Martwy akumulator AGM w dwuletnim aucie
Jeżeli auto jest ze start-stopem, to tam może nie być zwykłego alternatora.
W jakimś aucie spotkałem cudo, które robiło za rozrusznik na ciepłym silniku.
Przy zimnym silniku auto jest uruchamiane zwykłym rozrusznikiem, a po nagrzaniu tym ciekawym "alternatorem".
W jakimś aucie spotkałem cudo, które robiło za rozrusznik na ciepłym silniku.
Przy zimnym silniku auto jest uruchamiane zwykłym rozrusznikiem, a po nagrzaniu tym ciekawym "alternatorem".
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne
Źródło ?PawelG. pisze:Jeżeli auto jest ze start-stopem, to tam może nie być zwykłego alternatora.
W jakimś aucie spotkałem cudo, które robiło za rozrusznik na ciepłym silniku.
Przy zimnym silniku auto jest uruchamiane zwykłym rozrusznikiem, a po nagrzaniu tym ciekawym "alternatorem".
A co do autora:
miesiac po gwarancji padł ?
Wszystko jest ok... planowane postarzanie działa, więc kup nowy poprostu.
A serio... to raczej już nic z niego nieuturlasz...
Taki układ jest np. w jednostkach PSA oznaczonych jako e-HDI.Issac pisze:Źródło ?
http://www.autoexpert.pl/produkty/Uleps ... PSA,1838,1
I nazywają to ulepszeniem...PawelG. pisze:Taki układ jest np. w jednostkach PSA oznaczonych jako e-HDI.
http://www.autoexpert.pl/produkty/Uleps ... PSA,1838,1
Pierwszym odruchem wykształconym po zasiąściu za kierownicą samochodu z systemem START-STOP było wyłączanie go zaraz po odpaleniu silnika... Gwarancja minęła, trzeba by jakiś automacik do tego dorobić.
Pzdr.,
M.
W niektórych autach można to wyłączyć w serwisie, ale tylko nieoficjalnie
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne
Witam
Prądnico-ozrusznik
Nie był to stricte system stert-stop, ale urządzenie umożliwiające bardzo częste uruchamianie silnika.
Pozdrawiam
W latach 90' kumple odrestaurowywali DKW chyba z 1938r. Zaciekawiło mnie pewne urządzenie, znajdujące się na wale silnika i poznałem wtedy jego przeznaczenie....Marcin S. pisze:I nazywają to ulepszeniem...
Prądnico-ozrusznik
Nie był to stricte system stert-stop, ale urządzenie umożliwiające bardzo częste uruchamianie silnika.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
http://www.cyfronika.com.pl/zelowe_instrukcja.htm zwykle przyjmuje się 13,8V przy pracy cyklicznejBrowar pisze:Możesz rozwinąć myśl, bo chyba o czymś nie wiem?
http://www.elgro.eu/mechatronika/artykuly/lak.pdf zwykle przyjmuje się 14,4V przy pracy cyklicznej
Oczywiście praca buforowa w jednym i drugim przypadku wymaga stosowania odpowiednio niższych napięć.
Coś pomyliłeś. 13,8V to z tej pierwszej instrukcji napięcie dla pracy buforowej a nie cyklicznej. Takie zalecenie dotyczy wszystkich aku pb, i żelowych, i "normalnych" - tak wynika z rozmaitych źródeł, a przede wszystkim z datasheetów. Dla pracy cyklicznej to napięcie powinno oscylować w zakresie 14,2-14,4V również dla wszystkich typów. Ale tutaj rozmawiamy o prostowniku, a to ładowanie okazyjne i napięcie końcowe zależy od rodzaju ładowania (szybkie, wyrównawcze, odsiarczaniające itd) oraz prądu a nie typu aku pb. Reasumując prostownik do akumulatora Pb z płynnym elektrolitem i żelowego jest taki sam - to samo napięcie, oczywiście dla aku tych samych pojemności i dla prądu umiarkowanego np 1/10-1/20Cjoon pisze:http://www.cyfronika.com.pl/zelowe_instrukcja.htm zwykle przyjmuje się 13,8V przy pracy cyklicznejBrowar pisze:Możesz rozwinąć myśl, bo chyba o czymś nie wiem?
http://www.elgro.eu/mechatronika/artykuly/lak.pdf zwykle przyjmuje się 14,4V przy pracy cyklicznej
Oczywiście praca buforowa w jednym i drugim przypadku wymaga stosowania odpowiednio niższych napięć.
pozdrav
Sprawa wygląda tak, serwis stwierdził, że alternator działa nieprawidłowo więc trzeba go wymienić (2700zł) ale z powodu tego że auto jest tuż po gwarancji serwis skontaktował się z producentem który sfinansuje nowy alternator, za diagnostykę w serwisie i samo wymienienie muszę jednak zapłacić po mocno negocjowanych rabatach 400zł. Ponoć na aku który jest częścią eksploatacyjną nikt nie da kasy bo to się zużywa i tyle. Serwis twierdzi, że nowy alternator będzie ładować akumulator prawidłowo co spowoduje, że po kilku cyklach ładowania akumulator sam wróci do formy. (mam nadzieję że tak też będzie, choć wątpię).
Nowy akumulator w serwisie to po rabatach 900zł za Varta 68A 380A AGM Start Stop , tego samego producenta akumulatory z serii silver 70A 780A Start Stop w normalnym sklepie kosztują od 670-700zł. Serwis jednak nie poleca zakupu innego akumulatora zamiast tego dedykowanego do auta.
Na razie pozostanę przy wymianie alternatora w kosztach robocizny. Co z akumulatorem to się okaże póżniej.
Nowy akumulator w serwisie to po rabatach 900zł za Varta 68A 380A AGM Start Stop , tego samego producenta akumulatory z serii silver 70A 780A Start Stop w normalnym sklepie kosztują od 670-700zł. Serwis jednak nie poleca zakupu innego akumulatora zamiast tego dedykowanego do auta.
Na razie pozostanę przy wymianie alternatora w kosztach robocizny. Co z akumulatorem to się okaże póżniej.
Midilight 3x XM-L(gorgonzola)/JetBeam M1X/ Midilight 5x R5(puszkin)/ Biedrono mag 2D XM-L/ SF Skyline I/ MacTronic Black Eye/ JetBeam Jet III R5(zgubiona)/ Lumintop P2C/ Nitecore EX11/ Zebralight H31/ Xeno Tiger E03/ Eagletac D25LC2mini/ cdn.
Grunt, to nowy alternator, bo uszkodzony by zajechał kolejny akumulator.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne