Tylna lampka rowerowa.

co i jak zrobiłem...
Hetman
Posty: 450
Rejestracja: czwartek 06 wrz 2012, 03:21
Lokalizacja: PL

Post autor: Hetman »

Dokładnie, przez wszystkich, jednych i drugich.


Smoku, ja nie pisałem, że chińskie tylne lampki są dobre. Nie pisałem, że nawet markowe są dobre. Twój argument mija się z moim :) .
No nic, zrobię swoją, to się pochwalę ;) .

A mijasz się z kimś przez ~5sekund, za to jedziesz za kimś przez dużo dłużej, stąd porównanie tych dwóch typów oślepiania również jest chybione.
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Napiszę coś niepopularnego, ale wciąż czekam na obowiązkowe OC dla rowerzystów.
Może to choć trochę by dawało do myślenia.
Jak pisałem wcześniej, dużo jeżdżę po nocy i kamizelki naprawdę sporo dają i widać rowerzystę z daleka.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

Mijając się z kimś ze źle ustawionymi światłami masz wycelowane w oczy od 2 do 6 tys lumenów białego światła, a tutaj jest 20 lumenów w trybie low czerwonego, rozproszonego, skierowanego w ziemię.
Do stałego światła oko zdąży się przyzwyczaić a do krótkotrwałego nie.

Za rowerzystą też nie jedziesz godziny czasu tylko kilka, kilkanaście sekund i go wyprzedzasz, a jak nie masz możliwości to nikt ci nie każe siedzieć mu na tylnim kole...
Hetman
Posty: 450
Rejestracja: czwartek 06 wrz 2012, 03:21
Lokalizacja: PL

Post autor: Hetman »

Inny rowerzysta?
madkeinam
Posty: 505
Rejestracja: środa 25 gru 2013, 22:40
Lokalizacja: Radwanice

Post autor: madkeinam »

Hetman pisze:Inny rowerzysta?
Innemu rowerzyście raczej nie będzie to przeszkadzać, rowerzyści mają oczy na innym poziomie niż kierowcy samochodów. Chyba, że lampka jest skierowana w kosmos :-P
max4max
Posty: 1398
Rejestracja: wtorek 14 sie 2012, 07:56
Lokalizacja: że znowu

Post autor: max4max »

PawelG. pisze:Napiszę coś niepopularnego, ale wciąż czekam na obowiązkowe OC dla rowerzystów.
To nawet nie jest niepopularne, to jest utopia.
I piszę to z całą pewnością, mimo, że sam wykupiłem OC.
Tego typu nakazy jak noś kask, ubieraj kamizelkę nie mówiąc o tym OC są zarówno nierealistyczne, jak i niedobre jako rozwiązanie systemowe.
Jest nakaz odpowiedniego wyposażenia roweru i co, jak jest respektowany przez dużą część , a jak jest kontrolowany przez władzę ?
Kolejne nakazy nic nie wniosą, a to OC - ciekawe jakbyś widział kontrolę tego by nie był to kolejny martwy przepis.
hoka
Posty: 733
Rejestracja: piątek 15 lis 2013, 01:39
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: hoka »

A ja bym po prostu chciał klasyczną tylną lampkę rowerową ale zasilaną 18650. Ot tak by w razie czego w trasie móc przełożyć zapasowe ogniwo z latarki czy powerbanku.
Hetman
Posty: 450
Rejestracja: czwartek 06 wrz 2012, 03:21
Lokalizacja: PL

Post autor: Hetman »

madkeinam pisze:
Hetman pisze:Inny rowerzysta?
Innemu rowerzyście raczej nie będzie to przeszkadzać, rowerzyści mają oczy na innym poziomie niż kierowcy samochodów. Chyba, że lampka jest skierowana w kosmos :-P
Jeśli świeci wystarczajaco szeroko to przeszkadza. Jest masa nawet tanich lampek rowerowych, które oślepiają innych rowerzystów - a podobno to też uczestnicy ruchu?

Zgadza się, nie widziałem tej konkretnej na żywo ale miej na uwadze to co napisałem ;) .
Defcio
Posty: 308
Rejestracja: wtorek 25 maja 2010, 22:36
Lokalizacja: Piła/Nowy tomyśl

Post autor: Defcio »

Jako rowerzysta miejski zauważyłem boleśnie że jakaś część rowerzystów ma ustawione przednie lampy tak wysoko że nie oświetlają one im drogi, a moje oczy i jest to naprawdę nieprzyjemne. Nie rozumiem co mózg takiego rowerzysty myśli - lecz nie zauważa gdy drogi sam nie widzi a świeci innym po głowach męcząc/denerwując ich. Głównie tu chodzi o tak przeze mnie lubiane lampy żarówkowe zasilane poprzez prądnicę które świecą znacznie lepiej niż 3-6 diodowe tanie lampki na 3 * R3.
Ni-Cd Man.
Awatar użytkownika
Joachim
Posty: 281
Rejestracja: środa 30 mar 2011, 09:18
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: Joachim »

Witam.
Dotarł do mnie egzemplarz oświetlenia tylnego, który wywołuje tu tak wiele emocji :)
Jak na razie przeszedłem się z pieskiem na spacer poza tereny oświetlone. Tryb najniższy z ok 20m jest widoczny wystarczająco wyraźnie. Jak tylko warunki pogodowe będą na to pozwalały, przeprowadzę osobisty test wzrokowy z rowerem stojącym trochę dalej ode mnie. Dziś rolę roweru pełnił pniak, ale był jakieś 20cm nad ziemią.
Mam pomysł. W dyfuzor można coś wstawić, co albo spowoduje większe rozproszenie światła na boki (np. kolimator, ale kolimator można przecież wstawić i w latarkę, o czym była mowa już na początku dyskusji), albo coś, co ograniczy jego emisję bezpośrednio w tył, wysyłając światło na boki (krążek ciemniejszej plexy, szybkę, lustra?)
Pozdrawiam.

Convoy S2 i C8 ster. ElSor
Convoy S2+ XP-E2 RED mod smokuxx1987
XinTD X3 mod Maciex93, ster. ElSor v.2 3,55A
UltraFire C8,mod Dariusz70
TrustFire X6, 9A
Trajka Dekers 1kW, 2x20Ah

Awatar użytkownika
maciex93
Posty: 2886
Rejestracja: sobota 14 sty 2012, 18:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maciex93 »

smokuxx1987, zaopatrz się w trochę przewodu w izolacji silikonowej, ich lutowanie to bajka w porównaniu to tych zwykłych co są przy sterownikach ;) topi się to strasznie i trzeba cudować jak się chce łanie polutować do mcpcb.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

W tym przypadku Vf diody to 2.2 V więc wymiana przewodów dała by tylko efekt estetyczny.
Silikonowe mam 14AWG więc dość grube, troche obawiałem się że mogą zwarcie robić w obwodzie diody.
Awatar użytkownika
maciex93
Posty: 2886
Rejestracja: sobota 14 sty 2012, 18:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maciex93 »

No, na myśli miałem estetykę oraz łatwość lutowania.
Przy zwykłych ma się w zasadzie 1-2 szanse na ładne przylutowanie, potem wszystko jest stopione ;)
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Awatar użytkownika
Joachim
Posty: 281
Rejestracja: środa 30 mar 2011, 09:18
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: Joachim »

Witam.
Tytułową lampkę testowałem na obrotowym uchwycie zamontowanym na sztycy podsiodłowej. Latarka z założonym dyfuzorem. W ustawieniu o jeden ząbek poniżej poziomu, czyli jakieś 20 stopni w dół, z 15 metrów wygląda jak szerokie światełko rowerowe, raczej nie oślepiające (aczkolwiek wrazliwość u każdego może wyglądać inaczej). Główny strumień światła, przechodzący przez dyfuzor na wprost, oświetla bagażnik i okolice (pomaga też cofać po zmroku przy użyciu lusterka, całkiem dobrze spełnia rolę światła wstecznego).
Chętnie puściłbym kogoś na rowerze przodem i pojechał za nim samochodem, ale jakoś brak chętnych na przejażdżki w tej temperaturze. Ja, oczywiście, jako oceniający muszę siedzieć w samochodzie :)
Pozdrawiam.

Edit:
Udało mi się znaleźć "sceny nocne" w aparacie.
Odległość ok 12m. Ustawień nie znam, zdałem się na aparat, to zwykły kompakt.

Latarka w położeniu poziomym
Obrazek

I o jeden ząbek w dół
Obrazek

I dyfuzory po obu stronach :)
Obrazek

Postaram się zrobić i dodać dziś zdjęcia tylnej lampki skierowanej jeszcze bardziej w dół, o dwa i trzy ząbki.
Pozdrawiam.

Convoy S2 i C8 ster. ElSor
Convoy S2+ XP-E2 RED mod smokuxx1987
XinTD X3 mod Maciex93, ster. ElSor v.2 3,55A
UltraFire C8,mod Dariusz70
TrustFire X6, 9A
Trajka Dekers 1kW, 2x20Ah

ODPOWIEDZ