Interfejs diagnostyczny do C5 2.0 HDI
- smokuxx1987
- Posty: 2113
- Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
- Lokalizacja: Krosno
Interfejs diagnostyczny do C5 2.0 HDI
Już jakiś czas temu rozmyślałem nad kupnem zestawu do swojej C5.
Trochę poczytałem i polecanym programem jest lexia.
Na allegro ceny za komplet zaczynają się od 350 zł.
Podobno wszystko to i tak zamawiają z chin, więc czemu nie zamówić bezpośrednio z chin.
Przykładowy zestaw na aliexpress http://www.aliexpress.com/item/2012-Bes ... 38543.html
61 $ więc wychodzi 200 zł z chin vs 350 z allegro.
Nawet po doliczeniu cła i vatu wyjdzie taniej.
Co o tym sądzicie?
Trochę poczytałem i polecanym programem jest lexia.
Na allegro ceny za komplet zaczynają się od 350 zł.
Podobno wszystko to i tak zamawiają z chin, więc czemu nie zamówić bezpośrednio z chin.
Przykładowy zestaw na aliexpress http://www.aliexpress.com/item/2012-Bes ... 38543.html
61 $ więc wychodzi 200 zł z chin vs 350 z allegro.
Nawet po doliczeniu cła i vatu wyjdzie taniej.
Co o tym sądzicie?
Do tej pory miałem sporo do czynienia z interface-m takim jak na foto. Ma już kilka lat, ale cały czas sprawuje się świetnie. Bez problemu współpracuje z najnowszymi Diagbox-ami. Tak jak napisałeś do cytryn jest Lexia, a do Peugeot-a Peugeot Planet 2000. Uściślając to tak było, bo obecnie dla całego koncernu PSA jest jedno wspólne oprogramowanie, czyli Diagbox. Natomiast jeśli podepniesz się pod starszy samochód, który był obsługiwany np. przez Lexię to Diagbox i tak przejdzie na Lexię (i Lexię i PP200 "ma w sobie"). Sonda ze zdjęć jest b. często używana. Trochę kosztowała przy zakupie, ale czy to nie jest chiński klon to nie dam za to reki
Z klonami bywa rożnie, jedne działają dobrze ale np. nie chcą przyjąć aktualizacji (np. po dwóch latach) inne potrafią robić problemy od początku. Tak bywa z Renault Can Clip. Jeszcze jedna rzecz jaka mi przychodzi do głowy to taka, że sonda PSA dużo bardziej wykorzystuje możliwości kompa, ta np. z reno ma prawdopodobnie wbudowane procesory, bo działa znacznie szybciej (w sumie to szczegół).
Z klonami bywa rożnie, jedne działają dobrze ale np. nie chcą przyjąć aktualizacji (np. po dwóch latach) inne potrafią robić problemy od początku. Tak bywa z Renault Can Clip. Jeszcze jedna rzecz jaka mi przychodzi do głowy to taka, że sonda PSA dużo bardziej wykorzystuje możliwości kompa, ta np. z reno ma prawdopodobnie wbudowane procesory, bo działa znacznie szybciej (w sumie to szczegół).
- smokuxx1987
- Posty: 2113
- Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
- Lokalizacja: Krosno
Czyli dobry wybór.
Na kilku forach czytałem i wszędzie piszą że interfejsy na 100% pochodzą z chin, więc dochodzi tylko cena za pośrednictwo. Nie mam zamiaru tym programem zarabiać, po prostu mam Citroena, ojciec Peugota, wiele rzeczy mechanicznych potrafimy sami zrobić, ale w tych autach bez programu do kompa to jak szukanie igły w stogu siana.
Byle jaki pan "diagnosta" bierze od 40 zł w górę za samo podpięcie pod kompa i skasowanie błędów, bez szukania i podawania przyczyny ich występowania.
loko 1982 dzięki za opinie.
Na kilku forach czytałem i wszędzie piszą że interfejsy na 100% pochodzą z chin, więc dochodzi tylko cena za pośrednictwo. Nie mam zamiaru tym programem zarabiać, po prostu mam Citroena, ojciec Peugota, wiele rzeczy mechanicznych potrafimy sami zrobić, ale w tych autach bez programu do kompa to jak szukanie igły w stogu siana.
Byle jaki pan "diagnosta" bierze od 40 zł w górę za samo podpięcie pod kompa i skasowanie błędów, bez szukania i podawania przyczyny ich występowania.
loko 1982 dzięki za opinie.
