Convoy C8 ( nowa wersja )
- smokuxx1987
- Posty: 2113
- Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
- Lokalizacja: Krosno
Convoy C8 ( nowa wersja )
Kilka dni temu przyszła do mnie paczka z aliexpress, a w niej 2 nowe C8.
Driver 2.8A 3/5 trybów
Dioda XM-L2 U2 1A
Z zewnątrz niewiele się różni:
Solidniejsza głowica, zamiast 3 frezów są 4
Krótszy tailcap, a w nim 2 dziury na smycz.
Powłoka ładna błyszcząca, ostatnie wersje C8 miały matową i w środku głowicy ubytki.
Reflektor takich samych wymiarów jak w 1 wersji, ale otwór na podkładkę większy ~ 9 mm
Wszędzie ładne trapezowe gwinty, gwint tuby od strony włącznika, oraz na tailcapie anodyzowany, ( w mojej UF C8 gwint na włączniku się przetarł )
O kontakt elektryczny nie ma co się bać bo końcówka tuby jest pozbawiona anodyzacji i dobija do tailcapa.
Tuba od strony głowicy pozbawiona anodyzacji.
Najważniejsze:
Nowa piguła solidna z trapezowym gwintem, dobrze spasowanym.
Miejsce na podłoże diody 20mm przykręcane śróbkami.
Driver dokręcany pierścieniem który mieści się na zewnatrz amc.
Włącznik:
Sam włącznik wygląda na dość solidny, dość twardo się klika, sprężyna na płytce twarda, nie mierzyłem spadków napięcia na tych elementach.
Różnica względem 1 wersji to brak mosiężnego grzybka dociskającego ogniwo i poprawiającego kontakt.
Porównanie do 1 wersji:
Plusy:
Dużo lepsza piguła
Dużo lepsze grubsze trapezowe gwinty
Gwint tailcapa i tuby od strony anodyzowany, przez co napewno zwiększy się jego odporność na ścieranie.
Większa średnica otworu w refie, może ktoś się pokusi o wersje z przedłużką na MT-G2.
Lepsza powłoka niż ostatnie wersje C8
Minusy:
Brak mosiężnego grzybka na sprężynce włącznika
Uwaga Ważne, Tuba ma taką długość że nie zmieści się ogniwo zabezpieczone.
Moje przemyślenia:
Piguła jest solidna, chodź pod diodą jest tyle samo alu co w 1 wersji, jedynie większe podłoże i grubsze boki z lepszym gwintem.
Aczkolwiek z mojego testu wynika że nie ma to wpływu na termike.
Gwint tuby od strony włącznika delikatnie przesmarowany, pozostałe gwinty suche.
Gwint piguły jest tak spasowany że po nałożeniu na niego pasty termo, nadmiar wyszedł z 2 strony.
Po odchyleniu diody widać szarą paste termo, a sądząc po jej równomiernym rozkładzie podłoże dobrze przylega do piguły.
Poprawki:
Wymieniłem paste termo pod diodą i nałożyłem troche na gwint piguły.
Szybka Akrylowa z powłokami AR 95 % przepuszczalności światła. UCL 99% mi się skończyły.
Muszę jeszcze przylutować jakiś krążek mosiężny do sprężyny włącznika i zmostkować ją.
Pomiary luxomierzem w odległości 1m:
Na starcie 29200 wersja z szybką 95% 31200
po 5 minutach 28600
Po przeliczeniu daje do 2% spadku światła po 5 minutach, a jedyne co zrobiłem to wymieniłem paste pod diodą i przesmarowałem pigułe.
Zadnej polerki piguły ani podłoża diody.
Biorąc pod uwagę wynik na szybce 95% można obliczyć przepuszczalność światła oryginalnej szybki, która wychodzi z moich obliczeń 88-89%.
W razie jakichś pytań służe pomocą.
Driver 2.8A 3/5 trybów
Dioda XM-L2 U2 1A
Z zewnątrz niewiele się różni:
Solidniejsza głowica, zamiast 3 frezów są 4
Krótszy tailcap, a w nim 2 dziury na smycz.
Powłoka ładna błyszcząca, ostatnie wersje C8 miały matową i w środku głowicy ubytki.
Reflektor takich samych wymiarów jak w 1 wersji, ale otwór na podkładkę większy ~ 9 mm
Wszędzie ładne trapezowe gwinty, gwint tuby od strony włącznika, oraz na tailcapie anodyzowany, ( w mojej UF C8 gwint na włączniku się przetarł )
O kontakt elektryczny nie ma co się bać bo końcówka tuby jest pozbawiona anodyzacji i dobija do tailcapa.
