Tylna lampka rowerowa.

co i jak zrobiłem...
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Tylna lampka rowerowa.

Post autor: smokuxx1987 »

Znajomy zrobił sobie lampke tylną na 3 diodach XP-E, ja nie chcąc zostawać w tyle długo nie zastanawiając się zamówiłem 3 czerwone diody XP-E2 RED P3 na podłożu Noctigon.

Myślałem nad obudową lampki i prawde mówiąc bez dostępu do tokarki i frezarki nie ma za bardzo możliwośći zrobić czegoś kompaktowego.
W szufladzie leżały latarki Convoy S2+....
Mała obudowa, zasilanie z 18650.
Żeby w pełni wykorzystać potencjał diody podłoże zostało przylutowane do piguły, Do drivera 3xamc zostały przylutowane 2 układy 380mA, co daje w max trybie 1.8A
Zgodnie z testem z forum BLF przy tym prądzie na diodzie wydziela się 280 lumenów.
https://farm8.staticflickr.com/7207/139 ... af98_o.jpg[/img]

Nie wiem ile daje najmocniejsza fabryczna lampka tylna, ale pewnie mniej.

Niestety nie ma gotowego drivera z dużą ilością stroboskopów, a zlecenie wykonania takiego oprogramowania wyszło by drożej niż koszt całej lampki, więc driver jest standardowy 3/5 trybów.

Mocowanie do doweru standardowym uchwytem rowerowym do rurki podsiodłowej.
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek
fotorondo
Posty: 1338
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 18:44
Lokalizacja: warszawa

Post autor: fotorondo »

To nie za bardzo będzie oślepiało ?? :twisted:
Awatar użytkownika
maciex93
Posty: 2886
Rejestracja: sobota 14 sty 2012, 18:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maciex93 »

To jeszcze można by tak z kolimatorami o szerokim rozproszeniu pokombinować lub owalnymi :)
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

Zależy na jakim trybie i jak ustawiona będzie.
Ja na lampke zakładam dyfuzor dzięki czemu widać ją praktycznie z każdego kierunku i światło się rozprasza.
Najniższy tryb jest ok, średni do robienia efektu wow.

[ Dodano: 20 Październik 2014, 17:06 ]
Mam pełen komplet kolimatorów owalnych ale po założeniu dyfuzora na seryjną optyke czyli reflektor efekt jest zadowalający, widać latarke z każdej strony, czego nie da się uzyskać przy kolimatorach.
Może zrobie zdjęcia jak to wygląda w nocy.
Awatar użytkownika
maciex93
Posty: 2886
Rejestracja: sobota 14 sty 2012, 18:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maciex93 »

No jak z dyfuzorem to fakt, lepiej niż z kolimatorami.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Awatar użytkownika
Veldrinn
Posty: 183
Rejestracja: czwartek 19 sie 2010, 15:04
Lokalizacja: z pokoju

Re: Tylna lampka rowerowa.

Post autor: Veldrinn »

smokuxx1987 pisze:Zgodnie z testem z forum BLF przy tym prądzie na diodzie wydziela się 280 lumenów.
WALLe ma 18 lumenów, a i tak oślepia, jeśli jest źle wyregulowana.
Wszystko na tej lampce powyżej trybu low 5% będzie miało skutek odmienny od zamierzonego :wink:
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

Pozycyjne w samochodzie powinny mieć po 50 lumenów / żarówka.
2 żarówki =100 lumenów
S2+ Red tryb 40% =120 lumenów

Przeciwmgielne tylne = 460 lumenów
S2+ Red 100% = 280 lumenów

Trzeba być świadomym użytkownikiem.
fotorondo
Posty: 1338
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 18:44
Lokalizacja: warszawa

Post autor: fotorondo »

smokuxx1987 pisze:
Trzeba być świadomym użytkownikiem.
A ja już widzę baranów z s2 i strobo na 100%, i co z tego że nakleił czerwone coś jaki o tak oślepia.
Kielek
Posty: 261
Rejestracja: czwartek 21 sie 2014, 00:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kielek »

Do czasu. W końcu ktoś się wkurzy i wylądujemy z nakazem używania wyłącznie homologowanego oświetlenia. Będzie drożej i gorzej.
fotorondo
Posty: 1338
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 18:44
Lokalizacja: warszawa

Post autor: fotorondo »

Tylne ma nic nie oświetlać, tylne ma być widać.
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

Nawet homologowane światło można źle ustawić.

To że w internecie jest przepis na bombe nie oznacza że wszyscy bendą wszystko wysadzać w powietrze.
Awatar użytkownika
Joachim
Posty: 281
Rejestracja: środa 30 mar 2011, 09:18
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: Joachim »

Witam.
Nieodpowiednio ustawiony Walle będzie oślepiał, natomiast magicshine mj-818 chyba jeszcze trudniej odpowiednio ustawić, a są osoby jezdzące np. z oboma naraz.
Według niecertyfikowanej oceny na tzw. "oko" jakieś 50-80% samochodów ma nieprawidłowo ustawione homologowane i bezpieczne, z granicą odcięcia, reflektory. Mając pod siodełkiem Convoya S2+ na regulowanym uchwycie rowerowym, powinno się znaleźć odpowiednią pozycję dla niego, tak by wilk był syty, (że ma dobre światełko) i owca cała (nieoślepiona).
Pozdrawiam.

Na treść tego posta nie ma żadnego wpływu fakt, iż już zamówiłem opisywanego tu convoya u autora tematu :mrgreen:

Convoy S2 i C8 ster. ElSor
Convoy S2+ XP-E2 RED mod smokuxx1987
XinTD X3 mod Maciex93, ster. ElSor v.2 3,55A
UltraFire C8,mod Dariusz70
TrustFire X6, 9A
Trajka Dekers 1kW, 2x20Ah

fotorondo
Posty: 1338
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 18:44
Lokalizacja: warszawa

Post autor: fotorondo »

Założę się o wiele że niewielu ustawi to tak żeby nie oślepiało.
Mi zawsze wystarczało z tyłu cokolwiek mrugającego za 3 zł.
Może zamiast forsować mocne tylne lampki zacznijmy, forsować jazdę w kamizelkach odblaskowych.
Kielek
Posty: 261
Rejestracja: czwartek 21 sie 2014, 00:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kielek »

fotorondo, w ciemno mówię, że zakład wygrałeś. O tutaj np http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=14712 mamy rowerzystę, który wprost pisze, że chce "walić kierowcom po oczach"....
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

Porównanie
Światła samochodowe pozycyjne na wyłączonym silniku.
Aparat ustawiony na wysokości świateł ta sama wartość przesłony i czasu.
ISO 200 F4 1.3"
ObrazekObrazekObrazek
Lampka w trybie low
ODPOWIEDZ