- przemek1602
- Posty: 286
- Rejestracja: poniedziałek 21 lip 2014, 22:36
- Lokalizacja: Świdnica
- smokuxx1987
- Posty: 2113
- Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
- Lokalizacja: Krosno
Multimetrem jedynie określę czy dany czujnik jest sprawny, a nie jaką pokazuje wartość ciśnienia czy temperatury, musiał bym mieć tabelki jaka rezystancja odpowiada jakiej wartości parametru.
Już nie wspomnę o tym że nie do wszystkich czujników jest łatwy dostęp, a dziurawienie kabli skutkuje ich późniejszą korozją.
Poza tym mechanicznej usterki nie wykryjesz multimetrem bo wtedy wszystkie czujniki mogą być sprawne ale pokazywać nieprawidłowe wartości.
Już nie wspomnę o tym że nie do wszystkich czujników jest łatwy dostęp, a dziurawienie kabli skutkuje ich późniejszą korozją.
Poza tym mechanicznej usterki nie wykryjesz multimetrem bo wtedy wszystkie czujniki mogą być sprawne ale pokazywać nieprawidłowe wartości.
- przemek1602
- Posty: 286
- Rejestracja: poniedziałek 21 lip 2014, 22:36
- Lokalizacja: Świdnica
Też się mogę pod tym podpisać.loko_1982 pisze:Jeszcze jedna rzecz jaka mi przychodzi do głowy to taka, że sonda PSA dużo bardziej wykorzystuje możliwości kompa, ta np. z reno ma prawdopodobnie wbudowane procesory, bo działa znacznie szybciej (w sumie to szczegół).
CLIP bez problemu działa na starym laptopie z Pentium M i 1 GB RAMu, na tym samym komputerze Diagbox strasznie się muli.
Warto wiedzieć, że kiepskie klony ACTIA współpracują tylko z tym oprogramowaniem, z którym są dostarczone.
Niby ACTIA się aktualizuje, pokazuje nową wersję FW, Diagbox wszystko wykrywa, ale z autem się nie łączy.
Po przywróceniu starego FW, stary Diagbox bez problemu łączy się z autem.
Jeszcze tak przy okazji CLIPa.
Kolega ma oryginał kupiony 7-8 lat temu (!) i cała diagnostyka jest przeprowadzana o wiele szybciej niż w przypadku klona kupionego w zeszłym roku.
[ Dodano: 18 Październik 2014, 17:54 ]
Co Ci da autodata, to tylko instrukcje naprawy.przemek1602 pisze:Wiem, wersja próbna autodaty i jedziesz
Podłączasz ACTIę i masz całą informację o aucie.
W razie czego można zakodować nowe wtryskiwacze, sprawdzić ciśnienie doładowania i wiele innych.
Multimetrem za wiele nie zrobisz, tym bardziej w nowszych autach z instalacją CAN.
Powiem więcej mutimetrem możesz nawet narobić szkód w modułach z CANem.
- przemek1602
- Posty: 286
- Rejestracja: poniedziałek 21 lip 2014, 22:36
- Lokalizacja: Świdnica
- smokuxx1987
- Posty: 2113
- Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
- Lokalizacja: Krosno
Witam
Z tego co pamiętam, to były też podane nieprawdziwe dane dotyczące rezystancji czujników pierwszego cylindra i impulsatora w BMW 840, zresztą tam i tak jest ważna wartość impulsu, którą można sprawdzić tylko oscyloskopem. Nota bene, trochę się pomęczyłem, zanim znalazłem uszkodzony czujnik, który miał poprawną rezystancję w BMW 750i...
Pozdrawiam
Niestety nie, a poza tym, jest kilka błędów... np. fragment schematu oświetlenia przestrzeni bagażowej w W202, nie przystaje do rzeczywistości.przemek1602 pisze:W autodacie są wszelkie wartości - o to mi chodziło.
Z tego co pamiętam, to były też podane nieprawdziwe dane dotyczące rezystancji czujników pierwszego cylindra i impulsatora w BMW 840, zresztą tam i tak jest ważna wartość impulsu, którą można sprawdzić tylko oscyloskopem. Nota bene, trochę się pomęczyłem, zanim znalazłem uszkodzony czujnik, który miał poprawną rezystancję w BMW 750i...
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.