Tuba od strony głowicy pozbawiona anodyzacji.
Najważniejsze:
Nowa piguła solidna z trapezowym gwintem, dobrze spasowanym.
Miejsce na podłoże diody 20mm przykręcane śróbkami.
Driver dokręcany pierścieniem który mieści się na zewnatrz amc.
Włącznik:
Sam włącznik wygląda na dość solidny, dość twardo się klika, sprężyna na płytce twarda, nie mierzyłem spadków napięcia na tych elementach.
Różnica względem 1 wersji to brak mosiężnego grzybka dociskającego ogniwo i poprawiającego kontakt.
Porównanie do 1 wersji:
Plusy:
Dużo lepsza piguła
Dużo lepsze grubsze trapezowe gwinty
Gwint tailcapa i tuby od strony anodyzowany, przez co napewno zwiększy się jego odporność na ścieranie.
Większa średnica otworu w refie, może ktoś się pokusi o wersje z przedłużką na MT-G2.
Lepsza powłoka niż ostatnie wersje C8
Minusy:
Brak mosiężnego grzybka na sprężynce włącznika
Uwaga Ważne, Tuba ma taką długość że nie zmieści się ogniwo zabezpieczone.
Moje przemyślenia:
Piguła jest solidna, chodź pod diodą jest tyle samo alu co w 1 wersji, jedynie większe podłoże i grubsze boki z lepszym gwintem.
Aczkolwiek z mojego testu wynika że nie ma to wpływu na termike.
Gwint tuby od strony włącznika delikatnie przesmarowany, pozostałe gwinty suche.
Gwint piguły jest tak spasowany że po nałożeniu na niego pasty termo, nadmiar wyszedł z 2 strony.
Po odchyleniu diody widać szarą paste termo, a sądząc po jej równomiernym rozkładzie podłoże dobrze przylega do piguły.
Poprawki:
Wymieniłem paste termo pod diodą i nałożyłem troche na gwint piguły.
Szybka Akrylowa z powłokami AR 95 % przepuszczalności światła. UCL 99% mi się skończyły.
Muszę jeszcze przylutować jakiś krążek mosiężny do sprężyny włącznika i zmostkować ją.
Pomiary luxomierzem w odległości 1m:
Na starcie 29200 wersja z szybką 95% 31200
po 5 minutach 28600
Po przeliczeniu daje do 2% spadku światła po 5 minutach, a jedyne co zrobiłem to wymieniłem paste pod diodą i przesmarowałem pigułe.
Zadnej polerki piguły ani podłoża diody.
Biorąc pod uwagę wynik na szybce 95% można obliczyć przepuszczalność światła oryginalnej szybki, która wychodzi z moich obliczeń 88-89%.
W razie jakichś pytań służe pomocą.
Ostatnio zmieniony piątek 17 paź 2014, 18:44 przez smokuxx1987, łącznie zmieniany 1 raz.
- smokuxx1987
- Posty: 2113
- Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
- Lokalizacja: Krosno
- przemek1602
- Posty: 286
- Rejestracja: poniedziałek 21 lip 2014, 22:36
- Lokalizacja: Świdnica
Witam.
Czy po odkręceniu tuby od głowicy możliwe jest przykręcenie dupki bezpośrednio do głowicy? Czy to taki sam gwint?
Pozdrawiam.
Edit: Chyba nie spojrzałem dokładnie na zdjęcia. Teraz widzę, że tuba ma gwinty na obu końcach, czyli wkręca się ją w głowicę. Mój błąd.
Czy po odkręceniu tuby od głowicy możliwe jest przykręcenie dupki bezpośrednio do głowicy? Czy to taki sam gwint?
Pozdrawiam.
Edit: Chyba nie spojrzałem dokładnie na zdjęcia. Teraz widzę, że tuba ma gwinty na obu końcach, czyli wkręca się ją w głowicę. Mój błąd.
Convoy S2 i C8 ster. ElSor
Convoy S2+ XP-E2 RED mod smokuxx1987
XinTD X3 mod Maciex93, ster. ElSor v.2 3,55A
UltraFire C8,mod Dariusz70
TrustFire X6, 9A
Trajka Dekers 1kW, 2x20Ah
- smokuxx1987
- Posty: 2113
- Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
- Lokalizacja: Krosno