bin R2, barwa WH (swiatlo dzienne)
- optyka: potrojna soczewka 14*
- ilosc swiatla ze zrodla: od 50 do 900lm+
- 8 bitowy mikroprocesor RISC taktowany zegarem 10MHz
- trzy predefiniowane tryby pracy: Emergency, Ride, Ultimate
- mozliwosc dowolnego ustawienia ilosci swiatla w kazdym trybie
- pelna obsluga bez odrywania rak od kierowicy - zdalne sterowanie
(+dostep do wszystkich programowalnych opcji) poprzez jeden, wodoodporny
przycisk dowolnie umieszczony na kierownicy (mocowanie w komplecie)
- dwa programowalne ostzezenia o poziomie baterii poprzez diode
zintegrowana z obudowa lampki
- tryby migajace
- zabezpiecznia termiczne - automatycznie zmniejszanie mocy przy przy
przekroczeniu zaprogramowanej temperatury
- zabezpieczenie przed blednym podlaczeniem zasilania
- sterownik pradowy typu boost marki Linear, zapewniajacy do 93%
wydajnosci (realnie ponad 85%)
- pelna kompatybilnosc z zasilaniem: 4xAA / Nipack / Li-ion 7,4V
- elektronika calkowicie umieszczona w glowicy lampki
- wodoszczelne przewody
- calkowita waga lampki (bez baterii) - ponizej 100gram
kompletny zestaw zawiera:
- w pelni uzbrojna w diody Cree R2WH i elektronike opisana powyzej
glowice, o realnej mocy maksymalnej min. 900 lumenow wraz z
wyprowadzonym przewodem zasilajacym oraz przyciskiem sterujacym
- mocowanie do kierownicy - carbon (standard lub oversize)
- dwa gotowe pojemniki na 4xAA (wraz z przewodami)
- wodoodporny pokrowiec na baterie wraz z mocowaniem do roweru
cene oraz zdjecia calosci przedstawie za tydzien.
bedzie takze mozlwosc zamowienia samej obudowy z optyka i mocowaniem.
projekt wykonany na uzytek wlasny, kilka kompletow bedzie gotowych
rowniez dla preclowiczow (mam nadzieje) okolo 20. grudnia