Tylna lampka rowerowa.
Dokładnie, przez wszystkich, jednych i drugich.
Smoku, ja nie pisałem, że chińskie tylne lampki są dobre. Nie pisałem, że nawet markowe są dobre. Twój argument mija się z moim .
No nic, zrobię swoją, to się pochwalę .
A mijasz się z kimś przez ~5sekund, za to jedziesz za kimś przez dużo dłużej, stąd porównanie tych dwóch typów oślepiania również jest chybione.
Smoku, ja nie pisałem, że chińskie tylne lampki są dobre. Nie pisałem, że nawet markowe są dobre. Twój argument mija się z moim .
No nic, zrobię swoją, to się pochwalę .
A mijasz się z kimś przez ~5sekund, za to jedziesz za kimś przez dużo dłużej, stąd porównanie tych dwóch typów oślepiania również jest chybione.
Napiszę coś niepopularnego, ale wciąż czekam na obowiązkowe OC dla rowerzystów.
Może to choć trochę by dawało do myślenia.
Jak pisałem wcześniej, dużo jeżdżę po nocy i kamizelki naprawdę sporo dają i widać rowerzystę z daleka.
Może to choć trochę by dawało do myślenia.
Jak pisałem wcześniej, dużo jeżdżę po nocy i kamizelki naprawdę sporo dają i widać rowerzystę z daleka.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne
- smokuxx1987
- Posty: 2113
- Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
- Lokalizacja: Krosno
Mijając się z kimś ze źle ustawionymi światłami masz wycelowane w oczy od 2 do 6 tys lumenów białego światła, a tutaj jest 20 lumenów w trybie low czerwonego, rozproszonego, skierowanego w ziemię.
Do stałego światła oko zdąży się przyzwyczaić a do krótkotrwałego nie.
Za rowerzystą też nie jedziesz godziny czasu tylko kilka, kilkanaście sekund i go wyprzedzasz, a jak nie masz możliwości to nikt ci nie każe siedzieć mu na tylnim kole...
Do stałego światła oko zdąży się przyzwyczaić a do krótkotrwałego nie.
Za rowerzystą też nie jedziesz godziny czasu tylko kilka, kilkanaście sekund i go wyprzedzasz, a jak nie masz możliwości to nikt ci nie każe siedzieć mu na tylnim kole...
To nawet nie jest niepopularne, to jest utopia.PawelG. pisze:Napiszę coś niepopularnego, ale wciąż czekam na obowiązkowe OC dla rowerzystów.
I piszę to z całą pewnością, mimo, że sam wykupiłem OC.
Tego typu nakazy jak noś kask, ubieraj kamizelkę nie mówiąc o tym OC są zarówno nierealistyczne, jak i niedobre jako rozwiązanie systemowe.
Jest nakaz odpowiedniego wyposażenia roweru i co, jak jest respektowany przez dużą część , a jak jest kontrolowany przez władzę ?
Kolejne nakazy nic nie wniosą, a to OC - ciekawe jakbyś widział kontrolę tego by nie był to kolejny martwy przepis.
Jeśli świeci wystarczajaco szeroko to przeszkadza. Jest masa nawet tanich lampek rowerowych, które oślepiają innych rowerzystów - a podobno to też uczestnicy ruchu?madkeinam pisze:Innemu rowerzyście raczej nie będzie to przeszkadzać, rowerzyści mają oczy na innym poziomie niż kierowcy samochodów. Chyba, że lampka jest skierowana w kosmosHetman pisze:Inny rowerzysta?
Zgadza się, nie widziałem tej konkretnej na żywo ale miej na uwadze to co napisałem .
Jako rowerzysta miejski zauważyłem boleśnie że jakaś część rowerzystów ma ustawione przednie lampy tak wysoko że nie oświetlają one im drogi, a moje oczy i jest to naprawdę nieprzyjemne. Nie rozumiem co mózg takiego rowerzysty myśli - lecz nie zauważa gdy drogi sam nie widzi a świeci innym po głowach męcząc/denerwując ich. Głównie tu chodzi o tak przeze mnie lubiane lampy żarówkowe zasilane poprzez prądnicę które świecą znacznie lepiej niż 3-6 diodowe tanie lampki na 3 * R3.
Ni-Cd Man.
Witam.
Dotarł do mnie egzemplarz oświetlenia tylnego, który wywołuje tu tak wiele emocji
Jak na razie przeszedłem się z pieskiem na spacer poza tereny oświetlone. Tryb najniższy z ok 20m jest widoczny wystarczająco wyraźnie. Jak tylko warunki pogodowe będą na to pozwalały, przeprowadzę osobisty test wzrokowy z rowerem stojącym trochę dalej ode mnie. Dziś rolę roweru pełnił pniak, ale był jakieś 20cm nad ziemią.
Mam pomysł. W dyfuzor można coś wstawić, co albo spowoduje większe rozproszenie światła na boki (np. kolimator, ale kolimator można przecież wstawić i w latarkę, o czym była mowa już na początku dyskusji), albo coś, co ograniczy jego emisję bezpośrednio w tył, wysyłając światło na boki (krążek ciemniejszej plexy, szybkę, lustra?)
