Martwy akumulator AGM w dwuletnim aucie

Coś Ci się zepsuło? Nie chce działać jak powinno? Opisz dokładnie swój problem a postaramy się pomóc...
fotorondo
Posty: 1338
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 18:44
Lokalizacja: warszawa

Post autor: fotorondo »

A nie prościej do jakiegoś auto-elektryka, tam regulator napięcia jest , może to kilka złociszy będzie kosztowało.
W serwisach to wymieniacze są.
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Jeżeli auto jest ze start-stopem, to tam może nie być zwykłego alternatora.
W jakimś aucie spotkałem cudo, które robiło za rozrusznik na ciepłym silniku.
Przy zimnym silniku auto jest uruchamiane zwykłym rozrusznikiem, a po nagrzaniu tym ciekawym "alternatorem".
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
Awatar użytkownika
Issac
Posty: 819
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 15:33
Lokalizacja: Jestem

Post autor: Issac »

PawelG. pisze:Jeżeli auto jest ze start-stopem, to tam może nie być zwykłego alternatora.
W jakimś aucie spotkałem cudo, które robiło za rozrusznik na ciepłym silniku.
Przy zimnym silniku auto jest uruchamiane zwykłym rozrusznikiem, a po nagrzaniu tym ciekawym "alternatorem".
Źródło ?

A co do autora:

miesiac po gwarancji padł ?
Wszystko jest ok... planowane postarzanie działa, więc kup nowy poprostu.
A serio... to raczej już nic z niego nieuturlasz...
Awatar użytkownika
Manekinen
Posty: 2443
Rejestracja: środa 28 sty 2009, 15:18
Lokalizacja: Kętrzyn
Kontakt:

Post autor: Manekinen »

Autorze, zajrzyj w warunki gwarancji. Ile masz czasu na zgłoszenie usterki od momentu jej wystąpienia. Jeśli 2 mce lub 3, to śmiało zgłoś, że usterka wystąpiła w jakimś tam dniu przed upływem gwarancji.
Awatar użytkownika
Browar
Posty: 653
Rejestracja: czwartek 15 lis 2012, 18:33
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Browar »

joon pisze:Prostownik do aku żelowych nie nadaje sie do ładowania kwasowych- inne napięcia.
Możesz rozwinąć myśl, bo chyba o czymś nie wiem?
pozdrav
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Issac pisze:Źródło ?
Taki układ jest np. w jednostkach PSA oznaczonych jako e-HDI.
http://www.autoexpert.pl/produkty/Uleps ... PSA,1838,1
Marcin S.
Posty: 435
Rejestracja: piątek 12 wrz 2008, 10:11

Post autor: Marcin S. »

PawelG. pisze:Taki układ jest np. w jednostkach PSA oznaczonych jako e-HDI.
http://www.autoexpert.pl/produkty/Uleps ... PSA,1838,1
I nazywają to ulepszeniem...

Pierwszym odruchem wykształconym po zasiąściu za kierownicą samochodu z systemem START-STOP było wyłączanie go zaraz po odpaleniu silnika... Gwarancja minęła, trzeba by jakiś automacik do tego dorobić.

Pzdr.,
M.
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

W niektórych autach można to wyłączyć w serwisie, ale tylko nieoficjalnie :D
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Marcin S. pisze:I nazywają to ulepszeniem...
W latach 90' kumple odrestaurowywali DKW chyba z 1938r. Zaciekawiło mnie pewne urządzenie, znajdujące się na wale silnika i poznałem wtedy jego przeznaczenie....

Prądnico-ozrusznik
Nie był to stricte system stert-stop, ale urządzenie umożliwiające bardzo częste uruchamianie silnika.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
joon
Posty: 621
Rejestracja: niedziela 04 mar 2012, 15:31
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: joon »

Browar pisze:Możesz rozwinąć myśl, bo chyba o czymś nie wiem?
http://www.cyfronika.com.pl/zelowe_instrukcja.htm zwykle przyjmuje się 13,8V przy pracy cyklicznej
http://www.elgro.eu/mechatronika/artykuly/lak.pdf zwykle przyjmuje się 14,4V przy pracy cyklicznej
Oczywiście praca buforowa w jednym i drugim przypadku wymaga stosowania odpowiednio niższych napięć.
Awatar użytkownika
Browar
Posty: 653
Rejestracja: czwartek 15 lis 2012, 18:33
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Browar »

joon pisze:
Browar pisze:Możesz rozwinąć myśl, bo chyba o czymś nie wiem?
http://www.cyfronika.com.pl/zelowe_instrukcja.htm zwykle przyjmuje się 13,8V przy pracy cyklicznej
http://www.elgro.eu/mechatronika/artykuly/lak.pdf zwykle przyjmuje się 14,4V przy pracy cyklicznej
Oczywiście praca buforowa w jednym i drugim przypadku wymaga stosowania odpowiednio niższych napięć.
Coś pomyliłeś. 13,8V to z tej pierwszej instrukcji napięcie dla pracy buforowej a nie cyklicznej. Takie zalecenie dotyczy wszystkich aku pb, i żelowych, i "normalnych" - tak wynika z rozmaitych źródeł, a przede wszystkim z datasheetów. Dla pracy cyklicznej to napięcie powinno oscylować w zakresie 14,2-14,4V również dla wszystkich typów. Ale tutaj rozmawiamy o prostowniku, a to ładowanie okazyjne i napięcie końcowe zależy od rodzaju ładowania (szybkie, wyrównawcze, odsiarczaniające itd) oraz prądu a nie typu aku pb. Reasumując prostownik do akumulatora Pb z płynnym elektrolitem i żelowego jest taki sam - to samo napięcie, oczywiście dla aku tych samych pojemności i dla prądu umiarkowanego np 1/10-1/20C
pozdrav
oskar
Posty: 425
Rejestracja: sobota 13 lut 2010, 23:49
Lokalizacja: Polska

Post autor: oskar »

Sprawa wygląda tak, serwis stwierdził, że alternator działa nieprawidłowo więc trzeba go wymienić (2700zł) ale z powodu tego że auto jest tuż po gwarancji serwis skontaktował się z producentem który sfinansuje nowy alternator, za diagnostykę w serwisie i samo wymienienie muszę jednak zapłacić po mocno negocjowanych rabatach 400zł. Ponoć na aku który jest częścią eksploatacyjną nikt nie da kasy bo to się zużywa i tyle. Serwis twierdzi, że nowy alternator będzie ładować akumulator prawidłowo co spowoduje, że po kilku cyklach ładowania akumulator sam wróci do formy. (mam nadzieję że tak też będzie, choć wątpię).

Nowy akumulator w serwisie to po rabatach 900zł za Varta 68A 380A AGM Start Stop , tego samego producenta akumulatory z serii silver 70A 780A Start Stop w normalnym sklepie kosztują od 670-700zł. Serwis jednak nie poleca zakupu innego akumulatora zamiast tego dedykowanego do auta.

Na razie pozostanę przy wymianie alternatora w kosztach robocizny. Co z akumulatorem to się okaże póżniej.
Midilight 3x XM-L(gorgonzola)/JetBeam M1X/ Midilight 5x R5(puszkin)/ Biedrono mag 2D XM-L/ SF Skyline I/ MacTronic Black Eye/ JetBeam Jet III R5(zgubiona)/ Lumintop P2C/ Nitecore EX11/ Zebralight H31/ Xeno Tiger E03/ Eagletac D25LC2mini/ cdn.
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Grunt, to nowy alternator, bo uszkodzony by zajechał kolejny akumulator.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
ww296
Posty: 688
Rejestracja: niedziela 27 sty 2013, 11:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ww296 »

no to ładne kwiatki - wygląda na to że już regulatora napięcia nie da się wymienić w tych alternatorach...
takim samochodem aby jeździć np za 10 lat to trzeba będzie mieć tyle kasy co na nowy a cierpliwość taka jak do np malucha ;)
kisi
Posty: 743
Rejestracja: poniedziałek 26 lis 2007, 08:41
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kisi »

...mówiłem ze ładowanie...
ODPOWIEDZ