Pozdrawiam.
Dotarł do mnie egzemplarz oświetlenia tylnego, który wywołuje tu tak wiele emocji
Jak na razie przeszedłem się z pieskiem na spacer poza tereny oświetlone. Tryb najniższy z ok 20m jest widoczny wystarczająco wyraźnie. Jak tylko warunki pogodowe będą na to pozwalały, przeprowadzę osobisty test wzrokowy z rowerem stojącym trochę dalej ode mnie. Dziś rolę roweru pełnił pniak, ale był jakieś 20cm nad ziemią.
Mam pomysł. W dyfuzor można coś wstawić, co albo spowoduje większe rozproszenie światła na boki (np. kolimator, ale kolimator można przecież wstawić i w latarkę, o czym była mowa już na początku dyskusji), albo coś, co ograniczy jego emisję bezpośrednio w tył, wysyłając światło na boki (krążek ciemniejszej plexy, szybkę, lustra?)
Pozdrawiam.
Convoy S2 i C8 ster. ElSor
Convoy S2+ XP-E2 RED mod smokuxx1987
XinTD X3 mod Maciex93, ster. ElSor v.2 3,55A
UltraFire C8,mod Dariusz70
TrustFire X6, 9A
Trajka Dekers 1kW, 2x20Ah
smokuxx1987, zaopatrz się w trochę przewodu w izolacji silikonowej, ich lutowanie to bajka w porównaniu to tych zwykłych co są przy sterownikach topi się to strasznie i trzeba cudować jak się chce łanie polutować do mcpcb.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
- smokuxx1987
- Posty: 2113
- Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
- Lokalizacja: Krosno
No, na myśli miałem estetykę oraz łatwość lutowania.
Przy zwykłych ma się w zasadzie 1-2 szanse na ładne przylutowanie, potem wszystko jest stopione
Przy zwykłych ma się w zasadzie 1-2 szanse na ładne przylutowanie, potem wszystko jest stopione
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Witam.
Tytułową lampkę testowałem na obrotowym uchwycie zamontowanym na sztycy podsiodłowej. Latarka z założonym dyfuzorem. W ustawieniu o jeden ząbek poniżej poziomu, czyli jakieś 20 stopni w dół, z 15 metrów wygląda jak szerokie światełko rowerowe, raczej nie oślepiające (aczkolwiek wrazliwość u każdego może wyglądać inaczej). Główny strumień światła, przechodzący przez dyfuzor na wprost, oświetla bagażnik i okolice (pomaga też cofać po zmroku przy użyciu lusterka, całkiem dobrze spełnia rolę światła wstecznego).
Chętnie puściłbym kogoś na rowerze przodem i pojechał za nim samochodem, ale jakoś brak chętnych na przejażdżki w tej temperaturze. Ja, oczywiście, jako oceniający muszę siedzieć w samochodzie
Pozdrawiam.
Edit:
Udało mi się znaleźć "sceny nocne" w aparacie.
Odległość ok 12m. Ustawień nie znam, zdałem się na aparat, to zwykły kompakt.
Latarka w położeniu poziomym
I o jeden ząbek w dół
I dyfuzory po obu stronach
Postaram się zrobić i dodać dziś zdjęcia tylnej lampki skierowanej jeszcze bardziej w dół, o dwa i trzy ząbki.
Pozdrawiam.
Tytułową lampkę testowałem na obrotowym uchwycie zamontowanym na sztycy podsiodłowej. Latarka z założonym dyfuzorem. W ustawieniu o jeden ząbek poniżej poziomu, czyli jakieś 20 stopni w dół, z 15 metrów wygląda jak szerokie światełko rowerowe, raczej nie oślepiające (aczkolwiek wrazliwość u każdego może wyglądać inaczej). Główny strumień światła, przechodzący przez dyfuzor na wprost, oświetla bagażnik i okolice (pomaga też cofać po zmroku przy użyciu lusterka, całkiem dobrze spełnia rolę światła wstecznego).
Chętnie puściłbym kogoś na rowerze przodem i pojechał za nim samochodem, ale jakoś brak chętnych na przejażdżki w tej temperaturze. Ja, oczywiście, jako oceniający muszę siedzieć w samochodzie
Pozdrawiam.
Edit:
Udało mi się znaleźć "sceny nocne" w aparacie.
Odległość ok 12m. Ustawień nie znam, zdałem się na aparat, to zwykły kompakt.
Latarka w położeniu poziomym
I o jeden ząbek w dół
I dyfuzory po obu stronach
Postaram się zrobić i dodać dziś zdjęcia tylnej lampki skierowanej jeszcze bardziej w dół, o dwa i trzy ząbki.
Pozdrawiam.
Convoy S2 i C8 ster. ElSor
Convoy S2+ XP-E2 RED mod smokuxx1987
XinTD X3 mod Maciex93, ster. ElSor v.2 3,55A
UltraFire C8,mod Dariusz70
TrustFire X6, 9A
Trajka Dekers 1kW, 2x20Ah